BIOGRAFII ESENŢIALE: DORU CĂPLESCU

În 1994 (Arhivă familia Căplescu)

Doru Căplescu un Miracol Infinit
October 28, 2013
Autor: MIRCEA NICOLAU
sursa: topromanesc

 

Anul acesta s-au împlinit 10 ani de la trecerea în nefiinţă a regretatului şi pe nedrept uitatului muzician Doru Căplescu, supranumit “omul orchestră”. I s-a spus aşa, deoarece Căplescu a fost un muzician plurivalent: intrumentist (trompetă, clape), orchestrator, compozitor şi solist vocal.

Între anii 1987-1989, s-au lansat câteva mari succese ale muzicii româneşti interpretate de Anda Călugăreanu, Aura Urziceanu, Nicu Alifantis şi Mircea Baniciu. Ce au in comun melodiile acestor mari artişti, lansate în acea perioadă?

 

Doru Căplescu, unul dintre cei mai mari orchestratori pe care i-a avut România. Câteva dintre aceste mari succese au fost: “Balada dragostei” (Mircea Baniciu), “Ce bine că eşti” (Nicu Alifantis), “Cu umerii goi” (Anda Călugăreanu), “Floare la rever” (Nicu Alifantis), “Frunza” (Mircea Baniciu), “Inscripţie pe un inel” (Nicu Alifantis), “Mai lasă-mă” (Nicu Alifantis), “Mâna să-mi fie curată” (Anda Călugăreanu), “Piaţa Romană, nr.9” (Nicu Alifantis), “Ploaie în luna lui Marte” (Nicu Alifantis), “Poveste despre poveste” (Mircea Baniciu), “Prin nopţi tăcute” (Anda Călugăreanu), “Promisiunea” (Mircea Baniciu), “Scorpia şi ghionoaia” (Mircea Baniciu), “Secunda cea fără de bătrâneţe şi fără de moarte” (Mircea Baniciu), “Vreau să vii în viaţa mea” (Aura Urziceanu), “Un strop de noroc” (Nicu Alifantis), etc. Toate aceste piese aveau o orchestraţie foarte modernă, realizată de Căplescu.

 

În anii 1989-1990, Silvia Dumitrescu a lansat trei dintre cele mai mari succese ale sale: “Dansul” (1989), “Miracol Infinit” (1989) şi “Opoziţie” (1990). Aceste piese au fost compuse de Doru Căplescu.

Cine poate uita celebra piesă “22”, scrisă imediat după tragicele evenimente din decembrie 1989? Aceasta a fost compusă, orchestrată şi interpretată de Doru Căplescu.

S-a scris foarte puţin despre Doru Căplescu. Acesta este pomenit de câteva ori, în cartea “Dicţionar Pop Rock Folk” (Editura Humanitas, 1999) de Daniela Caraman Fotea. Doru Ionescu a scris despre Căplescu, în cartea “ClubA – 42 de ani. Muzica tinereţii tale” (Editura Casa de Pariuri Literare, 2011).

 

Şi pe Internet sunt foarte puţine date despre acest artist. El trăieşte în spaţiul virtual datorită lui Marian Sorin Rădulescu (care, în urmă cu 5 ani, a publicat un amplu şi frumos articol pe care îl puteţi citi aici), datorită solistei Silvia Dumitrescu (care, în urmă cu câţiva ani, a postat pe Youtube celebrele piese compuse de Căplescu şi interpretate de ea), datorită lui Andrei Partoş (care a publicat câteva dintre interviurile date de Doru Căplescu pentru revistele “Metronom” şi “Pop Rock & Sport” sau “Vox Pop Rock”) şi datorită lui Mircea Drăgan (care a postat pe canalul său Youtube două înregistrări cu Doru Căplescu, de pe vremea când acesta făcea parte din formaţia “Romanticii”). În rest…tăcere.

 

Acesta este unul din motivele pentru care ne-am gândit să-i dedicăm un articol cât se poate de complex, în care să trecem în revistă cele mai semnificative momente ale activităţii sale.

În primul rând aş dori să adresez mulţumiri celor care m-au ajutat în realizarea acestui articol.

Silvia Dumitrescu fără ajutorul căreia acest articol nu ar fi apărut. Ea este cea care m-a pus în legătură ca familia Căplescu şi mi-a oferit toate materialele sale din arhiva personală.

Familia Căplescu care mi-a furnizat nişte materiale cu totul inedite din arhiva personală.

Marian Stere de la Radio România Internaţional, care m-a ajutat de nenumărate ori în demersurile mele.

Teodor Isaru de la Electrecord pentru informaţiile oferite.

Datorită lui Marian Stere şi lui Teodor Isaru, am reuşit să aflu nişte lucruri inedite despre creaţia lui Doru Căplescu.

Compozitorul Mircea Drăgan mi-a oferit date importante despre activitatea lui Doru Căplescu în formaţia “Romanticii”.

Stela Enache mi-a furnizat nişte materiale inedite din arhiva sa personală, precum şi nişte date despre activitatea lui Doru Căplescu în formaţia “Electric-Cord”.

Iulian Vrabete mi-a oferit nişte date importante despre activitatea lui Doru Căplescu în formaţia “Basorelief”.

Cristian Ghetz, colegul lui Doru Căplescu în formaţiile “Wilmany”, “Electric-Cord” şi “Romanticii”, m-a ajutat cu nişte informaţii inedite.

Relu Biţulescu, care a scris, special pentru acest articol, câteva rânduri pline de sensibilitate.

Ilie Vorvoreanu, pentru frumoasele rânduri scrise despre colaborarea sa cu Căplescu.

Marian Sorin Rădulescu, un mare admirator lui Doru Căplescu care, în 2008, i-a dedicat un amplu şi frumos articol.

Zoe Alecu, Dan Creimerman, Marta Hristea, Mira Moreno, Daniela Claudia Nacu, Doina Spătaru, Vasile Şeicaru, Alexandru Willmany m-au ajutat cu informaţii despre colaborarea lor cu Căplescu.

Tuturor celor de mai sus, şi nu numai, le mulţumesc, înca o dată, din suflet.

 

 

Doru Căplescu s-a născut pe 5 martie 1957, la Bucureşti. Făcând parte dintr-o familie de muzicieni, de la vârsta de cinci ani, Doru Căplescu a început să cânte la pian. Pe când era în clasa a V-a, muzicianul a apărut pentru prima dată pe scenă cântând la trompetă. Timp de peste 30 de ani, Petre Căplescu (1930-2004), tatăl său, a fost trompetist în orchestra Radioteleviziunii Române. Fratele său, Ovidiu Căplescu, este clarinetist. De asemenea, Alexandra Căplescu, nepoata sa, este studentă la Conservator, secţia Violoncel.

 

Doru Căplescu a urmat clasele I-V la Şcoala de Muzică nr. 3 din Bucureşti, unde a studiat, ca instrument principal, pianul. La îndrumarea tatălui său, Doru Căplescu urmează cursurile Liceului de Muzică din Bucureşti (clasele VI-XII), pe care îl absolvă în 1976. În timpul liceului, mai precis în perioada 1973-1976, Doru a făcut parte dintr-un grupul folk Variabil Q Folk, condus de regizorul Mihai Diaconescu. Din acest grup făcea parte şi muzicianul Mircea Florian.

Începând cu 1975, Doru Căplescu începe să colaboreze şi cu Orchestra Radioteleviziunii Române.

În perioada 1976-1977, a făcut parte şi din formaţia “Unit 1708”, specializată în coveruri. În timpul stagiului militar (1977-1978), care a durat un an şi patru luni, Doru Căplescu a colaborat cu Ansamblul Doina al Armatei.

