Phoenix Entertainment, amatorism cât cuprinde (1.07)

phoenix entertainment aArticol de Iulia Radu

Ca să fie clar din start, subliniez faptul că n-am considerat niciodată că ni se cuvin acreditări la diverse concerte. N-am solicitat acreditări/invitații atunci când nu ne-am implicat în promovarea unor concerte. Am privit întotdeauna relația cu organizatorii de concerte ca pe un parteneriat în urma căruia iubitorii de muzică trebuie să fie cei câștigați. De multe ori nu ne-am rezumat doar la preluarea comunicatelor de presă, ci am publicat articole traduse de noi din presa internațională, am făcut topuri cu artistul/trupa care urma să cânte în România pe care ascultătorii le-au putut auzi în cadrul emisiunii „Psihologul muzical” (Radio România Actualități). Am făcut toate acestea fără să fim neapărat parteneri media, fără să avem pretenția să apărem pe afișe, am făcut-o din respect pentru cititorii site-ului și ascultătorii emisiunii pentru că știm cât de important este ca informația să ajungă la public. De multe ori i-am rugat pe organizatori să ne ajute să obținem interviuri cu artiștii pe care-i aduc în România (până la urmă ). Unii au înțeles importanța unui astfel de demers jurnalistic și ne-au sprijinit, alții au ridicat nepunticioși din umeri spunând fie că nu se poate, fie că interviurile sunt doar pentru partenerii media oficiali. Am publicat aproape de fiecare dată cronici post-eveniment (uneori am avut chiar mai multe cronici despre același concert punctând astfel opinii diferite). Desigur, nu le-am scris doar ca să fie, iar atunci când am sesizat minusuri de organizare le-am semnalat în cronici. Unii au înțeles și și le-au asumat, alții s-au supărat și nu ne-au mai acreditat vreme îndelungată la evenimentele lor. N-am făcut caz din asta și în timp, relațiile au fost reluate.

De ce vă spun toate aceste lucruri? Pentru că vreau să înțelegeți că nu-i întotdeauna ușor să ne facem meseria. Nu toți organizatorii stau bine la capitolul comunicare și PR. Uneori trec luni bune de tăcere între primul comunicat care anunță un concert și următorul care anunță fie programul și regulile de acces, fie anularea/amânarea lui. Dar în toate acele luni „tăcute”, noi ne facem treaba: Andrei anunță concertul în emisiune și difuzează piese, publicăm diverse articole pe site, sau piese pe pagina de Facebook a emisiunii „Psihologul muzical” și anunțăm „marele” eveniment. E de prisos să vă mai spunem că sunt puțini organizatori care știu să și mulțumească pentru sprijinul acordat necondiționat. Dar, putem trece peste lipsa de comunicare, peste faptul că interviurile promise de PR nu se mai întâmplă niciodată, peste faptul că în perioada de promovare informațiile primite sunt adesea subțiri sau țin mai mult de cancan decât de muzică sau că fotografiile cu drept de autor care însoțesc textele sunt puține. Dar nu vom putea niciodată să acceptăm lipsa de respect a organizatorilor/promotorilor de evenimente atât față de noi cât și față de cititorii/ascultătorii noștri. Iar Phoenix Entertainment tocmai a dat încă o dovadă de lipsă de profesionalism fără margini. De data aceasta este vorba despre concertul trupei Placebo care a avut loc la Arenele Romane pe 28 iunie. Primul comunicat care anunța acest concert, a fost publicat pe site-ul nostru pe 16 ianuarie 2017 !!!De atunci până în ziua concertului, noi l-am avut în permanență în lista de concerte, Andrei l-a anunțat aproape în fiecare ediție, a difuzat și piese cu trupa, ba mai mult decât atât, colega noastră, Mary Alexe, a tradus un articol despre Placebo pe care l-am publicat pe 20 iunie cu intenția de a promova concertul. Pe 26 iunie, organizatorii au trimis un comunicat de presă cu programul evenimentului pe care, de asemenea, l-am publicat. Având în vedere că am promovat acest concert, am considerat că este de bun simț să publicăm și o cronică post-eveniment, până la urmă, cititorii/ascultătorii noștri, care nu puteau ajunge la concert, aveau dreptul să afle cum a fost. De aceea, pe 20 iunie am solicitat două acreditări la acest eveniment. I-am scris PR-ului, Andra Vasile. Răspunsul ei mi-a lăsat un gust amar pentru că a fost unul de-a dreptul nepoliticos.

Salutare! Am trimis deja lista de presa la management pentru pre-approval. Deadline-ul pentru acreditari a fost pana pe 14 iunie. Am mai tras de timp, oricum, pana sa o trimit, dar nu am mai putut sa aman. Noi nu am trimis niciodata pe mail termenul de acreditari, il notam pe site-ul nostru oficial la sectiunea acreditari. Lasa-ma sa vad ce pot sa fac… sunt foarte stricti la capitolul acesta, trebuie aprobate cu ei dinainte.

