Articol preluat din Adevărul
Principalii jucători de pe piaţa media, Pro TV, Antena 1 şi Kanal D, au pregătit pentru grila de toamnă programe prin care speră să crească cifrele de audienţă. În timp ce Pro TV vrea să îşi consolideze statutul de lider „aruncând“ în lupta pentru rating show-uri şi feţe noi, Antena 1 se bazează pe producţiile deja consacrate, iar Kanal D rămâne fidel reţetei tradiţionale cu seriale turceşti. Totuşi, trio-ul TV are ceva în comun: quiz show-urile.
„Adevărul“ a stat de vorbă cu analistul media Iulian Comănescu pentru a afla cum se prefigurează toamna la televizor. „Nu prea-mi vine să deschid televizorul din alte motive decât de a fi la curent cu ce se-ntâmplă. Nu există niciun fel de pariu important, cum a fost «Supravieţuitorul» la Pro TV, anul trecut, poate doar cu excepţia «The Wall». E drept că «Supravieţuitorul» nu a mers, ceea ce a accentuat conservatorismul oricum existent în grilele televiziunilor comerciale.“
Conservatorismul se poate vedea clar la Antena 1, ale cărui arme rămân producţiile de forţă – „X Factor“ (8 septembrie), „Te cunosc de undeva“ (9 septembrie), „Chefi la cuţite“ (11 şi 12 septembrie) şi „iUmor“ (17 septembrie). „E vorba de formate verificate în timp, care se dovedesc probabil rentabile şi atunci când realizează locul al doilea. Antena 1 a investit foarte mult în sezoanele trecute în noutăţi, e normal ca la un moment dat să le lase să se aşeze în grilă“, justifică Iulian Comănescu strategia adoptată de postul Intact.
„Marele Zid“ al Antenei
Totuşi, Antena 1 vine şi cu o nouă propunere: „The Wall – Marele Zid“ (13 septembrie), o combinaţie între quiz-show, noroc şi strategie. Bazată pe întrebări de cultură generală, emisiunea este filmată într-un decor interactiv din Polonia, iar premiile puse la bătaie sunt de 500.000 de euro pentru fiecare ediţie.
(…)
Nici Kanal D nu vine cu mari noutăţi, excepţie tot un quizz show cu vedete – „Super Potriveala“ – şi un nou serial turcesc. Va reuşi să se menţină în top şi să depăşească Antena, aşa cum s-a mai întâmplat?
„Victoriile Kanal D în faţa Antenei 1 au fost mai degrabă punctuale. Kanal D nu are motive să schimbe formula cu access şi late night produse proprii, plus prime-time importat din Turcia, sub formă de serial. E remarcabil că acest post a putut realiza profit, fără a fi parte dintr-un grup care să genereze o cotă comună de audienţă. Politica de programe e dictată de resursele financiare disponibile, iar rentabilitatea Kanal D ca staţie independentă e în sine o performanţă de management“, explică analistul.
Pro TV schimbă „muniţia“
De cealaltă parte, Pro TV vine cu forţe proaspete – patru producţii noi, reality show-urile „Fort Boyard“ şi „Gospodar fără pereche“, precum şi quiz show-urile cu vedete „Pe bune?“ (11 septembrie) şi „România, jos pălăria!“.
E oare riscant să ai două quiz show-uri în grilă, asta dacă nu punem la socoteală „Ce spun românii“ din timpul zilei? „Quiz-ul e o direcţie de explorat. Chiar dacă va fi prea mult, Pro TV va avea cel puţin un răspuns la întrebarea «cât de mult e prea mult»“, spune analistul.
Puteți citi articolul în întregime aici:
http://adevarul.ro/entertainment/tv/analizA-arme-mizeaza-pro-tv-antena-1-grila-toamna-s-ar-putea-intram-intr-o-epoca-mai-divertismentului-1_59a5aa2e5ab6550cb871b037/index.html
- Șoșoacă și Becali îmi dereglează televizorul! – Video - mai 31, 2025
- ANCA GRATEROL, VEDETĂ ÎN GERMANIA! NOTE DUMINICALE 25.05. - mai 25, 2025
- SĂPTAMÂNA MEA PE FB. 5-11.05 - mai 13, 2025