În perioada 1978-1982, Doru Căplescu urmează cursurile Conservatorului “Ciprian Porumbescu” din Bucureşti, secţia “Trompetă”, unde a fost pregătit de profesorul Iancu Văduva. În timpul studenţiei, Căplescu a făcut parte din Orchestra de Jazz a Conservatorului “Ciprian Porumbescu”.

În perioada 1977-1984, Doru Căplescu a făcut parte din formaţia “Cristal” (ca trompetist). Alături de “Cristal”, Căplescu a efectuat turnee în Bulgaria (1980) şi Cuba (1978).

În februarie 1979, Căplescu debutează discografic pe un single, al interpretei Adina Dimitriu, realizând orchestraţia şi acompaniamentul la pian şi percuţie.
Basorelief 

Doru Căplescu alături de formaţia “Basorelief” (Arhivă Iulian Vrabete)

În perioada 1980-1982, în paralel cu activitatea din grupul “Cristal”, Doru Căplescu a făcut parte şi din formaţia “Basorelief”, o emblemă a celebrului Club A, din a cărei componenţă făceau parte Iulian Vrabete (bas) şi Relu Biţulescu (tobe). Alături de “Basorelief”, Căplescu a participat la cea de-a IV-a ediţie a Festivalului ClubA (16-19 martie 1981), unde a fost distins cu Diploma pentru Interpretare Individuală (trompetă). Din păcate, în 1982, formaţia şi-a întrerupt activitatea.

 

Iată ce a scris Relu Biţulescu despre Doru Căplescu:

“Doru Căplescu………! Pentru mine pare plecat undeva şi trebuie să revină, cu muzici noi cum mă obişnuise. Doru este o prezenţă vie în mintea mea, pentru că ne legau prea multe amintiri legate de muzica şi nu numai (i-am fost aproape şi în faţa altarului), cu atât mai regretabilă este dispariţia lui. Rămâne respectul Basorelief1 Doru Căplescu un Miracol Infinitcolegilor de breaslă şi nu numai, prin tot ce a făcut, prin seriozitatea şi devotamentul faţă de muzica pe care nu a trădat-o niciodată. Îmi este Dor de DORU”.

 

În 1980, muzicianul a mai colaborat şi cu Orchestra Simfonică din Bacău.

În perioada 1983-1984, a făcut parte din formaţia “Star 2000”, condusă de Petre Geambaşu, alături de care a întreprins turnee în fosta URSS (septembrie 1983) şi Germania de Vest (februarie 1984).

Timp de doi ani (1983-1985), Doru Căplescu a făcut parte şi din echipa de suflători ai formaţiei lui Alexandru Wilmany, alături de Cristian Ghetz, Garbis Dedeian şi Nicolas Simion. Cu formaţia “Wilmany”, Doru Căplescu a susţinut o serie de spectacole la Hotelul Athenee Palace din Bucureşti şi barul “Melody” din Mamaia. Tot cu “Wilmany”, Doru Căplescu a participat şi la câteva ediţii ale celebrelor festivaluri “Mamaia”(1984, 1985, 1986) şi “Melodiile anului”, unde a acompaniat mari artişti din muzica pop românească.

 

În martie 1985, Doru Căplescu a întreprins un turneu în Kuweit, alături de formaţia “Romanticii” din care făceau parte George Natsis, Flavius Teodosiu şi Tudy Zaharescu. De data aceasta, componenţa formaţiei “Romanticii” a fost improvizată deoarece Mircea Drăgan, liderul formaţiei, nu a primit viză de ieşire din ţară.

În perioada 1984-1988, Doru Căplescu a făcut parte din formaţia “Electric-Cord” (trompetă, clape, vocal), condusă de regretatul Doru Danciu, din care făceau parte şi Stela Enache (solistă), Eugen Tegu (chitară bas) şi Cristian Ghetz (trombon). Alături de “Electric-Cord”, Căplescu a efectuat lungi turnee în Germania Federală, Danemarca şi Suedia. În 1988, Doru Căplescu, alături de Electric-Cord, i-a acompaniat pe The Platters, într-un turneu în ţările Scandinave. În acelaşi an, alături de The Platters, Electric-Cord, a participat şi la o emisiunea tv din Danemarca . În 1988, Electric-Cord şi The Platters au trecut Cercul Polar. În timpul turneului de o lună şi jumătate din Suedia, “Electric-Cord” a parcurs 12.500 de km. La sfârşitul anului 1988, Căplescu a părăsit formaţia “Electric-Cord”.
Cristal 

Cu “Electric-cord”, Doru Căplescu a înregistrat şi trei albume cu muzică din repertoriul internaţional. Albumele au fost înregistrate în studioul “Tomis” al Casei de Discuri “Electrecord”. Pe acest album figurează şi piesa “Carpathian Break”, cu un aranjament orchestral realizat de Doru Căplescu.

În perioada 1986-1987, în paralel cu “Electric-Cord”, Căplescu a făcut parte şi din formaţia “Romanticii”, condusă de Mircea Drăgan. La “Romanticii”, Doru Căplescu a activat ca trompetist şi solist vocal. Doru Căplescu şi Alina Mara Neuhauser (solista formaţiei “Romanticii”) au interpretat celebrele piese “Şi mereu voi cânta” şi “Te voi iubi totdeauna” (1987, Menţiune la Concursul de Dans de la Costineşti, ediţia II). Cu “Romanticii”, Doru Căplescu a acompaniat cele mai în vogă vedete ale muzicii româneşti precum Corina Chiriac sau Mirabela Dauer. Pe 1 ianuarie 1988, Doru Căplescu a părăsit formaţia “Romanticii”, fiind înlocuit ca solist vocal, cu Marius Voicu.

 

În perioada 1986-1987, Căplescu a mai colaborat şi cu orchestra de jazz condusă de Marius Popp. Ca instrumentist (trompetă, clape sau sintetizator), Doru Căplescu a participat la realizarea albumelor unor importanţi artişti români cum ar fi Mircea Florian, Cătălin Târcolea sau Mihai Pocorschi.

 

Artistul a participat la realizarea unor piese precum “Nu te-am văzut” (muzica: Viorel Gavrilă, text: Roxana Popescu, interpretare: Mihaela Runceanu) sau “Samba” a lui Ilie Vorvoreanu. Domnul Ilie Vorvoreanu a avut amabilitatea să-mi povestească cum s-a realizat imprimarea acestei piese:

“Piesa pe care mi-a plăcut să o numesc “SaNba”, dar, dintr-un conformism ce caracteriza epoca am declarat-o “Samba”, a fost compusă de către mine şi înregistrată în studioul muzical al TVR prin ’85 – ’86 (nu mai ştiu precis). Doru a cântat tema la trompetă şi soloul. De asemenea, acompaniamentul de pian electric şi solo de synthesizer. La tobe Titi Herescu, eu la bass. Mi-a rămas în memorie faptul că Doru a cerut să se stingă luminile în studio pentru o mai bună concentrare în improvizaţii, aşa încât i-au reuşit nişte solouri de jazz de înaltă clasă”.

 

Din păcate nu există o evidenţă clară a pieselor care l-au avut ca instrumentist pe Doru Căplescu. Din generozitate, muzicianul îşi ajuta de multe ori colegii, iar numele lui nu apărea pe benzile respective.

Pe la mijlocul anilor’80, Doru Căplescu devine unul dintre cei mai solicitaţi orchestratori din România.

