Eurovision 2018 – Impresii adunate

eurovision cartoon aAm adunat pentru voi câteva impresii/opinii postate pe Facebook, publicate în presă despre ediția din acest an a concursului Eurovision. Le găsiți grupate mai jos:

 

Eurovision 2018. Femeia cu barbă sau o jucărie super-rubensiană. Asta-i trebuie României pentru a câştiga?

Articol de Alecu Racoviceanu publicat în EVZ

Eurovision. Ca în fiecare an, la noi e agitație în jurul acestui fenomen. An de an consumăm resurse de energie pentru selecții, pentru organizare, ne dăm toți cu părerea, suntem un popor de muzicologi, de showmen din naștere, le știm pe toate și absolut toate le-am fi făcut mai bine decât cei care chiar le-au făcut. Ca un veritabil român, o să-mi permit să-mi dau și eu cu părerea pe acest subiect.

În ciuda acestui fapt, an de an ne îndepărtăm de succesul la această competiție, obținem rezultate tot mai proaste și căutăm explicații în geopolitică, în conspirații ale companiilor de telefonie mobilă sau ne porcăim între noi, acuzându-ne de cine știe ce mișmașuri la selecții, preselecții.

În primul rând, de unde acest interes pentru Eurovision? În multe țări, acest concurs are fani, pasionați care pariază, știu tot despre istoricul său sau își cumpără din timp bilete pentru a participa la semifinale sau la show-ul de încheiere. La noi, însă, interesul pare mărginit la alegerea piesei care va reprezenta România și apoi la contabilizarea locului final.

Continuarea aici:

http://evz.ro/eurovision-2018-femeia-cu-barba-sau-o-jucarie-super-rubensiana.html

 

Când conducerea TVR strigă din toţi rărunchii „hoţii”
Articol de Mircea Morariu publicat în Adevărul

E clar. La „Eurovision“ 2018 am dat-o zgomotos în bară. Degeaba postează pasaje umanist-lacrimogene formaţia „The Humans“. În van inventează explicaţii tâmpe, scandaloase, conducerea iresponsabilă, profund tincturată politic a Televiziunii Române.
Care e gata să îşi pericliteze relaţiile fragile, cu greu restabilite cu EBU, inventează, spre a-şi salva pielea, că de onoare nu mai poate fi vorba, comploturi mondiale, clamează boicotul reţelelor de telefonie doar spre a-şi masca nepriceperea şi a se pune la adăpost în cazul în care cineva, Doamne fereşte!, îi va lua la bani mărunţi decontul mega-operaţiunii eşuate.
O operaţiune care era limpede pentru cine are ochi de văzut şi urechi de auzit să audă că se anunţa demult a fi astfel. S-au angajat cheltuieli imense pentru selecţia naţională. S-au organizat, la sugestia penalului Zgabercea Cristian, omul de nădejde al mai tuturor pedegeilor din SRTV, nici mai mult, nici mai puţin decât şase semifinale. Aceasta în pofida faptului că se simţea de la o poştă că piesele înscrise la preselecţie sunt proaste. Audienţele complet nesemnificative de care au avut parte transmisiile live ale semifinalelor se impuneau să pună pe gânduri conducerea SRTV, în cazul în care aceasta mai are o doză minimă de responsabilitate. Adică mai e capabilă să gândească şi altfel decât politic.

Nici vorbă. TVR a deplasat la Lisabona, în ceea ce acum e limpede că a fost o excursie de plăcere făcută pe bani publici, nu mai puţin de 28 de oameni. Aceasta în condiţiile în care semnalul era primit de-a gata de la Televiziunea publică din ţara organizatoare-Portugalia. Oare ce părere are despre asta CA al SRTV?  În plin scandal care cutremură din temelii Televiziunea Română spulberându-i şi ultimele resturi de credibilitate – şi aceasta nu numai din cauza grobianismului limbajului Doinei Gradea ori al lui Eduard Dârvariu, ci şi din pricina subordonării politice fără precedent a instituţiei – preşedintele-director general nu putea să rateze o asemenea „vizită de lucru”.

Aşa că Doina Gradea a dat fuguţa până la Lisabona spre a susţine reprezentanţii României! Exact de ea şi de ignobila ei fiinţă, judecând după limbaj parcă extrasă din groapa lui Ouatu şi personajele din Groapa era nevoie! Aceasta după ce le-a încredinţat contracte mănoase unor apropiaţi ai Gabrielei Firea. Începând cu regizorul Petre Năstase. Este şi aceasta o formă prin care îţi exprimi recunoştinţa, pe bani publici, pentru partidul şi jocurile politice care te-au cocoţat într-o funcţie cu care nu ai în comun nimic.

