Sclavi pe „moșia” RCS-RDS și Vodafone (27.01.2017)

7
562

colaj vodafone rcs rds digi aArticol de Iulia Radu
Vreau să menționez din capul locului un aspect important: mă refer doar la RSC-RDS și Vodafone deoarece de ei mă „lovesc” des. Asta nu înseamnă că la Orange, Telekom sau UPC treaba merge „unsă”. De fiecare dată când merg să plătesc facturile sau când am de-a face cu aceste două instituții, mă întreb unde dracu este Protecția Consumatorului în tot acest „joc”?! Sau nu e voie să „deranjezi” companiile mari?! Orice dialog cu operatorii acestor două instituții pare „rupt” din filmele cu proști. Ești testat la fiecare pas. Serviciile sunt de proastă calitate, iar angajații sunt, de cele mai multe ori, incompetenți. Birocrație, auto-suficiență și comunicare deficitară cu abonații – asta oferă zilnic atât RCS-RDS cât și Vodafone. Stai și te întrebi, până la urmă: noi îi plătim pe ei, sau ei pe noi?! Dar să o luăm cu începutul.

VODAFONE

Situația numărul 1:
Ai abonament pe firmă. Ești client vechi, de pe vremea când se numea „Connex”. Vrei să plătești factura. Ai renunțat de mult să o mai cauți în cutia poștală, te-ai împăcat cu gândul că e o așteptare zadarnică. Intri pe site-ul lor și îți printezi „condamnarea”. Fiind un om corect, vrei să plătești la timp. Și începe „alergătura”. De fiecare dată, codul de bare este printat minuscul, pe muchia de jos a colii A4 (ceea ce NU se întâmplă la nicio altă factură pe care o printezi de pe net, doar la Vodafone). Mergi la CEC, mergi la băncile din apropierea casei tale, răspunsul e același peste tot: „Nu poate fi scanat codul de bare. E prea mic”. Din bancă în bancă și din CEC în CEC, ajungi la magazinul Vodafone, pe bd-ul Magheru. Afli cu stupoare că nu mai au deschisă „casa”, așa că trebuie să îți iei bon de ordine și să aștepți. Când în sfârșit îți vine rândul și ești chemat de un operator, dai fericit factura și, în timp ce îți cauți banii prin geantă, începe un dialog fabulos:
Operatorul: Ce număr de telefon este?
Eu: ?!? Păi, v-am dat factura, scrie acolo…
Operatorul (după ce mai tastează ceva la computer): Pe ce nume este?
Eu: Încă mai aveți factura în față… E pe firmă…
 
Situația numărul 2:
Vrei să încarci o cartelă. Deci, din nou, vrei să le dai bani, nu să le iei. Te gândești că cel mai bine ar fi să încarci lunar direct de pe abonamentul din dotare. Suni la *222. Îți răspunde „robotul Andreea”. Dacă ai abonament, nu mai ești pus să apeși pe diverse taste, ci ai plăcerea și onoarea să stai de vorbă cu un robot-papagal. Îi spui robotului ce vrei. Ajungi în punctul în care trebuie să introduci parola: ultimele 4 cifre din CUI. Le spui. Robotul le repetă, apoi îți spune că parola nu e bună. Ești șocat! Mai încerci încă o dată. „Parola incorectă. Parola a fost blocată”. Și ți se închide telefonul în nas. Confuz, suni din nou la Relații cu Clienții. Aștepți ca prostul o jumătate de oră ca să preia apelul tău (care e foarte important pentru ei) un operator. În sfârșit, răspunde cineva. Îi spui o parte din problemă și ești întrerupt brusc: „Aha… aveți abonament pe firmă. Vă transfer la juridic”. Ești din nou în așteptare. Dar așteptarea este scurtă pentru că ți se închide telefonul în nas. Așa, pur și simpu. Nu mai ai nervi să o iei de la capăt și să mai aștepți o altă jumătate de oră. Te duci la primul magazin Vodafone. Spre ghinionul tău, este tot cel din bdul Magheru. Iei bon de ordine. Aștepți. Aștepți. Aștepți. Îi spui problema operatoarei. Răspunsul te năucește: „Am înțeles… Nu pot face nimic. Doar telefonic puteți încărca cartela de pe abonament. Sunați la *222”. Te uiți lung la ea și ii mai spui încă o dată că nu ți-a acceptat parola și că nu ai reușit să discuți cu colegii ei operatori. „N-am ce să fac. Doar prin Relații cu Clienții o puteți rezolva”. Așadar, eu vreau să încarc lunar o cartelă de pe abonament și mă rog de tine să-mi iei banii. Îți spun că ceva nu e în regulă cu serviciul de Relații cu Clienții și tu, operator Vodafone, mă trimiți exact acolo de unde am venit… Nu a fost în stare domnișoara nici măcar să-mi spună de ce nu funcționează parola, din moment ce CUI-ul firmei nu l-am schimbat niciodată.
 