În 1984, Doru Căplescu începe o colaborare de mare succes cu Nicu Alifantis. Împreună cu Alifantis, muzicianul a aranjat orchestral muzica celebrei piese de teatru “Mitică Popescu” (Camil Petrescu), care a avut premiera la Teatrul Mic pe 15 iunie 1984. Ulterior, Căplescu a orchestrat pentru Alifantis şi albumele “Piaţa Romană, nr.9” (1988), “Risipitorul de iubire” (1990), precum şi albumul eponim al Andei Călugăreanu (1987).

 

Prin 1986, Căplescu începe o altă colaborare de succes cu Aura Urziceanu. Muzicianul a orchestrat câteva piese din repertoriul legendarei interprete. Cea mai de succes rămâne “Vreau să vii în viaţa mea” (1987). Doru Căplescu a acompaniat-o pe Aura Urziceanu la multe din concertele susţinute de aceasta în perioada 1986-1989. De asemenea, Căplescu a fost prezent pe scena de la Sala Radio, în cadrul concertelor extraordinare de jazz, susţinute de Aura Urziceanu pe 14 decembrie 1986 şi pe 11 decembrie 1988.

 

În anul 1989, Căplescu a orchestrat albumul “Secunda 1” (1989) al lui Mircea Baniciu. Acest album a avut ca inspiraţie basmul “Tinereţe fără bătrâneţe şi viaţă fără de moarte” de Petre Ispirescu.

Prin marele succes al albumelor şi pieselor enumerate mai sus, Doru Căplescu devenea un pionier al muzicii electronice. În articolul său, Marian Sorin Rădulescu l-a descris pe Căplescu ca “un magician al sunetului sintetizat. Armoniile prelucrate la synthesizer ce-i poartă marca stilistică inconfundabilă sunt de fapt nişte admirabile poeme de muzică electronică.”

În 1987, Doru Căplescu a realizat ilustraţia muzicală pentru exerciţiul la sol al gimnastei Daniela Silivaş, în cadrul Campionatelor Europene de Gimnastică de la Moscova.

 

Doru Căplescu, alături de membrii formaţiilor “The Platters” şi “Electric-cord”, la Cercul Polar, în 1988 (Arhivă Stela Enache)

Din 1988, Doru Căplescu activează pe cont propriu şi începe să se dedice serios componisticii.

În calitate de compozitor, Doru Căplescu debutează la începutul anului 1986, cu piesa “Eu sunt timpul”, interpretată chiar de el. Alte creaţii din prima sa perioadă au fost: “Trece vremea” (Aura Urziceanu), “Tu şi eu” (Eugenia Dan), “Cât avem o lume” (Grupul Stereo) sau “Vă dăruim un gând de pace” (interpretată de Căplescu împreună cu “Romanticii”).

 

Iată ce a declarat Doru Căplescu despre această importantă perioadă a carierei sale:

“M-am apucat de muzica electronică pentru că nu ştiam muzicieni sau muzicanţi să cânte ce scriam eu. Am ajuns la Adrian Enescu acasă – mentor pentru mine – şi am văzut ce făcea el: că cineva poate face totul de unul singur. Am lăsat trompeta şi orice altceva, toţi banii i-am investit în instrumente electronice, am trecut la treabă…” (Extras din cartea “ClubA – 42 de ani. Muzica tinereţii tale” de Doru Ionescu, Editura Casa de Pariuri Literare 2011).

 

Doru Căplescu începe să compună şi muzică de film. Muzicianul a realizat muzica pentru 6 filme artistice (“Campioana”, “Liceenii în alertă”, “Stare de fapt”, etc). De asemenea, scrie muzica pentru 23 de filme de animaţie, realizate de studioul cinematografic Sahia.

Anul 1989 a fost cu totul special pentru cariera lui Doru Căplescu. Artistul a compus şi interpretat câteva piese de succes precum “Aşteptând un tren”, “Poveste”, “La plimbare” (interpretată în duet cu Crina Mardare), sau “Viaţa pentru toţi” (interpretată de Alexandra Canareica).

 

 

În iulie 1989, Căplescu reprezintă România în Coreea de Nord, unde a cântat în cadrul Festivalui Mondial al Tineretului şi Studenţilor, alături de Silvia Dumitrescu, Loredana Groza, Holograf şi Daniel Iordăchioaie.

Revenit din deplasarea în Coreea de Nord, Doru Căplescu începe o colaborare de mare succes cu interpreta Silvia Dumitrescu. Primele piese pe care Căplescu i le-a încredinţat Silviei Dumitrescu, au fost “Dansul” şi “Miracol infinit”, lansate în septembrie 1989. Acestea au fost două din cele mai de succes piese ale anului şi au devenit o emblemă atât pentru interpretă, cât şi pentru compozitor.

În 1989, muzicianul a mai orchestrat piese intepretate de Adrian Daminescu sau Mira Moreno, pe care a şi acompaniat-o la Festivalul Mamaia’89. În cadrul festivalului, Căplescu a acompaniază şi pe cantautoarea Daniela Claudia Nacu.

La cea de-a doua ediţie a Festivalului-Concurs de Muzică de Dans de la Costineşti (8-10 septembrie 1989), Doru Căplescu obţine Premiul I cu piesele “Dansul” (interpretată de Silvia Dumitrescu) şi “Pentru mine eşti doar tu” (intepretată de Doru Căplescu împreună cu grupul “Stil”).

 

Spre sfârşitul anului 1989, Doru Căplescu orchestrează câteva piese compuse şi interpretate de George Nicolescu.

Discul “22″

Evenimentele din decembrie 1989 au avut o importanţă majoră şi pentru cariera lui Doru Căplescu. În primele zile ale anului 1990, Căplescu a compus şi intepretat celebra piesă “22” , dedicată celor peste 1100 de morţi căzuţi în perioada 16-25 decembrie 1989.

Într-un interviu acordat lui Andrei Partoş pentru revista Metronom (nr.1/1990), Doru Căplescu a povestit cum s-a născut piesa “22”:

“M-au sunat Mariana Şoitu şi Doina Anastasiu şi mi-au spus că trebuie să facem ceva. Era 5 ianuarie (1990 n.n.). Am promis că încerc să compun ceva. Fiind vorba de ceva gen odă, era nevoie de un cor. M-a onorat că s-au gândit la mine şi nu la alţii… În două zile şi o noapte muzica era gata. Cu textul n-a fost prea uşor dar soluţiile s-au succedat rapid. La ora 13.00 terminasem negativul, Song-ul era prezent dar textul existent nu se putea cânta. Urma să intrăm în emisie până la ora 18.00 (data de 7.01). Oanţă (Ioan Luchian Mihalea) a scris un nou text. Cineva ne-a dat idea să-l chemăm pe Alexandru Andrieş. El era într-o vizită. L-am găsit şi după o oră şi un sfert versurile erau gata. Era partea mea de text. Am revenit în Studioul 4 (era cam 17.20). Când am văzut că iese ceva deosebit (11 minute) am amânat difuzarea pentru duminica următoare (14.01). Remarcabila solicitudinea Sandei Cepraga (regizor muzical), care, cu doi copii acasă, a stat cu noi la filmarea mixajelor. Clipul a fost achiziţionat de Rai Uno (remontat), melodia apare pe un disc sponsorizat de Marcel Abou şi pe un maxi-single combinat cu grupul olandez Stars on Follies. Important este că a fost prima producţie muzicală de după revoluţie. După ce am văzut ce au lucrat fetele la montaj, eram sigur că va avea un impact deosebit asupra telespectatorilor”.

 

Piesa “22” a apărut pe un disc single, primul lansat de “Electrecord”, după căderea regimului comunist.

