Posta Română fură… (11.09)

Posta romana melcArticol de Iulia Radu

…Fură timp, fură bani, fură dreptul la muncă al propriilor clienți și nu în ultimul rând, se spală pe mâini, aidoma unui borfaș, când clientul nu-și primește acasă corespondența.

Caz concret:

Andrei Partoș are abonament la revista britanică MOJO din 1994. Subliniez faptul că revista apare lunar. N-a avut niciodată probleme cu acest abonament, a primit revistele de fiecare dată la timp. Până în 2017, când după ce a livrat numerele din ianuarie și februarie, Poșta Română a obosit și n-a mai adus nimic. Sunt 7 numere pe care NU le-a primit, în curând vor fi 8. Menționez că ciudățeniile au apărut încă de anul trecut când  exemplare au venit, unele fără plic (pur și simplu, în țiplă), altele în plicuri fără adresă, fără ștampila Poștei. Poștașul habar n-avea, a sugerat că e vorba o externalizare a serviciului. Dar… au venit. Apoi, din martie până în prezent, Andrei n-a mai primit NICIO REVISTĂ.

Cum nu puteam lăsa lucrurile așa, până la urmă este vorba despre un abonament anual de 57 de lire sterline, sau dacă cumperi lunar din România te costă pe an 820 lei. Așa că m-am dus la Poștă. Mai întâi la oficiul poștale de care aparține Andrei. Auzisem că Poșta Română a pierdut unele contracte… Poate aceasta era cauza?! Când am ajuns, am explicat care este problema. În timp ce eu vorbeam, doamna de la ghișeu făcea alte 1000 de lucruri (număra plicuri, punea câte o ștampilă ici-colo, se scărpina pe nas, la urechi, în cap și din când în când, spunea câte un „îhî” doct). Răspunsul ei a picat ca un trăsnet:

Funcționar Poștă: „Ăăăăă… Nu cred că mai ține de noi. Probabil se ocupă altă firmă”.

Eu: „Care firmă?”

Funcționar Poștă: „Nu știu. Nu avem de unde să știm noi acest lucru. Dar sigur nu mai vine prin noi pentru că altfel primeați revistele”.

Eu: „Păi, omul are abonamentul de mulți ani și nu s-a schimbat nimic în modul de expediere. Nu putem afla cine se ocupă?!”

Funcționar Poștă: „Păi, dacă nu ne mai ocupăm noi, de unde să știm?! Sunt atâtea firme private care fac curierat. Prin cine expediază cei din Marea Britanie?”

Eu: „Prin Royal Post”…

Funcționar Poștă: „Hmmmm… Nu știu ce să vă spun… Dacă veneau la noi, le-ați fi primit”.

Era clar că discuția nu ajunge nicăieri așa că am plecat de acolo mai bulversată decât venisem. Așadar, de când are acest abonament, Andrei NU și-a schimbat adresa de domiciliu. În tot acest timp, poștașul i-a adus revista acasă (Andrei are chiar o cutie poștală mare, special făcută ca să încapă revista ușor), brusc nu se mai poate nimic, iar Poșta nu mai răspunde de nimic. După câteva zile am revenit la oficiul poștal cu pricina, sperând să dau peste un funcționar care să fie în stare să-mi dea o explicație. Ah, e ziua mea norocoasă! După ce expun problema, un domn funcționar își cheamă colega „care se pricepe mai bine la astfel de lucruri”. Vine doamna și eu povestesc din nou cu lux de amănunte problema.

Funcționar Poștă: „Aha… E posibil să fi rămas blocate în vamă sau să se fi rătăcit pe acolo. Cel mai bine este să faceți o reclamație la sediul nostru din Bdul Dacia”.

Eu: „Înțeleg… O colegă de-a dvs îmi spusese că probabil nu mai aduce Poșta aceste colete”.

Funcționar Poștă: „Nu cred, pentru că fiind expediat prin Poștă nu are cum să fie adus de altă firmă”.

posta romana nr de inregistrareÎn sfârșit, am primit o îndrumare. În paralel, le scrisesem și celor de la revista MOJO. Oamenii au spus că regretă situația (din păcate, nici ei nu expediază pachetul recomandat, cu confirmare de primire – deci nu poți urmări traseul coletului) și s-au oferit să trimită numerele lipsă din nou. Pe 4 iulie au expediat pachetul și au spus că în mod normal trebuie să ajungă în 14 – 28 de zile lucrătoare. Revistele au ajuns pe 7 august, deci în 24 de zile. Așadar, se poate! E drept că pachetul a trecut prin Polonia (?!?!) și abia apoi a ajuns la București. Important de subliniat este faptul că acest pachet a fost adus de poștaș. Cei din Marea Britanie m-au asigurat că ei nu au schimbat cu nimic procedura de trimitere a revistelor, folosesc poșta britanică.

În ziua în care poștașul îi aducea revistele lipsă lui Andrei, eu eram la sediul Poștei Române din Bdul Dacia. După ce le povestesc despre ce este vorba, primesc următoarea replică:

Funcționar Poștă: „Dar nu înțeleg… de ce plecați de la premisa că Poșta Română e de vină? Poate nu vi le-au trimis britanicii! Aveți dovadă că vi le-au trimis?