Continuarea aici: http://adevarul.ro/entertainment/tv/candconducerea-tvr-striga-rarunchii-hotii-1_5af8ee80df52022f75f1c83b/index.html

 

Flavius Buzilă:  Dumnezeu chiar o iubeste pe reprezentanta Israelului la Eurovision! Pentru că a făcut să nu se nască în România…era deja crucificata, bătută cu pietre si arsa pe rug în același timp! De ce? Cum, de ce?? Că a cântat piesa aia “cu găina”! Și a mai și câștigat!!! făcătură, clar! Conspirație, diversiune, tras de sfori!!

Da` oare câți dintre vajnicii comentatori au și căutat să înțeleagă ideea piesei înainte de a da cu parul? Vă spun eu, 0.5%! Asta e tot ce a reținut majoritatea, e cu găina, dom’le cum să cânți așa ceva?

Nu, nu sunt fan al piesei! Nu e deloc vreo capodoperă muzicală! Dar am căutat măcar să înțelegem care e filmul , “ce vrea sa spună poetul” adică! Și am descoperit un tot unitar asumat foarte clar si fără ezitări de o artista: o piesă de atitudine, feministă, inspirata de mișcarea Metoo, cu trimitere clară la actrița israeliana care a jucat-o pe Wonder Woman! O acuza la adresa barbatilor lași (numiți în engleză “chicken”, adica “pui, găină”) care doar manipulează și se folosesc de ceilalți…de aici toate “cotcodacelile”…Și ca să fie mesajul cât mai universal a pus și o vestimentație de “păpușă japoneză”, adica TOY=jucarie, cum se numește și cântecul, folosind inclusiv un cuvânt japonez, bakka=prost. Pe scurt, “nu sunt jucaria ta”, nu mă poți manipula cum vrei tu! Mai mult, familia ei și o parte din staf au purtat tricouri cu mesajul “Yes, chi-cken!”, aluzie la “Yes, she can!”=Da, ea chiar poate!

Și asta poți afla din 2 click-uri dacă chiar te interesează. Dar nu, că parul și insultele sunt mai la îndemână.
Ok, poti să fii sau nu de acord cu mesajul, poate sa te impresioneze piesa sau dimpotrivă, sa te oripileze! dar fă un minim efort și încearcă să înțelegi ceva inainte de a da cu bolovanul!

Și până la urmă de ce ar fi de acuzat? Că a îndrăznit să își asume genul ăsta de piesa? Că crede în mesajul ei? Care sunt argumentele supreme ale comentacilor? Că e Urata și ea și piesa! Că e despre găini! Si nouă nu ne place! Bravos…

Păi hai s-o luam pe rezultate…
-piesa a câștigat în urma votului POPULAR, adică al publicului!Asta inseamna că foarte multa lume a rezonat la mesajul ei! Deci nu poate fi vorba de o manevră a juriilor! Au fost țări care i-au dat 12 p dar și țări care i-au dat un punct! Cu mult mai multe puncte a câștigat anul trecut Salvador Sobral cu o piesa superbă…
-piesa era data favorită dinainte, avea deja milioane de vizualizari pe YouTube!
-mai multe țări s-au bătut la titlu până în ultimul moment;
-spre deosebire de atitudinea românilor și a României față de propriii artisti, Israelul și israelienii au susținut-o frenetic! A fost sunată înainte de show inclusiv de președinte pentru a o incuraja! Ca au inclusiv interes politic? Categoric! Sarbatoresc 70 de ani de independentă și e o perioadă tensionată! Dar oamenii știu bine ce poate să le aducă găzduirea unui asemenea eveniment!
În România sărbătorim în schimb Marele Centenar…cum era oare o strategie de câștigare a Eurovisionului?Adică selecție serioasă, implicare, concept, marketing, lobby…Artiști avem, creativi suntem, specialiști în marketing avem dintre cei mai buni! Păi la ce bun, nu? Că la noi sunt mulți care spun că nu ne aduce nimic un asemenea festival…care nu e altceva decat cel mai urmărit eveniment muzical al anului în Europa! Așa e, nici Untold nu aduce nimic Clujului si Romaniei…
Nu mai sunt de mult fan Eurovision din punct de vedere muzical dar e un fenomen din care putem învăța multe daca vrem! Și pe cand altii luptă pentru crezul și interesele lor cu toate armele noi ne lamentam non stop dintr-o continuă poziție a victimei: ba nu merge microfonul, ba nu a funcționat televotingul, ba nu avem prieteni…Dar la comentat în schimb suntem primii! Și uite așa alții devin campioni la construit succese și noi la construit scuze și insulte…