 

 

În aprilie 1990, Doru Căplescu reprezintă România, în cadrul Festivalului Internaţional Rock “Le Printemps de Bourge” – Franţa, alături de formaţiile Holograf, Roata şi jurnalistul Andrei Partoş

Tot în 1990, Căplescu continuă colaborarea cu Silvia Dumitrescu. Acesta îi incredinţează artistei piesa “Opoziţie” , un alt mare succes şi îi orchestrează “Te condamn, iubite!”, compusă de Marius Ţeicu.

În acelaşi an, Doru Căplescu orchestrează albumul lui Nicu Alifantis – “Risipitorul de iubire”.

În 1990 şi 1991, Doru Căplescu face parte din juriul Festivalului Tinereţii de la Amara (Ialomiţa), unde va decerna Premiul “Doru Căplescu”.

În perioada 1990-1995, Doru Căplescu a mai încredinţat piese interpretelor Daniela Gyorfi, Marta Hristea şi Geanina Olaru.

În 1992, Doru Căplescu obţine locul II, la prima ediţie a concursul TV “3 din 10 pentru un Show” cu piesele “DJ” (interpretată de Daniela Gyorfi) şi “Tabu” (interpretată de Geanina Olaru).

 

 

În perioada 1992-1995, Doru Căplescu face parte din formaţia “Sfinx Experience”, condusă de Mişu Cernea, alături de care efectuează lungi turnee în Germania, Olanda, Finlanda. Căplescu era la claviaturi, computere şi voce. Din formaţie mai făceau parte Zoe Alecu, Crina Mardare , Marcel Avădanei şi Paul Ciuci. Spectacolele în localurile din Olanda durau până la 5 ore şi cuprindeau cele mai în vogă melodii internaţionale ale momentului. Pe 3 august 1994, “Sfinx Experience” au oferit un recital memorabil pe scenea celei de-a VII-a ediţii a Festivalului Intenaţional “Cerbul de Aur” de la Braşov.

 

În 1994, Doru Căplescu realizează un “Medley” cu cele mai mari succese ale Silviei Dumitrescu. Acest “Medley” a fost inclus pe “Provocare”, cel de-al doilea album al Silviei Dumitrescu, lansat pe 16 februarie 1995.

Tot în 1994, Doru Căplescu a început lucrul la proiectul “Tres”, un trio care să interpreteze muzică din repertoriul brazilian. Din acest trio făcea parte şi compozitorul Virgil Popescu şi interpreta Marta Hristea. Din păcate, acest proiect nu se va concretiza.

În 1995, dezamăgit de situaţia muzicii din România, Doru Căplescu emigrează în Olanda, unde se stabileşte la Haga. La Amsterdam, muzicianul urmează o Şcoală de Inginerie Muzicală (multimedia/inginieria de sunet). La cursul de producţie l-a avut ca profesor pe Alan Parsons.

 

 

Doi ani mai târziu, Căplescu înfiinţează “Blue Fish Music”, o firmă de programare muzicală, cu sediul la Haga. În cadrul firmei sale, Doru Căplescu a colaborat cu muzicieni din Marea Britanie sau Germania dar şi cu muzicieni români precum Petre Cotarcea, Vichy Dumitrescu. Virgil Popescu, Sorin Voinea.

De asemenea, Căplescu a realizat peste 800 de fişiere MIDI.
Deşi stabilit în Olanda, Doru Căplescu a vizitat frecvent România unde a continuat să aibă colaborări cu diverse instituţii şi muzicieni.

În anul 1999, Doru Căplescu a realizat jingle-urile pentru noua grilă de programe a TVR. În 2001, Căplescu a realizat şi o parte din muzica celei de-a XI-a ediţii a Festivalului Internaţional “Cerbul de Aur” de la Braşov.

În anul 2003, Doru Căplescu începuse să facă demersuri pentru a se restabili în România.

Muzicianul pregătea o serie de proiecte muzicale. Unul dintre aceste proiecte s-a numit “Ginemuzicologia”, la care lucra împreună cu Edi Bălaşa. Acest proiect urma să fie în ideea trupei “Basorelief”, în care Căplescu activase la începutul anilor’80.

Alături de Dan Creimerman, Căplescu lucra la un proiect important de producţii muzicale, ce cuprindea şi reorchestrarea unor mari succese muzicale ale anilor ’60, ’70 sau ‘80.

Doru Căplescu şi Dan Creimerman au vorbit despre aceste proiecte în câteva emisiuni radio şi TV cum ar fi “Taverna” (TVR1, mai 2003, prezentată de Berti Barbera şi Iulian Vrabete), “Remix Underground” (TVR2, 9 iulie 2003, realizată de Doru Ionescu în celebrul Club A) sau “Psihologul Muzical” (Radio România Actualităţi, 4 iulie 2003, realizată de Andrei Partoş).

 

Din păcate, proiectele de mai sus nu s-au mai realizat. Timpul nu a mai avut răbdare cu Doru Căplescu.

 

Pe 6 octombrie 2003, în jurul orei 17:00, Doru Căplescu a părăsit prematur scena vieţii, răpus de un infarct. Pe 3 octombrie, muzicianul revenise în ţară, pentru a mai lucra la proiectele menţionate mai sus. Doru Căplescu a fost înmormântat pe 9 octombrie 2003, în Cimitirul Sfântul Ilie, prelungirea Ghencea. Din păcate, foarte puţine publicaţii au scris despre dispariţia sa prematură. În afară de rubrica “decese” din cotidianele “Evenimentul zilei” şi “România liberă”, reviste precum “Actualitatea Muzicală” sau “VIP” i-au dedicat câteva articole. Realizatorul Doru Ionescu i-a dedicat o emisiune din seria “Integrale Remix” (TVR).

 

Iată şi un fragment din articolul dedicat lui Doru Căplescu, din Revista “Actualitatea Muzicală”, scris de Octavian Ursulescu:

“Prietenos şi apropiat, inimos în cel mai adevărat sens al cuvântului, Doru Căplescu a fost trădat tocmai de inima sa mare…”

 

Pe 30 mai 2005, Silvia Dumitrescu a lansat, la Editura Casa Radio, primul album Best Of din cariera sa. Albumul se numeşte “Miracol Infinit” şi îi este dedicat lui Doru Căplescu. De altfel, albumul cuprinde cele trei mari şlagăre ale Silviei, compuse şi orchestrate de Doru Căplescu.

Iată ce a scris Silvia Dumitrescu despre colaborarea sa cu Doru Căplescu.