Eu (arătându-le corespondența cu cei de la MOJO): „Da, doamnă, le-au trimis”.

Funcționar Poștă: „Aha… Înțeleg… Dar să știți că sunt multe pachete și personal puțin”.

Eu: „Păi, și este vina mea?! Să renunțăm la abonamente ca să vă ușurăm munca?! Doamnă… sunt 6 luni de când n-am mai primit nimic. Și dacă le-ați fi lăsat pe stradă ar fi ajuns singure până acum”.

Funcționar Poștă: „Mda… nu știu ce să vă spun. Stați să sun să văd ce putem face”.

Eu: ?!?!

Doamna sună și explică unui coleg despre ce e vorba. „Deci… nu noi? Aha… Ah, deci poate fi de acolo… Îhî… Păi și… ce să facă?”

Eu: ?!?!

Funcționar Poștă: „Puteți să depuneți o reclamație”.

Scriu reclamația cu năduf și i-o înmânez doamnei respective.

Eu: „Și acum ce urmează?”

Funcționar Poștă: „Păi, eu vă dau număr de înregistrare și veți primi răspuns în minim 30 de zile”.

Eu: „Cum adică… minim? Și maxim câte zile?”

Funcționar Poștă: Adică… mai devreme de 30 de zile nu primiți răspunsul. În general, cam atât durează: 30 de zile”.

posta romanaDupă ce am plecat de acolo, am vorbit cu Andrei și am aflat că primise coletul. Având în vedere că pe plic exista și un număr de contract, iar poștașul i-a recomandat lui Andrei să-l păstreze pentru că s-ar putea să îi fie de ajutor, am decis să duc la Poștă o copie după acel plic. Zis și făcut. A doua zi (pe 9 august) m-am înființat la Registratura din Bdul Dacia. Când m-au văzut cele două doamne, parcă au văzut pe dracu. Le arăt plicul și întreb dacă pot atașa reclamației și acea fotocopie, poate le este de ajutor numărul de contract.

Funcționar Poștă (fără să se uite la plic): Păi, am dat deja drumul reclamației. A intrat deja în circuit. Nu mai puteți adăuga nimic. Dar la ce să ne ajute pe noi acel număr de contract? Este contractul dvs cu revista în cauză”.

Eu: „Nu are nicio legătură cu abonamentul la MOJO. Este un număr care aparține Poștei Române”.

Intervine colega ei care ia foaia și studiază textul: „Are dreptate… E acolo unde am mai avut noi probleme, uite scrie și unde se înapoiază la BSI București…”

Eu: „Păi, dacă vă ajută, de ce nu pot lăsa și această fotocopie?”

Funcționar Poștă: „Păi, am dat drumul deja reclamației și nu avem cum. Lăsați să își urmeze cursul și se va rezolva”.

 

Poșta Română monitorizează nemonitorizabilul

raspuns-posta-romana aAstăzi, 11 septembrie, am revenit la Registratura Poștei Române din Bdul Dacia. Trecuse minima de 30 de zile, iar Andrei nu primise niciun răspuns. Le dau numărul de înregistrare și mi se spune sec: „Trebuie să mai aveți răbdare. Urmează să primiți un răspuns”. Insist să aflu când vom primi un răspuns. Mi se spune: „În maximum 90 de zile”. Cu alte cuvinte, pe banii clientului, Poșta Română își permite să-și aloce între 30 și 90 de zile pentru a da un răspuns. Este revoltător! În fața unei astfel de nesimțiri nu pot să tac. Doamnele de la Registratură o dau cotită, că ele nu se ocupă decât de înregistrarea reclamațiilor. Le spun că vreau să vorbesc cu cineva de la Relații cu Clienții, cu un șef, cu oricine care se ocupă de căutarea pachetelor lipsă. Mi se spune să mă duc la sediul din Calea Giulești. Având în vedere că mă lovesc de un zid, decid să fac un drum până la sediul din Giulești. Până la urmă, Poșta Română este stăpânul nostru și are drept să ne facă programul. Ajung pe Calea Giulești. O doamnă drăguță mă îndrumă către depozitul notat pe plicul în care veniseră revistele în luna august. Un domn ascultă cu atenție toată povestea și apoi se duce cu plicul la șeful lui. Când se întoarce, aflu cu stupoare că ei nu au ce să facă pentru că nu au primit încă reclamația pe care eu o depusesem pe 8 august la sediul din Bdul Dacia. În consecință, nu avea cum să mă ajute. Sfatul lui a fost să aștept răspunsul de la Poștă. Odată ajunsă la Andrei, a venit și poștașul cu răspunsul la reclamație. (?!!?) Am atașat aici scrisoarea de la ei. Evident, Poșta se spală pe mâini. „este imposibilă urmărirea unor astfel de trimiteri în circuitul poștal, atât de către țara expeditoare cât și de cea de destinație, și stabilirea locului unde se produc eventualele nereguli care conduc la neajungerea la destinație a trimiterilor”. Ba colac peste pupăză, Poșta are și recomandări: „vă recomandăm să sugerați expeditorilor să utilizeze serviciul de scrisori recomandate, care pot fi urmărite pe întreg circuitul poștal și care pot fi despăgubite în caz de pierdere, deteriorare sau lipsă de conținut”.