Scurt și cuprinzător. Nu tu „mulțumesc pentru promovare” (deși în cazul de față, „bogdaproste” era mai potrivit), nu tu vreo urmă de bun simț. Ba mai mult decât atât, părea că-mi face o favoare mie. După atâția ani de colaborare cu ei, aflu brusc, că trebuia să mă uit pe site-ul lor ca să văd care-i termenul pentru a solicita acreditare. N-am făcut asta niciodată pentru că a fost o vreme când exista respect în relația cu această firmă. Cu alte cuvinte, e treaba noastră dacă am promovat concertul și dacă tot am făcut-o, trebuia să ne uităm pe site-ul lor dacă voiam acreditare. Eu pot să accept și situația în care un organizator își publică pe site toate comunicatele, informațiile despre concertele pe care le organizează. Dar nu pot să accept ca cineva să trimită comunicate de presă, să nu aibă decența să mulțumească pentru că i le-am preluat și apoi să uite să te mai informeze despre termenul pentru acreditări. Rugămintea noastră publică pentru Phoenix Entertainment este: dacă nu sunteți în stare să comunicați corect cu noi, atunci nu ne mai trimiteți niciun mail,  publicați-vă pe site și comunicatele și termenele de acreditare și dacă vom decide că unele concerte sunt de interes și pentru publicul nostru, le vom prelua de acolo. Dacă nu, nu!

Nu e prima dată când ne lovim de astfel de probleme în colaborarea cu Phoenix Entertainment. De fiecare dată am solicitat acreditările cu aproximativ o săptămână înainte de eveniment, iar confirmările de primire au venit cu două zile (uneori chiar și o zi) înainte de concertul în sine. Una dintre cele mai neplăcute situații generate de Phoenix Entertainment s-a petrecut pe 27 iunie 2015 când au organizat două concerte în București: Toto la Sala Palatului și Godsmack la Arenele Romane. Am solicitat acreditări (reporter și fotoreporter) pentru ambele evenimente și le-am primit (!!). Însă, în ziua cu pricina, cu 3 ore înainte să înceapă concertele, am primit un telefon de la aceeași Andra Vasile care mă informa că la Godsmack nu mai avem acreditare foto pentru că așa a decis managementul trupei. Pur și simplu! Scuza a fost cât se poate de penibilă. De parcă managementul trupei Godsmack știa ceva despre site-ul sau emisiunea lui Andrei Partoș. Dar nu puteau spune că ei au gestionat prost numărul de acreditări oferite. Nu, întotdeauna e de vină „managementul artistului”.

Pe 20 octombrie 2012, am fost acreditată la concertul susținut de Mike Portnoy, Billy Sheehan, Tony MacAlpine, Derek Sherinian în Chaos Venue din București. Am solicitat și interviuri cu artiștii. A fost aprobat doar unul, cu Mike Portnoy, înainte de concert. Am ajuns în club la ora stabilită. Erau mulți alți colegi de presă care veniseră tot pentru interviuri. Majoritatea ceruseră să vorbească doar cu Portnoy. Au fost câțiva care au cerut și au făcut interviuri și cu Tony MacAlpine și Derek Sherinian. Organizatorul era însă stresat pentru că Billy Sheehan era ignorat de toată lumea. A venit la mine și mi-a spus că dacă nu fac interviu și cu Billy, atunci nu mai fac nici cu Portnoy. M-am uitat lung la el. Ce fel de organizator își pune artiștii în astfel de situații penibile?! Ce fel de organizator aprobă o singură cerere de interviu (din 4 formulate) deși știe că nu dă bine să nu asigure interviuri pentru toți?! Ce fel de organizator își permite să amenințe un jurnalist că îi retrage dreptul la interviu (pe care tot el îl aprobase) dacă respectivul nu stă de vorbă și cu un alt membru al grupului?! Coada de interviuri la Portnoy aproape că nu se mai termina, în timp ce ceilalți stăteau degeaba. Penibil. Având în vedere că mă documentasem cât de cât despre fiecare în parte, am acceptat și interviul cu Billy Sheehan. Dar lipsa de profesionalism nu o voi uita niciodată.

Și dacă tot vorbim de situații penibile în care Phoenix Entertainment și-a pus artiștii, nu am uitat nici faza cu PRO TV-ul care le-a luat lavalierele din piept lui Alice Cooper și Joe Perry lăsându-i cu ochii în soare, din simplu motiv că Johnny Depp s-a răzgândit și nu a mai venit la interviu. S-a întâmplat la concertul Hollywood Vampires care a avut loc la Romexpo pe 6 iunie 2016. Încă o dovadă de bună organizare!

Acestea sunt doar câteva exemple de care mi-am amintit acum. Să ne înțelegem, acest articol nu este despre faptul că ne-a fost refuzată acreditarea. NU! Este despre neprofesioniștii care populează showbusiness-ul autohton, este despre cei care se pretind organizatori, promotori. Atâta vreme cât îi vom privi cu indulgență și îi vom accepta ca făcând parte din elita organizatorilor de evenimente, acest domeniu nu va progresa, iar iubitorii de muzică vor avea de suferit.

În final, îi mulțumim lui Mary Alexe pentru articolul despre concertul Placebo. Subliniem faptul că Mary NU a avut acreditare! Puteți citi cronica aici:

http://andreipartos.ro/placebo-la-arenele-romane-28-06-2017/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


+ nine = 13

     

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>