Câte ore se uită românii la TV? Platforma Netflix, peste HBO GO în România

Articol preluat de pe PaginaDeMedia.ro

0
134

Dacă ar merge pe o insulă pustie și ar trebui să ia cu ei un singur post TV, mai bine de un sfert dintre români ar alege Pro TV. Este doar una dintre concluziile inedite ale studiului realizat de compania de operatorul de televiziune prin satelit SES Astra România despre consumul de televiziune și video, în 2019, la români.

Raportul analizează obiceiurile de vizionare, inclusiv televiziune și online, servicii de streaming video, calitatea imaginii și conținut.

Românii sunt de departe adepții televiziunii clasice (liniare), însă în ultimii doi ani se poate observa o explozie a consumului de video online de tipul Netflix și HBO GO. 45% dintre cei intervievați spun că au acces la cel puțin o platformă de streaming, față de 2017, când erau 21%.

Cele mai folosite sunt Netflix și HBO GO. În ultimii doi ani a crescut de 10 ori numărul celor care spun că folosesc platforma Netflix – de la 2%, în 2017, la 22% în 2019.

(…)

Iată principalele concluzii ale studiului SES Astra: 

Timpul de vizionare al programelor TV continuă să fie la un nivel ridicat: în 2019, în medie un român se uită la televizor timp de 3,3 ore în timpul săptămânii, iar în week-end timpul petrecut în fața televizorului crește la 3,7 oreTinerii (18-34 de ani) petrec cu o oră mai puțin timp la TV decât cei în vârstă (peste 55 ani) – 2,9 ore față de 3,9 ore în medie în timpul săptămânii.

Preferințe pentru conținut TV: 82% spun că se uită la TV pentru știri. 71% spun că se uită pentru filme (întrebare cu răspuns multiplu)

Conținut video online – două treimi dintre respondenți spun că urmăresc conținut video online în medie timp de 2,3 ore zilnic în timpul săptămânii și 2,5 ore în zilele de week-end – cu 1,2 ore mai puțin decât la TV.

Dispozitive folosite pentru a urmări conținut online (răspuns multiplu). Jumătate dintre respondenți folosesc smartphone-uri pentru a urmări conținut video. 27% folosesc laptop/PC. 27% pe Smart TV, iar 11% pe tabletă.

Românii urmăresc mai mult formatul clasic de televiziune – TV liniar – decât video online, iar 36% și-ar schimba furnizorul de servicii TV pentru o oferă mai bună de canale HD și Ultra HD.

Puteți citi articolul în întregime aici: https://www.paginademedia.ro/2019/10/studiu-consumul-de-televiziune-la-romani-platforma-netflix-peste-hbo-go

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here