“Cu Doru m-am întâlnit pentru prima oară în vara anului1988…începusem să merg în spectacole şi eram dornică să cunosc oameni frumoşi, dornică de distracţii, plină de speranţe… Atunci am făcut cunoştiinţă cu Doru, un om frumos şi în interior şi în exterior. Din prima clipă am avut senzaţia că putem comunica perfect şi că vom fi buni prieteni, lucru care s-a şi întâmplat în scurt timp. Doru era un tip foarte direct şi un muzician extraordinar, era sincer şi foarte plăcut. Discutam despre muzică, despre ce ne plăcea la momentul respectiv şi, în scurt timp, a venit o propunere din partea lui…”Dansul”…o compoziţie pentru mine…!!! Am fost foarte bucuroasă şi m-am manifestat în stilul meu specific, cu ţipăt, cu luat în braţe cu sărituri înalte, dar, din acel moment, treaba a devenit foarte serioasă…la înregistrare era destul de exigent şi tot la înregistrare, dintr-o greşeală, mergea negativul fără vocea mea şi l-am rugat să-mi facă nişte părţi în care eu să pot dansa cu dansatori şi să facem o coregrafie specială…a râs, a ţinut cont şi s-a efectuat. Cred că de aici i-a venit ideea să participăm cu piesa la Festivalul de Muzică de Dans, realizat de Vali Mareş, la Costineşti. Am fost împreună şi am luat Premiul I…am fost foarte fericiţi. Eram eu, rolele, Doru, Dan Creimerman şi Dana Bartzer şi stiu că ne-am distrat foarte frumos pe malul Mării Negre. Pe vremea aceea mergeam mult cu rolele şi umblam cu căştile pe urechi, ascultând de zor muzica acelor ani, evident muzica americană. Apoi au urmat şi alte înregistrari la piesele “Miracol infinit”, “Opoziţie”, “Medley” – piesa pe care am interpretat-o pe scena Festivalului Cerbul de Aur şi care a făcut parte de pe C.D.-ul “Provocare”. Doru Căplescu şi Adrian Enescu, au fost compozitorii care mi-au marcat cel mai mult cariera mea muzicală şi care m-au propulsat în primele locuri din topurile din acea perioadă. Cel puţin “Dansul”…”e normal la vârsta mea” este emblematică pentru mine. Cu Doru am fost ca şi cu un frate, mulţi ani. Mergeam la filme, la concerte, vorbeam mult la telefon când nu ne puteam vedea, apoi l-am invitat la nunta mea. Mai apoi am dansat la nunta lui şi, dupa plecarea lui în Olanda, ne mai vedeam de Crăciun pe la Dan Craimerman şi Dana Bartzer şi ne bucuram foarte mult de revedere. Anul acesta s-au implinit 10 ani de la plecarea lui într-o lume a îngerilor…Dumnezeu să-l aibă în paza Lui, dar DORU’ de DORU a rămas mereu în inima mea! Să lăsăm muzica lui să ne umple sufletele şi să dăinuie în timp!!!”

 

 

Pe broşura albumului best of “Miracol Infinit”, Silvia Dumitrescu a scris următoarele rânduri care încheie şi acest articol.

“Acolo în ceruri, într-o lume mai bună, unde îngerii cântă, cu siguranţă eşti tu…Dar aici, pe pământ, răsună din nou muzica ta, pentru că ai lăsat în urmă un MIRACOL INFINIT”

Mai jos puteţi citi o listă cu discografia, creaţia, palmaresul şi participările lui Doru Căplescu, la festivaluri şi concursuri naţionale şi internaţionale.

 

 

MUZICĂ DE FILM

Iaşul marilor lumini (regia: Alexandru Tatos) – scurt metraj

Neptun (regia: Stelian Stativă) – scurt metraj

Şoimi în zbor (regia: Elisabeta Bostan)

Pentru culorile patriei (regia: Elisabeta Bostan)

Desene pe asfalt (1989, regia: Elisabeta Bostan) – scurt metraj

Campioana (25.03.1991, regia: Elisabeta Bostan)

Liceeni în alertă (19.11.1993, regia: Mircea Plângău)

Stare de fapt (08.12.1995, regia: Stere Gulea)

23 de filme de animaţie realizate de Studioul Cinematografic Sahia (inclusiv serialul animat “Planeta Roşie”, în regia lui Anca Petruţiu)

 

 

CREAŢIE (ordine cronologică)

“Eu sunt timpul” (t: Adrian Daminescu, i: Doru Căplescu) – 1986

“Trece vremea” (t: Eugen Rotaru; i: Aura Urziceanu) – 1986

“Tu şi eu” (t: Mihai Pocorschi; i: Eugenia Dan) – 1986

“Vă dăruim un gând de pace” (t: Mihai Pocorschi; i: Doru Căplescu şi Romanticii) – 1987

“Cât avem o lume” (t: Dan V. Dumitriu; i: Stereo) – 1987

“Aştepând un tren” (i: Doru Căplescu) – 1989

“La plimbare” (t: Dan V. Dumitriu; i: Crina Mardare şi Doru Căplescu) – 1989

“Pentru mine eşti doar tu” (m: Dan V. Dumitriu; i: Doru Căplescu şi Grupul “Stil”) – 1989

“Dansul” (t: Dan V. Dumitriu; i: Silvia Dumitrescu) – 1989

“Miracol infinit” (t: Dan V. Dumitriu; i: Silvia Dumitrescu) – 1989

“Poveste” (t: Dan V. Dumitriu; i: Doru Căplescu) – 1989

“Viaţa pentru toţi” (t: Dan V. Dumitriu; i: Alexandra Canareica) – 1989

“22” (t: Alexandru Andrieş, Ioan Luchian Mihalea; i: Doru Căplescu şi Grupul Coral Song) – 1990

“Opoziţie” (t: Dan V. Dumitriu; i: Silvia Dumitrescu) – 1990

“DJ” (t: Mihai Pocorschi; i: Daniela Gyorfi) – 1992

“Tabu” (t: Zoe Alecu; i: Geanina Olaru) – 1992

“Tu eşti un manechin” (t: Angel Grigoriu; i: Daniela Gyorfi) – 1993

“Medley” (i: Silvia Dumitrescu) – 1994

“Vino, ploaie” (t & i: Marta Hristea) – 1995

 

 

 

FORMAŢII POP-ROCK DIN CARE A FĂCUT PARTE

1976-1977 – Unit 1708 (trompetă)

1977-1984 – Cristal (trompetă, clape)

1980-1982 – Basorelief (trompetă)

1983-1984 – Star 2000 (trompetă)

1983-1985 – Wilmanyi (trompetă)

1984-1988 – Electric-cord (trompetă, clape, vocal)

1986-1987 – Romanticii (trompetă, vocal)

1986-1987 – Orchesra de Jazz condusă de Marius Popp (colaborare)

1992-1995 – Sfinx Experience (claviaturi, computer, vocal)

 

 

PARTICIPĂRI LA FESTIVALURI NAŢIONALE ŞI INTERNAŢIONALE

Festivalul Club A

Ediţia 4 (16-19 martie 1981) – Diplomă de interpretare

Formaţia “Basorelief”( în componenţa formaţiei făcea parte, la acel moment, şi Doru Căplescu, ca trompetist) – Trofeul Festivalului şi Premiul II pentru compoziţie lui Erwin Surin şi Mugurel Vrabete

S-a acordat Diplomă pentru Interpretare Individuală lui Doru Căplescu (trompetă)

Festivalul Naţional de Muzică Uşoară Mamaia

Mamaia’84 (30 august – 2 septembrie 1984)

Acompaniament în cadrul formaţiei “Wilmany”

Mamaia’85 (29 august – 1 septembrie 1985)

Acompaniament în cadrul formaţiei “Wilmany”

Mamaia’86 (27 – 31 august 1986)

Acompaniament în cadrul formaţiei “Wilmany” (deşi oficial, Doru Căplescu nu mai făcea parte din formaţia “Wilmany”, acesta a răspuns la solicitarea de a face parte din echipa de suflători)

Mamaia’89 (30 august – 3 septembrie 1989) – Secţiunea Creaţie

“Cuvântul om” (m: Claudia Nacu; t: Dan V. Dumitriu) – i: Claudia Nacu şi Dorin Anastasiu, acompaniaţi de Doru Căplescu

“Voi” (m: & t: Mira Moreno-Toroimac) – i: Mira Moreno-Toroimac, acompaniaţi de Doru Căplescu

Mamaia’92 (16-19 august 1992) – Secţiunea “Creaţie – Şlagăre”:

“DJ” (m: Doru Căplescu; t: Mihai Pocorschi) – i: Daniela Gyorfi

Festivalui Mondial al Tineretului şi Studenţilor de la Phenian, Coreea de Nord (1 – 8 iulie 1989 – necompetitiv)

Doru Căplescu a reprezentat România, alături de Silvia Dumitrescu, Loredana Groza, Holograf şi Daniel Iordăchioaie

Concursul de Muzică de Dans de la Costineşti (1987-1989)

Ediţia II (10-12 iulie 1987) – Menţiune

“Te voi iubi” (m: Mircea Drăgan; t: Aurel Storin) – i: Grupul “Romanticii” – în componenţa formaţiei făcea parte, la acel moment, şi Doru Căplescu, ca vocalist şi trompetist

Ediţia III (8-10 septembrie 1989) – Premiul I

“Dansul” (m: Doru Căplescu; t: Dan V. Dumitriu) – i: Silvia Dumitrescu (ilustraţia coregrafică – formaţia de dans de societate şi modern – Piteşti)

“Pentru mine eşti doar tu” (m: Doru Căplescu; t: Dan V. Dumitriu) – i: Grupul “Stil” şi Doru Căplescu

Festivalui Posada Rock (Cămpulung Muscel)

Ediţia IV (27-28 septembrie 1989)

Membru al Juriului şi Recital

Festivalul Internaţional Rock “Le Printemps de Bourge” – Franţa

Ediţia XIV – (11-16 Aprilie 1990 – necompetitiv)

Doru Căplescu a reprezentat România, alături de formaţiile Holograf, Roata şi jurnalistul Andrei Partoş

Festivalului Tinereţii de la Amara (Ialomiţa)

Ediţia XXIII (2-5 august 1990)

Membru al Juriului şi Recital

Compozitorul a decernat Premiul “Doru Căplescu” solistei Cornelia Goda (Buzău)

Ediţia XXIV (1-4 august 1991)

 

Membru al Juriului

Compozitorul a decernat Premiul “Doru Căplescu”

Festivalul şi Concursul Internaţional de Muzică Uşoară Bucureşti (1991-1993)

Bucureşti’91 (3-7 iulie 1991) – Concursul de interpretare

Victoria Balcu (Bucureşti) cu piesa “Opoziţie” (m: Doru Căplescu; t: Dan V. Dumitriu)

Cristina şi Narcisa Spătar (Oneşti) cu piesa “Opoziţie” (m: Doru Căplescu; t: Dan V. Dumitriu)

Bucureşti’93 (23-25 aprilie 1993) – Concursul de Creaţie

“Tu eşti un manechin” (m: Doru Căplescu; t: Angel Grigoriu) – i: Daniela Gyorfi / Vikki Moss (Canada)

Concursul TV “3 din 10″ pentru un Show (Ediţia I, 1992)

Locul II cu melodiile “DJ” (m: Doru Căplescu; t: Mihai Pocorschi; i: Daniela Gyorfi) şi “Tabu” (m: Doru Căplescu; t: Zoia Alecu; i: Geanina Olaru)

 

Festivalului Internaţional “Cerbul de Aur” – Braşov

Ediţia VII (30 august – 4 septembrie 1994)

Recital alături de Sfinx Experience (pe 3 septembrie 1994)

Apariţii în Topul Revistei “Săptămâna”

 

În Topul muzical, apărut în revista “Săptămâna” şi realizat de Andrei Partoş, pe baza preferinţelor ascultătorilor, Doru Căplescu a avut următoarele apariţii.

Numărul 44 din 31 octombrie 1986

“Trece vremea” (m: Doru Căplescu; t: Eugen Rotaru; i: Aura Urziceanu) – Locul 2

Numărul 30 din 24 iulie 1987

“(Vă dăruim) Un gând de pace” (m: Doru Căplescu; t: Mihai Pocorschi; i: Doru Căplescu) – Locul 1

Numărul 51 din 18 decembrie 1987

“Cât avem o lume” (m: Doru Căplescu; t: Dan V. Dumitriu; i: Grupul Stereo) – Locul 1 (2 săptămâni)

Numărul 1 din 8 ianuarie 1987

Te voi iubi (m: Mircea Drăgan; t: Aurel Storin; i: Romanticii) – Locul 2 (2 săptămâni)

Numărul 7 din 19 februarie 1988

Şi mereu voi cânta (m: Mircea Drăgan; t: Eugen Rotaru; i: Romanticii) – Locul 4 (2 săptămâni)

Numărul 28 din 14 iulie 1989

“La plimbare” (m: Doru Căplescu; t: Mihai Pocorschi; i: Crina Mardare şi Doru Căplescu) – Locul 1

Numărul 49 din 8 decembrie 1989

“Pentru mine eşti doar tu” (m: Doru Căplescu; t: Dan V. Dumitriu; i: Doru Căplescu şi Grupul “Stil”) – Locul 9 (2 săptămâni)

 

 

DISCOGRAFIE – COMPOZITOR

Stars on Follies/Doru Căplescu – “Children of Romania / 22” (1990, ST-ESE 03786)

02. 22 (Doru Căplescu/Alexandru Andrieş & Ioan Luchian Mihalea) – cu participarea grupului coral “Song”

Silvia Dumitrescu – “Cred în tine” (1990, Electrecord ST-EDE 3829)

07. Miracol infinit (Doru Căplescu / Dan V. Dumitriu)

08. Dansul (Doru Căplescu / Dan V. Dumitriu)

Orele Revoluţiei (1991, Electrecord EXE 03862/03863/03864)

FG 22 (Doru Căplescu/Alexandru Andrieş & Ioan Luchian Mihalea) – cu participarea grupului coral “Song”

Daniela Gyorfi – “Dalailama” (1993, Transglobal Media 0235)

05. Tu eşti un manechin (Doru Căplescu/Angel Grigoriu)

08. DJ (Doru Căplescu/Mihai Pocorschi)

Silvia Dumitrescu – “Provocare” (1995, Intercont Music IMCD 1108)

04. Medley: Opozitie (Doru Caplescu); Cred in Tine (Adrian Enescu); Dansul (Doru Caplescu); Noi am ales (Adrian Enescu); Prelucrari libere (Doru Caplescu)

Silvia Dumitrescu – “Miracol infinit” (2005, Casa Radio ADD-149)

05. Dansul (Doru Caplescu/Dan V. Dumitriu)
08. Miracol infinit (Doru Căplescu/Dan V.Dumitriu)
09. Opoziţie (Doru Căplescu/Dan V.Dumitriu)

Silvia Dumitrescu – “Best of Silvia Dumitrescu” (2010, Ovo Music 0049)

08. Opoziţie (Doru Căplescu/Dan V.Dumitriu)
11. Miracol infinit (Doru Căplescu/Dan V.Dumitriu)
16. Dansul (Doru Caplescu/Dan V. Dumitriu)

 

 

DISCOGRAFIE – ORCHESTRATOR

Mitică Popescu de Camil Petrescu (1984, Electrecord ST-EDE 02699)

Musical de Nicu Alifantis

Versurile de Alexandru Andrieş

01. Prolog 1 (i: Anda Călugăreanu)

02. Prolog 2 (i: Grupul Song)

03. Cântec despre femei (i: Mitică Popescu)

04. Cântec despre bancher (i: Mitică Popescu)

05. Plimbare prin restaurante (i: Mitică Popescu, Dinu Manolache, Sorin Medelini)

06. Poveste de război (i: Gheorghe Visu)

07. Cântecul subdirectorului (i: Mitică Popescu, Jean Lorin Florescu)

08. Cântecul fracului (i: Anda Călugăreanu, Mitică Popescu, Dinu Manolache)

09. Cântec despre Bucureşti (i: Anda Călugăreanu)

10. Cântecul biletelor de papagal (i: Anda Călugăreanu)

11. Plimbare prin Bucureşti (i: Mitică Popescu)

12. Mitică-i fericit (i: Monica Mihăescu)

13. Duet de dragoste (i: Mitică Popescu)

14. Ăsta-i Mitică (i: Grupul Song)