Situația numărul 3:
Ai o cartelă pe care o încarci lunar (de fiecare dată pe 4 ale lunii) cu 10 euro de pe un alt abonament (ai reușit să faci treaba asta înainte să apară în viața ta robotul Andreea). Până în urmă cu un an de zile, au fost toate bune și frumoase. Încărcam pe 4 și până luna viitoare pe 3 (inclusiv) beneficiam de oferta pe care o alesesem. De un an, în schimb, extra-opțiunea e valabilă doar 30 de zile. Ceea ce înseamnă că în lunile cu 31 de zile rămân o zi în imposibilitatea de a folosi telefonul. Desigur, Vodafone a „uitat” să mă anunțe de această schimbare, a uitat să mă întrebe dacă sunt de acord (în fond, aș fi putut să renunț). Pur și simplu, m-a pus în fața faptului împlinit. Cu tupeu nemărginit, operatorii Vodafone mi-au sugerat să încarc cartela în ziua când expiră extra-opțiunea. Adică să dau alți 5 euro pe 3 ale lunii, deși în ziua următoare primesc 10 euro credit de pe abonament… Mi s-a mai spus că „regula cu 31 de zile este veche și s-a schimbat între timp, nu mai e valabilă”. Nu prea am înțeles… dar cei 10 euro pe care-i plătesc lunar sunt tot vechi și ei?!
Situația numărul 4:
Primesc SMS-uri și telefoane pentru diverse oferte de care nu sunt interesată. Nu mi-am dat acordul ca numărul meu de telefon să fie dat către alte firme care vor să-și facă publicitate. Vodafone nu m-a întrebat niciodată dacă sunt sau nu acord să dea numărul meu de telefon și terților.
 

RCS-RDS

Companie mare, probleme pe măsură.
Situația numărul 1:
Vrei să plătești abonamentul pentru alte persoane. Factura nu îți mai vine prin poștă din perioada „cretacică”. Păstrezi acasă o factură veche, doar așa ca să nu uiți cum arăta și să nu cumva să crezi că ai visat că ți-a venit vreodată în cutia poștală. Neavând factură actuală, te duci la cel mai apropiat punct RCS-RDS cu cea veche în „dinți”. Zâmbitor scoți banii, apoi începe testul:
Operator: Pe ce nume este factura?
Eu: Păi, scrie pe factură…
Operatorul (după ce se uită atent în ecranul computerului și se „joacă” cu mouse-ul): Ce adresă?
Eu: O aveți pe factură.
Operatorul: Da, dar trebuie să verific.
Eu: Ce să verificați?
Operatorul: Adresa este (și o spune)…?
Eu: Aceea este, dacă așa scrie…
Operatorul: E factura dvs?
Eu: Nu, nu este. Am găsit-o pe drum și am decis să o plătesc
Operatorul: Păi…
Eu: Credeți că se va supăra că îi plătesc factura?!
 