Ce am înțeles eu de aici? Că trebuie să oblig o firmă privată să își modifice regulile de expediere a coletelor pentru că Poșta Română e incapabilă să livreze coletele destinatarilor, deși a făcut-o timp de 23 de ani!!! Mai înțeleg că e imposibil de urmărit o expediere simplă. Ok. Doar că, în încheierea scrisorii, Poșta spune: „Totuși, pentru a veni în sprijinul dvs, s-a dispus monitorizarea corespondenței externe sosită pe numele și adresa dvs, pe o perioadă de 2 luni”. Dacă îmi explică și mie cineva cum monitorizează Poșta o corespondență care nu poate fi urmărită, eu voi fi mult mai liniștită.

Și mai este o ciudățenie: pe 11 septembrie cei de la depozitul unde se înapoiază coletele nepredate, NU primiseră reclamația mea, deci nu căutaseră revistele. Cu toate astea, tot pe 11 septembrie am primit răspunsul de la Poștă. Au răspuns fără să caute?!

În aceste condiții, avem dreptul să credem că angajații Poștei au oprit revistele și le-au vândut?! Până la urmă, 70 de lei pe lună nu-s de colea.

Încă mai sper că Poșta Română își respectă clienții și va căuta cu adevărat numerele lipsă!

P.S. Andrei Partoș a încercat să vorbească cu semnatarul scrisorii, dl Director General Andrei Stănescu. O secretară amabilă i-a spus că dl Stănescu nu este în birou și l-a rugat pe Andrei să lase un număr de telefon pentru a putea fi contactat când se va întoarce dl Director General Andrei Stănescu. Asta se întâmpla în jurul orei 13.00. N-a primit niciun semn deși au trecut două ore.

P.S. 2 Nici măcar numele nu i l-au scris corect lui Andrei. Și pe plic și în scrisoare scrie Andrei Patos. Le-o fi fost foame…

 

Mai jos puteți citi un reportaj amplu difuzat astăzi la ProTV:

Inspectorul PRO: Bataie de joc pe bani publici, la Posta Romana. Directorul nu crede ca merita sa raspunda la plangeri

Daca spunem cozi, indolenta, si motive de enervare atunci cu siguranta va ganditi si la Posta Romana. Birocratia si angajatii plictisiti fac din aceasta institutie un loc de care ar fugi toata lumea, daca ar avea de ales. In ultimii 25 de ani, nici unul dintre directorii companiei nu a fost in stare sa schimbe ceva. La Posta Romana nu se accepta nici acum plata cu cardul, iar actuala conducere, considera ca reclamatiile clientilor sunt doar o pierdere de timp.

Puteți citi un reportaj amplu aici:

http://stirileprotv.ro/stiri/social/inspectorul-pro-bataie-de-joc-pe-bani-publici-la-posta-romana-directorul-nu-crede-ca-merita-sa-raspunda-la-plangeri.html

 

Un alt articol de pe site-ul Realitatea:

Cutremur la Poșta Română. Ministrul Comunicațiilor a cerut demiterea întregii conduceri

”Ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale, Lucian Șova a convocat, în această dimineață, o ședință de urgență la Compania Națională “Poșta Română” (CNPM) și a cerut demisia membrilor Consiliului de Administrație și a directorului general interimar, Andrei Stănescu, din cauza managementului defectuos din ultimul an. Totodată, Lucian Șova a decis să trimită Corpul de control al ministrului la Poșta Română. Acesta va verifica, între altele, modul de îndeplinire a măsurilor dispuse de Consiliul Concurenței cu ocazia aplicării sancțiunii contravenționale care a condus la acumularea datoriilor către bugetul de stat. Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale întreprinde toate măsurile legale posibile pentru a evita ca această companie să intre în incapacitate de plată și pentru a putea începe punerea în aplicare a unui plan strategic de redresare, elaborat în ultimele două luni”, se arată în comunicatul citat.

Puteți citi articolul în întregime aici:

https://www.realitatea.net/cutremur-la-po-ta-romana-ministrul-comunica-iilor-vrea-sa-demita-intreaga-conducere_2102075.html

One Response to Posta Română fură… (11.09)

  1. Hă, hă, hă… eu am fost nevoit să renunţ în 1990 la abonamentul “Opera News”, deşi timp de 3 ani primisem toate numerele fără probleme. După ’90 însă… am primit sub jumătate din numere. După ce le-am scris că spre regretul meu va trebui să renunţ la abonament – deşi devenisem membru de platină în clubul lor – mi-au trimis încă o dată numerele “pierdute”, adică un pachet destul de consistent şi asta GRATUIT. Dar şi din acestea au ajuns sub jumătate din numărul lor… hmm… h….. m……. şi de atunci AM RENUNŢAT la Po… Ro…. credeam că se îmbunătăţise câte ceva între timp, bag sama că… ioc spre deloc!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


7 − three =

     

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>