FISURI ÎN COMUNICARE?

communication breakdown aSe întîmplă ceva ciudat, neplăcut în bună măsură. Dacă scrii pe blog, pe FB, pe site-ul tău, ceva despre ce ți se întâmplă în viața personală de ce o faci? Cauți susținere? Cauți simpatie?  Empatie? Vrei să te descarci, să scapi de energii negative? Dorești un sfat? Cauți aprecieri, admirație?  Dar când relatezi ceva ce ține de viața profesională, ce urmărești? Sigur că ar fi plăcut să adun răspunsuri la toate întrebările. Scriem aici doar așa, narcisic, să ne citim singuri sau vrem să atragem atenția asupra unor fenomene, evenimente, disfuncții ale unor instituții care prestează servicii pentru mii sau milioane de cetățeni? Nu vă țin mult. Iulia Radu a descris unele neajunsuri majore în relația cu Vodafone și apoi cu RCS-RDS (click aici pentru a citi articolul!). Din reacții am înțeles că unii sunt foarte mulțumiți și mă bucur pentru ei, alții au pățit și mai multe neplăceri decât cele descrise de Iulia. Semnalez că sunt  o”victimă” directă a unor disfuncții , motiv pentru care am peste 10 sesizări înregistrate la cei de la RCS&RDS în ultimele 6 luni. Au venit echipe, au plecat, au verificat, au revenit. Ba nu mergea cablul tv, ba cel de net, mai nou se întrerup ambele. Au fost zile în care s-a întâmplat asta de 3 ori la ore diferite. Redau aici un mesaj  SMS primit vineri 27.01, adică ieri la 16,22: Sesizarea nr 24400….a fost rezolvată. Dacă problema persistă, reveniți telefonic precizând numărul sesizării. Suport Tehnic RCS&RDS

Problema a persistat. Pe telefon mobil îți consumi toate minutele dacă suni la ei de două ori. Primești nenumărate comenzi de apăsat, de introdus  CNP, etc. Așadar folosesc un alt serviciu, telefonul fix de la Telekom. Dar nu e obligatoriu să-l am. Caz în care nu pot comunica. Dacă le scrie altcineva un mail, semnalând problema mea, nu vine niciun răspuns. O fi vreo înțelegere între cabliști și firmele de telefonie?  Așadar am sunat, am ajuns iar la un operator, care m-a întrebat din nou dacă eu sunt eu, deși avea CNP-ul acolo, avea și adresa, a cerut numărul de telefon deși-l avea… el a vrut să le verifice. Cine ar fi tâmpit să se chinuie să tasteze minute întregi, conform indicațiilor unui robot, dacă nu are treabă serioasă cu ei?  Îi spun numărul sesizării și el se arată deranjat de tonul meu!!! Îndrăzneam să-mi cer ferm dreptul de a avea net la o oră importantă, când pregăteam emisiunea. Iulian Ghionea (am reținut numele) n-a apreciat limbajul meu direct și mi-a închis. Problema de fond, adică defecțiunea venită de la ei, nu-l interesa, el dorea să mă reeduce pe mine, de dragul esteticii conversației. Și spuneți că nu e bine să relatez așa ceva? Cineva mă trimitea la OPC, dar asta pot face într-o zi de lucru, unde firește iar trebuie să fac drumuri și mișcări birocratice. Altcineva scria că sunt frustrat și că n-ar trebui să-mi expun public problemele de intimitate tehnică. Mai era un ”sfătuitor” care mă certa că am amintit acest subiect în emisiune. Adică fiind post public, zicea el, nu am voie. Apare o formă subtilă de cenzură populară? Evident, nu era prieten nici pe FB, nici ascultător, doar un postac vigilent. Subiectul nu era personal, ci profesional. O serie de date de care aveam nevoie noaptea, erau de scos de pe net. Nu le-am avut, m-am descurcat cum am putut. Au mai fost unii care o sfătuiau pe Iulia să plătească prin bancă, prin diverse forme online (paradoxal, dar și pentru asta ai nevoie de net). Nu s-a înțeles că problema nu era forma de plată, ci comunicare umană și profesională cu cei care reprezintă aceste firme.

De ce am povestit cele de mai sus? Pentru a genera atitudini, reacții față de acești giganți ai serviciilor, pentru a nu le menține iluzia că pot face ce vor pe banii noștri, doar pentru că au obținut monopoluri zonale. Apropo, că tot avea unul iubire și grijă pentru bugetul de stat. Eu cred că bugetul personal e mai aproape de existența mea, a noastră. Iar cel de stat e creat și de contribuția mea lunară. Prin atitudine, prin reclamații, prin astfel de sesizări, fie și la OPC, poate-i determinăm pe cei în amintiți să presteze servicii decente, de calitate și să comunice corect cu clienții. Sper că de data asta voi fi înțeles corect!

P.S. După ce am relatat o situație din zona blocului meu, cei de la Apa Nova au reacționat prompt! E clar?

P.S.2 În acest spațiu am lăudat  oameni de la RCS&RDS când au făcut bine, deci echidistanța e ușor de sesizat!

P.S.3  Știe cineva câte modificări în grila de programe au fost în ultimii 2 ani? A fost întrebat careva dacă e de acord cu nu știu câte canale Digi, în locul celor de la Discovery? Numărul mare de canale nu spune nimic, pentru că multe nu au conținut… și mă refer și la cele românești…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


× four = 16

     

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>