Situația numărul 2 (cea mai a dracu):
Nu mai merge nimic (nici cablu TV, nici Internet). Suni ca boul la Relații cu Clienții. Apeși tastele după cum te îndrumă robotul, apoi ți se cere CNP-ul. Îl introduci. Și aștepți. După zeci de minute, îți răspunde cineva. „Sunt cutare… Cu ce vă pot ajuta?” Începi să-i spui că nu merge nimic. Îi explici că în ultima lună au fost foarte dese aceste probleme. Calm și răbdător, operatorul te întreabă cu voce suavă: „Cum vă numiți?” Acesta este momentul în care îți „explodează” capul. Nu ai putut să ajungi la mărețul operator fără să introduci CNP-ul!!! Câți mai au același CNP?! Ești întrebat care-i numărul tău de telefon și care-i adresa de mail de fiecare dată când vorbești cu ei, deși au toate aceste informații în baza lor de date!! Evident, primul lucru pe care-l afli de la operator este că problema e de la tine de acasă. „Trebuie să reconfigurați conexiunea la Internet”. Pasezi telefonul către o persoană care se descurcă mai ușor pe computer. Apoi încep instrucțiunile. Respectiva persoană face tot ce i se spune, până în momentul în care trebuie introdusă parola. Atunci, operatorul spune sec: „Nu vă pot da dvs parola, dați-mi-l înapoi la telefon pe titularul de contract”. De unde era atât de sigur operatorul că vorbise înainte cu titularul de contract, habar n-am. Până la urmă, putea să fi vorbit cu fratele mai mare sau cu un vecin aflat în vizită care i-a dat datele de contract, dar nu a dat și probe de ADN ca să arate că e titularul! Deși, tu, abonat, știi clar că problema nu este de la tine, operatorul insistă. Apoi, în mijlocul operațiunii de reconfigurare, exclamă: „Acum am primit mesaj de la colegii mei. Nu e de la dvs, e o defecțiune în zonă”. Când „defecțiunea în zonă” persistă, nervii sunt întinși la maximum. Mai ales că stai în buricul târgului! Suni din nou și ți se spune simplu: „Mai avem și noi probleme din când în când”. Cu alte cuvinte, ce atâtea pretenții pe capul vostru! Nu mai poate ditamai compania să aibă probleme din când în când, că sunt unii irascibili… Dar de ce să aveți probleme tot pe banii mei, ca abonat?! Normal ar fi să-mi scadă din abonament orele cât n-am putut folosi nici netul nici cablul TV. De bun simț ar fi să anunțe când au defecțiuni și să spună clar intervalul orar în care se lucrează. Dar, ți-ai găsit! Nici măcar scuze nu știu să adreseze!
Situația numărul 3
Ai cel mai mare abonament RCS-RDS. Teoretic, ai putea avea multe canale. Practic, ai nevoie de un decodor sau de un smart-card. Te duci la ei, la reprezentanță, și afli că ai dreptul să primești așa ceva, dar trebuie să vină titularul de contract să-l ridice. Îi explici frumos că titularul nu se poate deplasa, fiind o bătrână bolnavă. „Atunci… nu se poate”. O întrebi dacă nu-l pot trimite prin Poștă sau prin curier. „Nu se poate, doar personal poate fi ridicat”. Cu toate astea, prețul abonamentului nu se jenează să îl primească. Pe scurt, RCS-RDS îți refuză un drept din comoditate.
 

Andrei Partos
Follow me
Ultimele postari ale lui Andrei Partos (vezi toate)

7 COMENTARII

  1. Merg eu sa ridic un echipament de la Vodafone (mobil) sau chiar mai multe pe abonamentul tau. Și le zic că tu ești bătrân, nu te poți deplasa. Sa mi le de-a mie. Te-ar deranja? Normal că da.
    Dar să îți plătesc abonamentul? Asta nu te-ar deranja.
    Sa mai gândim și logic.

