MUZICIENI DE TOP DIN ROMANIA INFLUENTATI IN CARIERA DE TRIO-UL JENNIFER BATTEN / STU HAMM / CHAD WACKERMAN

0
131

Jennifer Batten 26 martieDe la “acrobat al basului electric” la “mama Jennifer” care “rupe chitara in doua” si pana la “monstru sacru al tobelor”, cei trei mari vrajitori ai instrumentelor – Jennifer Batten, Stu Hamm si Chad Wackerman – si-au pus amprenta asupra carierelor si stilurilor interpretative ale unora dintre cei mai apreciati instrumentisti din Romania. Veti putea fi martori ai virtuozitatii celortrei intr-un concert de exceptiepe 26 martie in club Tribute.
 
 
Nu de putine ori ati auzit sau citit in interviurile pe care toti marii artisti le dau, pomenindu-se despre influentele lor muzicale. Muzicieni care i-au determinat sa urmeze o cariera muzicala sau care au contribuit la definitivarea stilurilor interpretative personale. Personalitati marcante ale istoriei muzicii moderne,  acestia isi pun amprenta pe generatii intregi de artisti, perpetuand genurile muzicale respective dar si idea de performanta si virtuozitate. Sunt nume pe care istoria muzicii le va tine la loc de frunte.
 
Trei dintre acestia – Jennifer Batten (chitara electrica, a cantat cu Michael Jackson si Jeff Beck), Stu Hamm (chitara bass, a cantat cu Steve Vai si Joe Satriani) si Chad Wackerman (tobe, a cantat cu Frank  Zappa), pentru prima oara intr-o formula comuna, vor sustine la Club Tribute din Bucuresti, pe 26 martie, primul concert din seria Music Masters Live.
 
Cativa dintre cei mai apreciati instrumentisti din Romania, ne dezvaluie cum ii vad pe cei trei sau cum au fost influentati in carierele personale de catre acestia.
 
 
ADRIAN CIUPLEA (chitara bass, Vita de vie)
Stu Hamm a fost prima mea mare influenta in ceea ce priveste basul electric. Aveam doar 15 ani, iar albumul lui de debut m-a marcat atat de mult incat butonul de “rewind” al casetofonului s-a tocit de la miile de derulari scurte, incercand sa transcriu si sa invat toate liniile superbe de bass. Varietatea si maretia modului sau de exprimare prin bass m-au facut sa imi doresc sa urmez si eu aceasta cale, si iata ca dupa aproape 20 de ani voi avea ocazia sa imi cunosc indeaproape eroul muzical.
Cu toate ca au trecut ani buni pana am fost capabil sa inteleg si sa execut anumite piese, de la Stu am invatat multe lucruri noi pentru mine: Slap, Tapping si Acorduri cantate cu doua maini, primul meu “groove”, Harmonics, Flam… practic influenta lui asupra evolutiei mele ca bassist a fost definitorie.  Acum, de fiecare data cand il ascult cantand, pur si simplu ma intorc in copilarie.
 
 
CLAUDIU PURCARIN (tobe – Sistem, Nightlosers)
Chad Wakerman este un monstru sacru al tobelor, fiind cunoscut ca unul dintre cei trei tobosari care au cantat cu Frank Zappa de-a lungulcarierei sale, ceilalti doi fiind alte doua legende ale tobelor: Terry Bozzyo si Vinnie Colaiuta. A avut o sarcina foarte grea, Frank Zappa fiind cunoscut ca un artist foarte exigent si cu standarde muzicale foarte inalte. Cu toatea cestea, Chad si-a indeplinit cu brio indatoririle, cantand cu Zappa timp de 7 ani, Intre 1981-1988.Foarte bun tobosar de session, a colaborat cu nume mari ale scenei muzicale mondiale de rock, jazz sau country: Allan Holdsworth, Steve Vai, James Taylor si multi altii. Este un artist complet si astept concertul trio-ului Jennifer Batten/Stuart Ham/Chad Wakerman cu nerabdare!
 
CORRADO SGANDURRA (absolvent al Guitar Institute of Technology din Los Angeles – Andrea Bocelli si Tiziano Ferro)
Se spune că există o singură mama, acesta zicala fiind valabila pentru mine, ca si chitarist, in sensul ca mama mea chitaristica este Jennifer Batten.
Prima mea întâlnire cu Jennifer Batten a avut loc la varsta de  treisprezece ani cand am cumpărat metoda ei de chitara – „TWO HAND ROCK”,  care mi-a dezvaluit viziunea sa referitor la simetria în executarea arpegiilor și gamelor folosind tapping-ul. In aceeasi zi , am cumparat si primulsău album solo – „Above Below and Beyond”, un album esențial pentru orice chitarist rock, în care Jennifer executa in mod impecabil pasaje de virtuozitate maxima (care i-au adus porecla de ” Steve Vai cu fustita”). Pe acest colosal album interpreteaza, in maniera personala, compozitiile unor celebri compozitori, precum Rimsky Korsakov , Joe Coltrane , Michael Jackson și Otis Redding.
A doua mea etapă cu Jennifer are loc la sfârșitul anilor ’90, când m-am transferat la Hollywood în California și am avut norocul și onoarea de a o avea pe Jennifer printre profesorii mei , la G.I.T.
Am studiat cu ea aspecte noi legate de tapping si chordal tapping, utilizarea whammy bar-ului, precum și tehnici de percutie, subiecte pe care astăzi le predau studenților mei, folosind aceeași metodă pe care a utilizat-o Jennifer cu mine.
Multemulțumiri, Mama Jennifer !
 