Electric-Cord – “Break-Dance” (1985, Electrecord ST-EDE 02858)

Arranged by SUPER GROUP “ELECTRIC-CORD”. Conducted by Doru Danciu

03. Carpathian’s Break (Special Arr. by: Doru Căplescu)

Anda Călugăreanu – “Anda” (1987, Electrecord ST-EDE 03133)

01. Mâna să-mi fie curată (Nicu Alifantis/Nina Cassian)

02. Prin nopţi tăcute (Anda Călugăreanu/Mihai Eminescu)

03. Sonet iubirii împlinite (Nicu Alifantis/Nina Cassian)

04. Romanţa absurdă (Anda Călugăreanu/Ioana Crăciunescu)

05. Vitraliu (Nicu Alifantis/Nina Cassian)

06. Cu umerii goi (Anda Călugăreanu/Maria Banuş)

07. Să ai un plop (Anda Călugăreanu/Constanţa Buzea)

08. Micul prinţ (Nicu Alifantis/Nina Cassian)

09. Cum ninge (Anda Călugăreanu/Constanţa Buzea)

10. Orgoliu (Nicu Alifantis/Nina Cassian)

11. Minune (Nicu Alifantis/Ana Blandiana)

Nicu Alifantis – “Piaţa Romană, nr.9” (1988, Electrecord ST-EDE 03447, STC 00549)

Muzica: Nicu Alifantis

01. Mai lasă-mă (Nichita Stănescu)

02. Floarea sorelui (Nicu Alifantis)

03. Floare la rever (Adrian Păunescu)

04. Vino noaptea (Radu Stanca)

05. Ce bine că eşti (Nichita Stănescu)

06. Ploaie în luna lui marte (Nichita Stănescu)

07. Inscripţie pe un inel (Tudor Arghezi)

08. Piaţa Romană nr. 9 (Alexandru Andrieş) – aranjament orchestral Nicu Alifantis

Bonus casetă audio

Aproape linişte (Alexandru Andrieş) – aranjament orchestral Nicu Alifantis

O, rămâi (Mihai Eminescu)

Elegia treptelor (George Ţărnea)

Mircea Baniciu – “Secunda 1” (1989, Electrecord ST-EDE 03550, STC 00580)

Muzica: Mircea Baniciu

Text: Dan Verona

01. Poveste despre poveste

02. Promisiunea

03. Cântec pentru cel ce vede întâia oară soarele

04. Lume, lume

05. Scorpia şi Ghionoaia

06. La-nceput de drum

07. Balada dragostei

08. Frunza

09. Secunda cea fără de bătrâneţe şi fără de moarte

Bonus casetă audio

Balada dragostei

Romanţa iepurelui întâmplător

În loc de final

Mamaia’89 (2) Creaţie (1989, Electrecord ST-EDE 03622) – Acompaniament

09. Voi (m: & t: Mira Moreno-Toroimac) – i: Mira Moreno-Toroimac, acompaniată de Doru Căplescu

Nicu Alifantis – “Risipitorul de iubire” (1990, Electrecord ST-EDE 03874, STC 00675)

Muzica: Nicu Alifantis

01. De dragoste (Nichita Stănescu)

02. Muzica (Nichita Stănescu)

03. Cântec de păpădie (Nicu Alifantis)

04. Am uitat de tine (Zaharia Stancu)

05. Nu mi-e totuna (Grigore Vieru)

06. Risipitorul de iubire (George Ţărnea)

07. Fără răspuns (Nichita Stănescu)

08. Un strop de noroc (Bulat Okudjava, traducere Passionaria Stoicescu şi Dumitru Bălan)

09. Printre stele (Romulus Guga)

George Nicolescu – “Ruga pentru oameni” (1995, Eurostar CDS CS-60)

05. Cândva (George Nicolescu)

08. Vântul (George Nicolescu/Teodora Popa-Mazilu)

10. Din lumea mea (George Nicolescu)

Nicu Alifantis – “25” (1998, Intercont IMCD 1133)

Muzica: Nicu Alifantis

08. Inscripţie pe un inel (Tudor Arghezi)

14. Un strop de noroc (Bulat Okudjava, traducere Passionaria Stoicescu şi Dumitru Bălan)

Aura Urziceanu – “Dor de viaţă” (2001, Electrecord EDC 408, STC 001398)

01. Vreau să vii în viaţa mea (Aura Urziceanu/Eugen Rotaru)

Club A – “Epoca de Aur” (2003, Electrecord EDC 516)

02. Ce bine că eşti (Nichita Stănescu)

Anda Călugăreanu – “Cântec” (2005, Electrecord EDC 645/646)

01. Prin nopţi tăcute (Anda Călugăreanu/Mihai Eminescu)

04. Mâna să-mi fie curată (Nicu Alifantis/Nina Cassian)

05. Sonet iubirii împlinite (Nicu Alifantis/Nina Cassian)

06. Romanţa absurdă (Anda Călugăreanu/Ioana Crăciunescu)

07. Vitraliu (Nicu Alifantis/Nina Cassian)

08. Cu umerii goi (Anda Călugăreanu/Maria Banuş)

09. Să ai un plop (Anda Călugăreanu/Constanţa Buzea)

10. Micul prinţ (Nicu Alifantis/Nina Cassian)

11. Cum ninge (Anda Călugăreanu/Constanţa Buzea)

12. Orgoliu (Nicu Alifantis/Nina Cassian)

13. Minune (Nicu Alifantis/Ana Blandiana)

14. Prolog I (Nicu Alifantis/Alexandru Andrieş)

15. Cântec despre Bucureşti şi Cîntecul biletelor de papagal (Nicu Alifantis/Alexandru Andrieş)

16. Plimbare prin Bucureşti (Nicu Alifantis/Alexandru Andrieş)

Adrian Daminescu – “Best Of Adrian Daminescu” (2008, Ovo Music 00)

07. Alături de tine (Dan V. Dumitriu)

Silvia Dumitrescu – “Best Of Silvia Dumitrescu” (2010, Ovo Music 0049)

07. Te condamn, iubite! (Marius Ţeicu/Eugen Rotaru)

 

 

ALTE ARANJAMENTE ORCHESTRALE (selectiv)

“Alături de tine” (m & t: Dan V. Dumitriu; i: Adrian Daminescu) – 1989

“Cândva” (m; t & i: George Nicolescu) – 1989

“Cu drag, iubirea mea” (m: Aura Urziceanu; t: Eugen Dumitru; i: Aura Urziceanu) – 1988

“Din lumea mea” (m; t & i: George Nicolescu) – 1989

“Mata Hari, Russian Girl”(m: Aura Urziceanu; t: Eugen Rotaru; i: Aura Urziceanu)

“Numai omul” (m: George Nicolescu; t: Mala Bărbulescu; i: George Nicolescu) – 1989

“Omului sufletului meu” (m: Aura Urziceanu; t: Roxana Popescu; i: Aura Urziceanu) – 1987

“Primul vis de dragoste” (m: Aura Urziceanu; t: Mihai Pocorschi; i: Aura Urziceanu) – 1987 (Locul III la categoria “Melodia lunii noiembrie 1987” din cadrul Topului “Start Melodii”, realizat de Titus Andrei)