    • Dacă tu ai avea la tine buletinul meu sau contractul meu sau datele firmei, de ce sa ma deranjeze? Inseamna ca te-am trimis sa iei obiectul respectiv. Asta zic si eu: hai sa gandim logic!

  2. Buna ziua.Cum spuneam.Majoritatea ii incurajeaza prin asa-zisul lor analfabetism functional,adica,aceasta majoritate nici nu se incumeta sa a ceara informatii asupra servicilor pe care le utilizeaza.Practic aceasta majoritate incurajeaza atitudinea angajatilor acestor servicii,fara a lua o atitudine pe masura,ori CON VNA HIRVNDA NON FACIT VER.Nu ajunge doar eu,sau domnul Andrei,sau un numar redus de clienti sa ii stranga mai tare cu usa,ci toti clientii ar trebui sa faca „galagie”in fata ignorantei operatorilor si sa-i ameninte cu rezilierea contractului,fiindca datorita clientilor mananca o paine. Ce zic eu…IGNORANTA?Nu …NESIMTIREA FARA SCRUPULE a lor de a lua peste picior pe toti,ca li se cuvine.Unii angajati ai firmei,cred ca nici nu stiu de ce…sunt acolo,fiindca nici nu stiu sa raspunda cand li se pune o intrebare legata de serviciul pe care il utilizeaza clientul.Ei sunt pusi acolo doar sa incaseze.Nu se face o selectie a angajatilor unei firme,ci angajeaza pe relatii,etc,si ce sa ne facem clientii(99%),care oricum dau din umeri,desi o fac pe banii lor.Le place sa fie sclavi,nu riposteza,deci aici e falsa democratie.Ceea ce se intampla la aceste servicii intrece limita oricarui bun-simt.Nu ajunge sa facem petitii sau sa publicam articole,ci sa procedam legal,asta daca am fi ascultati,si daca toata lumea ar avea „SIREA SPINARII”,si ar stii sa zica „NU”PROMPT.Eu unul protestez in fata ignorantei tuturor,si asa am ajuns sa-mi intoarca multa lume spatele. Si inca ceva.DACA EI NU-MI OFERA CONDITII CA ABONAT,NU MAI PLATESC NICI EU.Intorc si eu foaia,si devin un rau-platnic,pana nu le mai dau nimic,si daca ma ameninta cu instanta sau…nu mai stiu ce,oricum nu au ce sa-mi faca,decat sa-mi inchida,in final,contul,cum mi s-a intamplat.DREAPTATEA IN TARA ASTA SE FACE DOAR PRIN FAPTE-ADICA A LUA O ATITUDINE CORESPUNZATOARE,fara violenta,fara injurii.

  3. Da asa e in romania… poate romanul are niste dotinte mai sinistre si ii place sa fie „torturat” , cu ce de la telekom eu am reusit sa imi recuperez bani pentru 2 zile in care nu am beneficiat de serviciile lor bineiteles dupa un scandal imens Eu: as dori sa nu mi se factureze zilele in care nu am beneficiat de seriviciile dumneavoastra Operator: Stiti ca suma ar fi de 8,20lei nu? Eu: Da si care ar fi ptoblema… Dupa ce inchid stau si ma gandesc putin, serviciile au fost nefunctionale in tot orasul pentru doua zile si majoritatea clietilor garantez ca nu sau complicat pentru cativa lei dar cativa lei inmultiti cu numarul de clienti =un plus major pentru companie… Cat despre plati facturi si obtinerea de echipamente fac o comparatie absurda poate, cu germania. Am inchiriat o locuinta recent si ca orice noi chirias a trebuit sa imi fac contractele pentru utilitati, internet telefon televiziune etc. Pentru toate aste nici macar nu am iesit din casa, contractele pentru energia electrica si gaz se fac online in maxim 20 de minute iar pentru internet telefonie si televiziune la fel(in maxim 3 zile primesti echipametele prin curier rapid eventual in cazul in care este nevoie de tehnician la fel se face o programare prin email situatia se repeta si pentru orice alte servici chiar si un cont bancar poate fi gestionat prin mail
    Read more at: http://andreipartos.ro/sclavi-pe-mosia-rcs-rds-si-vodafone/