 
CRISTIAN GRAM (chitara electrica – Phoenix, Awake)
In 1988 se implineau doi ani de cand m-am apucat sa cant la chitara, eram in febra de a afla cat mai multe despre tot ce tine de acest instrument, mai ales in ceea ce priveste muzica pop/rock/metal. Imi amintesc ca am vazut cateva clipuri scurte de la MTV, inregistrate pe o caseta video, dintr-un concert cu Michael Jackson care avea o chitarista ce „rupea chitara in doua”. Eram uimit, cu atat ma imult cu cat, in discutiile pe care le aveam cu rockerii batrani, mi-au dat de inteles ca femeile nu pot sa cante rock cu nerv, asa ca barbatii… Acest mit s-a destramat instant in acea zi, ulterior am aflat ca o cheama Jennifer Batten. Am ratat reprezentatia ei de la Ziua Chitarelor dar sunt fericit ca pot sa o ascult pe viu acum.
 
 
IULIAN VRABETE (chitara bass – Holograf, Basorelief)
Stu Hamm a fost unul din primii acrobati ai basului electric. Multi dintre basistii de marca au cochetat cu tehnicile neortodoxe, dar el – desi de rasa caucaziana – si-a facut un nume din tapping si slap. Poate fiindca a colaborat mereu cu chitaristi de mare notorietate – Steve Vai, prietenul lui din tinerete de la Boston, sau Joe Satriani, mai tarziu, plus multi altii – nu a ajuns atat de mult in luminile reflectoarelor. Eu l-as compara cu Les Paul, a carui virtuozitate a fost perceputa mai mult ca o curiozitate – doar chitarile Gibson l-au transformat in substantiv – si astept inca multe de la el, mai ales ca e mai tanar decat mine!
 
 
MARIUS POP (chitara electrica – Smiley)
Jennifer Batten este o chitarista expresiva, ea fiind o sursa de inspiratie pentru multi chitaristi in special pentru tehnica ei deosebita de „two handed taping”. Pasiunea cu care Jeniffer canta pe scena si feelingul pe care il transmite, ii face pe tinerii chitaristi sa-si doreasca sa cante la fel ca ea.
A reusit sa se mentina atat in lumea de mainstream cat si in cea chitaristica, astfelr eusind sa fie nu doar o chitarista foarte buna, cat si una foarte celebra.
Un artist desavarsit despre care pot spune doar ca: she can „rock your world”, deoarece colaborarea cu Michael Jackson i-a adus notorietatea de care acum se bucura.
 
NICU PATOI (chitaraelectrica – Platonic Band, Stefan BanicaJr)
Pe Jennifer Batten am vazut-o pentru prima data in trupa lui Michael Jackson intr-un show exceptional, inaintea timpurilor, in care se remarca prin aparitia sa speciala dar si prin sunet, virtuozitate si tehnica deosebita. 
Apoi am revazut-o alaturi de Jeff Beck si am realizat complexitatea ei muzicala mai ales ca si acompaniator.
 Odata starnita curiozitatea, am urmarit-o alaturi de artisti importanti, artisti cu care a realizat o discografie impresionanta si nu pot sa nu remarc tehnica sa perfecta de tapping din ” Zborul Carabusului“.
 Sunt sigur ca vom observa si alte aspecte ale personalitatii si unicitatii sale alaturi de Stu Hamm si Chad Wackerman.
 
 
VLADY SATEANU (chitara bass – Spitalul de urgenta)
L-am descoperit pe Stu Hamm, la sfarsitul anilor ’90, prin prietenul Marius Pop, care il descoperise pe Satriani. A fost revelator pentru amandoi, imediat incluzind din repertoriul lor piese in repertoriul nostru. Am incercat sa invat cum am putut solo-ul lui celebru de bass cu polka si asta mi-a pus bazele slap-ului si tapping-ului.
Tragind linie, cred ca este unul din basistii care a avut o influenta uriasa asupra mea, a basistilor din generatia mea si nu numai, prin faptul ca estefoarte muzical chiar daca abunda in tehnici de multe ori, tehnici grele de studiat si de pus in muzica!
Un titan al unui instrument care a implinit nu demult 60 de ani de cand a fost inventat in forma sa actuala!
 
 
Concertul este organizat de Star Management sub egida Romanian Music Institute (RMI).
 
Biletele au preturi intre 66 si 88 lei pana pe data de 25 martie (inclusiv).
Pe 26 martie (la intrarea in club) biletele vor avea preturi cuprinse intre 77 si 110 lei.
Acestea pot fi procurate din reteauaEventim (magazinele Orange, Vodafone, Telekom, Domo, librariile Carturesti, Humanitas) si online pe  eventim.ro
 
 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here