Nuami Dinescu: O sa fiu mereu de partea grasilor. O sa le tin spatele pina o sa mor. Nenica, dupa Euroivizion o luarati razna-fata a castigat, punct. V-a placut sau nu e alta treaba, dar sa incepeti sa vorbiti asa urit, asa urit, cum va vine la gura despre ea ca e grasa, e absolut deprimant. E o fata tinara care are 24 de ani, e supraponderala si e strict treaba ei cite kg are, ea nu a castigat etalind kilograme ci cintind. Lumea a votat cum a crezut de cuviinta, au votat piesa si mesajul si vocea ei, ca e greu al dracu’ sa cotcodacesti asa cum o face ea. Lupta cu kg e o lupta grea, e lupta cu tine, cu mostenirea ta genetica, e lupta cu dramele tale, cu frustrarile, cu neimplinirile, cu singuratatile, cu lacrimile tale, cu neiubirile tale, de unde ura asta impotriva unui om gras? Pentru ca a castigat? Toate merg prost si pentru ca noi sintem nepasatori la problemele cu adevarat importante, dar ne pierdem vremea facind misto de altii, rizind de oamenii pe care nu-i cunoastem si cind ar trebui sa avem atitudine, brusc, ne luam haina din cuier si plecam, ca avem treaba. Nu mai judecati un gras, mai ales cind stiti cit de greu e. Si daca nu stiti, incercati sa intelegeti. Va propun sa incepem sa ne acceptam infringerile si sa invatam din ele. Am vazut ieri la Chefi la cutite un concurent din Filipine, parca,a gatit ceva traditional care era de nemincat. Florin Dumitrescu, iti amintesti de el? Nu a luat niciun cutit, dar mi-a dat o lectie despre curatenia si bucuria cu care se poate accepta o infringere. Noi de ce nu putem?

Florentin Milcof: Am văzut multe comentarii. Și la voi, Iulia și Andrei, dar și la alții, Iulian Vrabete, Andrei Tudor, Daniel Klinger. Mai întăi vreau să spun câte ceva despre prestația trupei The Humans. Din punctul meu de vedere sunt 3niveluri analiză. Calitatea muzicală, calitatea spectacolului și lobby-ul. Calitatea muzicală a fost în regulă, atât la nivel componistic cât și la nivel interpretativ, cu alte cuvinte Adi Tetrade și compania și-au făcut treaba foarte bine după părerea mea. Calitatea spectacolului celor 3 minute este un combo și aici intervine producătorul, adică TVR-ul. Dacă intenția ar fi fost aceea de a performa atunci ar fi trebuit o altă echipă. Adică cineva care se pricepe la spectacol și slavă Domnului avem în România și chiar în TVR o grămadă de specialiști. Se pare însă că intenția a fost mai degrabă aceea de a bifa, de a ne mai face niște relații personale pe acolo, o rochie nouă pe banii altora, o excursie în Portugalia că nu se știe cât mai suntem în grații și gata. End of story. „Da dragă, de vină e formația asta, ne făcut de râs, zău așa…” Iar în privința lobby-ului, zero barat. Iarăși, sunt specialiști în treaba asta. Nu merge altfel. Dacă vrem să facem o treabă bună. Dacă vrem doar să bifăm și să facem poze la Lisboa să le arătăm nepoților sigur e ok. Dar atunci să nu ne mai mirăm. Părerea mea despre Netta Barzilai am exprimat-o mai puțin academic acum câteva zile. Este muzicăcomercială. Până și acest concept s-a deteriorat. Lumea în general s-a deteriorat. E o mare distanță între Obama și Trump așa cum e o mare distanță între Take Ionescu și Viorica Dăncilă. Chiar și între Adrian Năstase și doamna „he-he” premier. Și sunt câteva exemple. Așa cum e o mare diferență între Yellow Submarine și Gangnam style. Sunt multe întrebări. Asta vrea publicul? Se pare că da. Atunci s-o dăm pe ursărie cum zice un domn la radio Zu. Aplauze. Restul de expirați ca mine o să ne îmbulizăm și mai tare. Cu prostiile noastre muzicale din secolul trecut aceiași muzică de care nu ne mai plictisim dracului odată sau descoperind precursori actuali ai acelei muzici valoroși doar pentru noi, promovați de radiouri de scară de bloc. Cauza principală este după părerea mea această mare săgeată în jos, sau acest arc decrescent, nu politica, nu altceva. Omul de acasă care votează are alte repere sau n-are repere. Pentru cei mai mulți, democratic vorbind, muzica e aia pe care se dansează, se bea, se simte bine. Așa că hai să ne simtem bine!