“Taina ta” (m: Aura Urziceanu; t: Eugen Rotaru; i: Aura Urziceanu) – 1986

“Te condamn, iubite!” (m: Marius Ţeicu; t: Eugen Rotaru; i: Silvia Dumitrescu) – 1990

“Ţărmul dragostei mele” (m: Aura Urziceanu; t: Mihai Pocorschi; i: Aura Urziceanu) – 1986

“Un răspuns” (m: Aura Urziceanu; t: Mihai Pocorschi; i: Aura Urziceanu) – 1987

“Vântul” (m & i: George Nicolescu; t: Teodora Popa-Mazilu) – 1989

“Vis peste timp” (m: Aura Urziceanu; t: Dan V. Dumitriu; i: Dana Bartzer, Doru Căplescu, Cătălina Dobre, LoredanaGroza, Ioan Luchian Mihaela) – 1987 (Locul I la categoria “Melodia lunii iunie 1987” din cadrul Topului “Start Melodii”, realizat de Titus Andrei)

“Vis pentru doi” (m: Aura Urziceanu; t: Mihai Pocorschi; i: Aura Urziceanu) – 1987 (Locul III la categoria “Melodia lunii aprilie 1987” din cadrul Topului “Start Melodii”, realizat de Titus Andrei)

“Voi”(m; t & i: Mira Moreno) – 1989

“Vreau să vii în viaţa mea” (m: Aura Urziceanu; t: Eugen Rotaru; i: Aura Urziceanu) – 1987

 

 

DISCOGRAFIE – INSTRUMENTIST (selectiv)

Adina Dimitriu (1979, Electrecord 45 EDC 10.661) – pian şi percuţie

03. De vorbă cu florile (Adina Dimitriu/Şerban Foarţă)

04. Tramvaiul 3 (Adina Dimitriu/Şerban Foarţă)

Formaţia Cristal (1980, Electrecord 45 EDC 10.691) – trompetă

01. April (Puiu Creţu/Tudor Arghezi)

02. Pentru când va fi (Puiu Creţu/Gheorghe Antistescu)

Club A (1981, Electrecord ST-EDE 01912)

A1. Basorelief – Crocodilul (trompetă)

Formaţia Cristal(1984, Electrecord ST-EDE 02647) – trompetă, instrumente cu clape

Aranjamente orchestrale, conducerea muzicală: Puiu Creţu

01. O rază (Tiberiu Cazan/Octavian Goga)

02. Pământul rotund (Puiu Creţu/Ecaterina Nanu)

03. Cântec (Dumitru Antistescu/Nichita Stănescu)

04. Ochii copiilor (Puiu Creţu/Ecaterina Nanu)

05. Când amintirile (Puiu Creţu/Mihai Eminescu)

06. Voroneţ (Puiu Creţu/Constanţa Buzea)

07. Pădurea mea (Tiberiu Cazan/George Topârceanu)

08. Întrebările străzii (Puiu Creţu/Ecaterina Nanu)

09. Războiul (Tiberiu Cazan/Victor Hugo)

10. Caii albi (Puiu Creţu/Ecaterina Nanu)

Mitică Popescu de Camil Petrescu (1984, Electrecord ST-EDE 02699) – trompetă

Musical de Nicu Alifantis

Versurile de Alexandru Andrieş

Cătălin Tîrcolea – “Nature Boy” (1985, Electrecord ST-EDE 02711) – Congas, Percussion

Arranged and produced by Cătălin Târcolea

01. Nature Boy (E. Ahbez)

02. Dream of a Nymphe (C. Târcolea)

03. Hit the Road Jack (J. Mayfeld)

04. Make Me a Memory (Gr. Washington)

05. Sesame Street (B. Hart, J. Stone, J. Raposa)

06. Oltenia (C. Târcolea)

Electric-Cord – “Break-Dance” (1985, Electrecord ST-EDE 02858) – Vocal, Tropetă, Keyboards

Conducted by Doru Danciu

– Let’s Break (Break Dancing)

– Medley First

– Carpathian’s Break (Special Arr. by: Doru Căplescu)

– What a Feeling

– Music, Sweet Music!

– You’re My Heart

– Second Game (Latino Party)

– Candida & Us

– Thinking Aerobic (Comp. Cornel Cristel)

– See You Later (After Break’n Roll)

– So Long

– Royal Garden (That’s All “Electric-Cord”)

Florian din Transilvania – “Tainicul vârtej” (1986, Electrecord ST-EDE 02917) – sintetizator, computer bass

Versuri, muzică şi aranjamente muzicale: Mircea Florian

01. Mă simt minunat

02. Cum va fi mereu

03. Fiul zburătorului cu farfuria

04. Bună pace, domnule Marte

05. Paralele intersectate

06. Iubirea, tainicul vârtej

07. La cafeneaua întâlnirilor

08. Întoarcere în cerc

09. Nunta lui Harap Alb

Electric-Cord – “Aerobic Music” (1986, Electrecord ST-EDE 03081, STC 00419) – Vocal, Tropetă, Keyboards

Arranged by SUPER GROUP “ELECTRIC-CORD”. Conducted by Doru Danciu

01. Olympic Theme (Invigorating)

02. Field Theme

03. One Step Off

04. Hot Night

05. Who’s Holding Donna Now

06. How Did You Get To Me

07. You and Me

08. A Shiny Dance

09. In the Open Air

10. Don’t Stop (Tabu)

Electric-Cord – “Break-Dance 2” (1987, Electrecord ST-EDE 03139) – Vocal, Tropetă, Keyboards

“Electric-cord” Orchestra. Conducted by Doru Danciu

01. Medley 1

– Start

– Energy for You

– The Touch

– I Feel for You

02. Medley 2 (Automatic Medley)

– Cold Days, Hot Nights

– Conga Beat

– Automatic

03. Spring Fever

04. Medley 3 (Madonna Medley)

– Star Light

– Material World

– Star Light

05. Medley 4 (Dreams)

– Overjoyed

– Cherish

06. Soft and Easy

Mihai Pocorschi – “Mihai Pocorschi” (1989, Electrecord ST-EDE 03554) – Keyboards

Muzică şi text: Mihai Pocorschi

03. Dimineaţa

05. Adu-mi iubirea înapoi

06. Suntem noi generaţia de mâine a Terrei

07. Paşii mei

Mamaia’89 (1) Creaţie (1989, Electrecord ST-EDE 03621) – Acompaniament

03. Cuvântul om (m: Claudia Nacu; t: Dan V. Dumitriu) – i: Claudia Nacu şi Dorin Anastasiu, acompaniaţi de Doru Căplescu

Mamaia’89 (2) Creaţie (1989, Electrecord ST-EDE 03622) – Acompaniament

09. Voi (m: & t: Mira Moreno-Toroimac) – i: Mira Moreno-Toroimac, acompaniată de Doru Căplescu

Succese Pop Româneşti 1 – “Şlagăre de Mircea Drăgan” (1993, Roton P 3005) – trompetă, vocal

Muzică, aranjamente şi inginer de sunet: Mircea Drăgan

B2. Şi mereu voi cânta (Mircea Drăgan/Gina Teodorescu)

B5. Te voi iubi (Mircea Drăgan/Gina Teodorescu)

Club A – “The Best Of” (1999, Electrecord EDC 311) – trompetă

08. Basorelief – Crocodilul (Iulian Vrabete)

18. Cristal – April (Puiu Creţu/Tudor Arghezi)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


+ 1 = four

     

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>