  4. Problemele pe care le ridici în articol, unele nu prea mi se par probleme. Este normal ca atunci când plătești factura, ca operatorul să verifice nume prenume, adresa….dacă din greașeală ai factura vecinului? Dacă sunt mai multe contracte pe aceeași adresă? Dacă avem același nume, dar adrese diferite? Iar cu prezența titularului de contract e aceeași situație. Atâta timp cât contractul este încheiat cu o persoană, aceeași persoană trebuie să fie prezentă pentru orice problemă. În contrcat sunt specificate toate aceaste lucruri. Dacă nepotul a furat cartea de identitate a bunicii? Nu te supăra, dar eu văd o doză substanțială de răutate la adresa acestor furnizori. Nu-i am nici eu deloc la suflet, dar înțeleg anumiți termeni și condiții.

    • Cu alte cuvinte, mi se face mie un serviciu: nu cumva sa fiu senila si sa nu stiu a cui factura o platesc! Si daca vreau sa fac o fapta buna si sa platesc pentru mai multe persoane in varsta (din blocuri, cartiere diferite), trebuie sa invat si numerele lor de telefon si adresele lor, sa le visez si noaptea ca sa le pot recita la ghiseu. Aveti dreptate: orice fapta buna trebuie sa fie aspru pedepsita!
      O situatie concreta (a mea): locuiesc pe strada M, dar adresa trecuta in contractul RCS este cu strada B (asta pentru ca asa a primit compania RCS nu stiu ce document de la Primarie). Eu daca ma duc la ghiseu (pentru orice problema) si le spun adresa la care stau de fapt, RCS-ul nu ma gaseste in sistem. Trebuie sa le spun adresa pe care o au ei. Ce sa fac, sa memorez si ineptiile autoritatilor de dragul RCS-ului?! Doar asa ca sa-i fac „viata” mai usoara?
      In ceea ce priveste „furtul buletinului bunicii”… Ce vreti sa spuneti, ca atunci cand ma duc la Vodafone sau la RCS, aceasta companie pleaca de la premisa ca sunt un hot?! Cum puteti sustine o astfel de aberatie?! Vreti sa-mi spuneti ca este normal ca eu sa platesc aproape 1 milion lunar la RCS dar sa nu pot vedea TOATE programele pe care LE PLATESC, desi am in casa si televizor HD, pentru ca titularul contractului nu se poate deplasa si deci nu poate merge la ghiseu sa-si ridice smart-cardul sau decodorul?! Dar RCS-ul de ce nu poate trimite obiectele prin curier sau prin Posta?!
      In discutiile telefonice, atunci cand operatorul cere sa vorbeasca DOAR cu titularul, de unde stie ca la celalalt capat al firului de telefon este CHIAR titularul? Poate l-am chemat pe prietenul meu, sau pe vecinul meu, si i-am dat contractul in fata si citeste de acolo toate informatiile? Sau poate a intrat un hot in casa mea, a gasit contractul si face glume la telefon….

  5. Și eu am patit-o. Am vrut sa reîncarc o cartela de Digi Mobil, iar duduia m-a trimis la colega ei de alături. De ce? Pentru ca nu avea habar cum se reincarca o cartela. Atunci pot sa ma duc și eu la Digi sa ma angajez. Sau la Vodafone am patit-o. La serviciul clienți am avut o problema de rezolvat. Nu au fost în stare sa rezolve problema. De 9 ori am fost transferat de la unul la altul. A 9-a a fost mai deșteaptă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here