sursa: https://milcofisme.blogspot.ro/2018/05/sa-ne-simtem-bine-asadar.html

Dan Negru: Pana la urma tricolorul va fi in finala!
Pentru ca de 11 ani prezint show-uri tv la Prime in Chișinău ii cunosc la fel de bine pe ai lor ca și pe ai noștri. Ai lor au recunoaștere mondiala, de la O-Zone la Carla’s. Ai noștri au freze și fitze.
Și ai noștri vor sa-i facă pe ai lor sa se simtă ruda săracă de la țara.
La Chișinău mi-a fost rusine de multe ori cu fitzele unora de la noi.
Diferența sta in respect. Showbizul din Moldova îl are! Al nostru, nu exista. 
Dacă România ar fi participat la pachet cu Moldova cu aceeași melodie, sambata, Europa ar fi aflat ca undeva, pe continent, doua tari vorbesc și cânta aceeași limba.
Dupa 100 de ani era sansa Unirii in prime-time european. Irosită!
Ascultați-o pe moldoveanca Valentina Nafornita, noua fitza mondiala in opera, prim solista la Opera din Viena!
In viața de zi cu zi are modestia pe care n-o mai găsești niciunde pe aici…Noi și ei. Ai noștri, ai lor…


Codruț Croitoru: EUROVISION ! Aseara, in urma prestatiei IMPECABILE a celor de la THE HUMANS, m-am simtit MANDRU CA SUNT ROMAN. Rezultatul final il stim cu totii, consider ca este absolut NEDREPT , avand in vedere ca, in opinia mea, momentul celor de la THE HUMANS este unul dintre cele mai reusite pe care le-a avut Romania la vreun Eurovision! De ce nu ne-am calificat ? Stim cu totii ca mai presus de toate, Eurovisionul este un concurs geopolitic, decat unul muzical. Probabil ca anul asta, alte tari au avut prioritate din acest rationament. De asemenea, la aceasta intrebare, ne-ar putea raspunde si TVR, care, in “fisa postului”, avea totusi sa se ocupe de promovarea acestei melodii, de promovarea Romaniei pentru editia actuala si de multe alte lucruri. Felicit din suflet The Humans, cat despre Eurovision…poate ca nu ar strica un boicot din partea Romaniei, pentru anul viitor.Nu am fi primii care facem asta, au facut-o tari mult mai mari candva, asa ca de ce nu? La finala de anul asta, sa se uite cine doreste. Din ce a ramas, doar Australia are un cantec cat de cat solid, dar probabil ca degeaba, cata vreme sistemul de votare permite votul pe prietenii intre popoare, plus alte aranjamente evidente, Eurovision devine doar un show de televiziune, un spectacol care nu prea are nicio legatura cu muzica, text, armonii, …sau mai pe scurt : arta . Pacat, mare pacat. Candva totusi auzeam “Waterloo” sau “Insieme”…Acum, cand apare ratacit cate un cantec bine construit, au grija cei de la Eurovision sa ii dea in cap si sa il trimita acasa, ca sa faca loc, in mare parte, unor piese banale ce nu vor ramane mai mult de o zi in memoria publicului. Asa ca inca o data o spun, felicitari THE HUMANS ! Nu bagati in seama rautatile inevitabile aparute intre timp in spatiul public! Prestatia de aseara, atat pentru cei ce nu au vazut-o, cat si pentru cei care vor sa o revada, la linkul de mai jos !

 Iulian Vrabete: Am vazut finala Eurovision. Ma bucur ca am varsta pe care o am si sunt cine sunt. Ma bucur ca nu trebuie sa am vreo parere despre rezultat. Dar, ca sa punem paie pe foc la teoria conspiratiei, nu vi se pare ciudat ca Europa, care nu vrea ambasade la Ierusalim, da premiu la Israel, iar noi, care vrem, nu ne calificam? Caci despre muzica, nici nu poate fi vorba…

După Eurovision 2018. DE JENĂ, TROFEUL S-A SPART

Articol de Răzvan Toma

Am tot ezitat dacă să scriu ori nu rândurile de față. Însă prea tare m-a enervat epilogul, încât n-am rezistat să n-o fac.

Eurovision Song Contest în engleză, Concours Eurovision de la Chanson în franceză sau Concursul muzical Eurovision în româna noastră cea străbună. Nu de alta, dar voiam să fiu sigur că are în titulatură și cuvântul muzică sau vreun derivat al lui. În tinerețe, îl așteptam cu nerăbdare. În afara faptului că era unul dintre puținele spectacole de muzică din Vest transmis de zgârcita televiziune comunistă a acelor ani, oferea și muzică de calitate, lansând nume ce aveau să devină mari staruri, în frunte cu Abba, apoi Sandy Shaw, Cliff Richard, Udo Jürgens, Celine Dion, Johnny Logan, Dschinghis Khan, Bucks Fizz, Peter, Sue & Mark etc. Datorită pasiunii mele pentru sport, mă mai atrăgea și prin spiritul de competiție inter-țări pe care îl emana. După 1990, în urma căderii „cortinei de fier”, desființându-se Interviziunea, Euroviziunea a „înghițit” și țările din estul Bătrânului Continent, devenind astfel o adevărată uniune europeană TV. Așa că, în amintitul concurs muzical au putut pătrunde și acestea. Însă în loc să devină mai interesant, s-a alterat de la an la an. Și nu neapărat din cauza esticelor. Acestora li se poate reproșa doar faptul că au introdus reciprocitățile de vot maxim între țări vecine cu afinități apropiate. Însă politizarea concursului și totodată aservirea acestuia mizeriei numită „political correct” aparține în totalitate prea cuvioșilor vestici. Cu toate acestea am continuat să-l urmăresc, ba mai mult am transmis acest „microb” și fetelor mele care mi s-au alăturat în vizionare încă de când erau micuțe. Adesea am scrâșnit din dinți de nervi, deranjat de nedreptățile pe față făcute prin intermediul unor sisteme de jurizare îndoielnice. De aceea am fost tentat, ba chiar mi-am propus, în mai multe rânduri să-l abandonez, că, slavă Domnului, azi există o mulțime de alte surse de muzică. Cu toate acestea, am cedat aproape de fiecare dată. Dar tot n-am reușit. Motivele pentru care m-a atras, expuse la început, sunt încă bine pironite în conștiința mea afectivă.

Continuarea aici: https://romaniastats.wordpress.com/2018/05/14/dupa-eurovision-2018-de-jena-trofeul-s-a-spart/?fb_action_ids=1268927899903800&fb_action_types=news.publishes

 

Celina Rotar Petrescu: Dupa o coborare de cateva zile in pivnitele memoriei, am revenit in lumea prezenta. Si dau de comentariile românilor suparati ca nu ne-am calificat in finala de la Eurovision. Asta m-a inveselit enorm. Cum sa te agiti atat? Din momentul cand Trump a anuntat ca isi va muta ambasada in Ierusalim, castigatorul era Israelul! Totul era asa de limpede ca parea o comedie…Cum sa nu observi ca tot spectacolul era pt ca anul viitor, Israelul sa organizeze in glorie concursul in noua capitala, Ierusalim. Lucrurile sunt asa de evidente ca uneori am impresia ca traim etern in parabola orbilor. Nu ca performanta reprezentantilor acestei tari ar fi fost slaba, dar nu despre valoare vorbim. Iar codurile cantecului sunt fantastic combinate, pt toate target urile.
FELICITARI ISRAEL! CHIAR TI-A IESIT!!!!
Vorbim despre puterea de a ”regiza”, creând realitate. La fel de ridicola mi se pare burzuluirea UE ca unele tari merg cu SUA fiind de acord cu acesta mutare istorica. Ungaria, Cehia, Romania. Tari aflate sub influenta ruseasca clara. Cand le va trece supararea celor de la Bruxelles, adica francezilor si nemtilor care dau tonul, ca ei, nu noi am pierdut miliarde din afacerile cu Iranul, cand tatucul Putin le va face un semn de ciocu mic, vom asista la instalarea unei taceri de catifea, ca in cazul ocuparii Crimeeiei.
Pt ca cel mai puternic economic si militar, castiga. El si aliatii lui, cu care face intelegeri pe proiecte si interese comune. Asa a fost, asa va fi. Asa e natural sa fie. Nu ne place dar asa functioneaza motorul istoriei.
FELICITARI ISRAEL! CHIAR TI-A IESIT!!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


nine − 7 =

     

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>