Articol preluat de pe paginademedia.ro
ANALIZĂ. Șatra TV a fost în septembrie tema tabloidelor de noapte Un show păcătos și WowBiz. Cine s-a uitat la bălăcărelile clanului lui Leo de la Strehaia la Kanal D și ale familiei lui Nicolae Guță la Capatos?
O analiză Paginademedia.ro vă prezintă detaliat profilul publicului telespectator de la Capatos și WowBiz în luna septembrie a acestui an, dar și cum au evoluat audiențele comparativ cu septembrie anul trecut, când temele tabloidelor nu veneau “din cort”. Publicul lui Capatos este mai tânăr decât telespectatorii lui Mădălin Ionescu. Kanal D are însă cu WowBiz un public mult mai numeros la țară.
Capatos stă mai bine decât Mădălin Ionescu la publicul cu studii superioare. Oricum, chiar dacă ambele emisiuni au și public cu studii superioare, procentul lor este scăzut în comparație cu media celorlalte programe TV. Mare parte din publicul tabloide este sărac. Un procent mai mare de public fără bani la WowBiz: aproape o treime din telespectatori. Înainte de detalii legate de profilul publicului, câteva informații despre evoluția audienței, comparativ cu anul trecut. Un show păcătos are în septembrie o audiență apropiată de cifrele de anul trecut: 420.000 de telespectatori, față de 450.000 în septembrie 2014.
În schimb, WowBiz și-a dublat audiența cu Leo de la Strehaia, subiect pentru care și-a luat amenzi consistente de la CNA: aproape 800.000 de români media, față de 425.000 anul trecut. Pe targetul între 18 și 49 de ani, Capatos avea anul trecut de două ori mai mulți telespectatori decât Mădălin Ionescu. Anul acesta, WowBiz l-a ajuns din urmă pe Capatos și are chiar un mic avans: 170.000 la 168.000.
Ce studii au telespectatorii celor două tabloide? Ce venituri au? Unde locuiesc?
GEN: Mai multe femei la WowBiz, mai mulți bărbați la Capatos
Publicul emisiunilor tabloide de noapte este preponderent feminin. Sunt însă diferențe. Aproape 70% din publicul lui Mădălin Ionescu este dat de femei, față de 63% la emisiunea de pe Antena 1. La Capatos, un show cu asistente “păcătoase”, procentul de bărbați este mai mare: peste 37%, față de 33% la Mădălin Ionescu.
EDUCAȚIE: Subiectele de șatră au atras românii cu studii mai puține: Aproape o treime din publicul WowBiz are doar studii primare
Leo și Guță au atras în emisiunile tabloid un public preponderent cu studii primare și medii. Față de anul trecut și Capatos, dar și WowBiz au procente mai mari la capitolul studii primare și sunt în scădere la targetul cu studii superioare. Ambele emisiuni au câteva procente în plus la românii cu studii primare în comparație cu anul trecut. Aproape o treime din publicul WowBiz are doar studii primare (peste 31%). Și la Capatos, vorbim de un procent ridicat: 28% din public doar cu școală generală. Capatos stă mai bine la capitolul studii superioare: peste 17% din public, față de 12% la WowBiz. Oricum, ambele emisiuni au un public cu studii superioare sub media consumului TV.
VÂRSTĂ: Capatos, un public mai tânăr decât Mădălin Ionescu. O treime din telespectatorii WowBiz au peste 60 de ani
Analizând categoriile de vârstă, Guță a atras pe Antena 1 un public mai tânăr decât telespectatorii lui Leo de la Strehaia pe Kanal D. Astfel, o treime din publicul WowBiz (33%) sunt telespectatori peste 60 de ani, o ușoară creștere față de aceeași perioadă a anului trecut, când subiectul nu era Leo. La Capatos, aproape 20% din public este din acest segment de vârstă. Asistentele lui Capatos țin pe post un public mai numeros pe categoria 18-29 ani. Aici, procentul Un show păcătos este dublu în comparație cu WowBiz (peste 23% din publicul lui Capatos are între 18 și 29 de ani, față de 12% la WowBiz). Diferențe mari în favoarea Antenei 1 și pe categoria 30-39 de ani. WowBiz “recuperează” la categoriile peste 40 de ani, unde are procentaje mai mari.
VENITURI: “Fără număr”, dar …fără bani. Subiectul Leo de la Strehaia, ceva mai “sărac” decât “bătăușul”Guță
Ambele emisiuni au un public “sărac”, mai sărac decât media consumului TV. La Kanal D, aproape 60% din public are venituri mici, față de sub 50% la emisiunea lui Capatos. Și la persoanele cu venituri medii și mari, Guță de la Capatos a stat ceva mai bine decât Leo de la Mădălin Ionescu.
REȘEDINȚĂ: WowBiz, un tabloid “prea ca la țară”: jumătate din public este din mediul rural
Între publicul lui Capatos și telespectatorii lui Mădălin Ionescu sunt diferențe și după localitățile de domiciliu. WowBiz a avut în septembrie un public preponderent rural: peste jumătate din telespectatorii telenovelei Leo de la Strehaia au fost de la țară. La Capatos, 35% din public a fost din mediul rural. Capatos a prins bine în București, unde are un procent de două ori mai mare decât WowBiz: 15% din publicul Un show păcătos a fost din București, față de 7% la emisiunea de pe Kanal D.
Puteţi citi articolul în întregime aici:
http://www.paginademedia.ro/2015/10/analiza-cine-s-a-uitat-la-satra-de-pe-tv-capatos-un-public-ceva-mai-tanar-wowbiz-telespectatori-mai-de-la-tara/
- Șoșoacă și Becali îmi dereglează televizorul! – Video - mai 31, 2025
- ANCA GRATEROL, VEDETĂ ÎN GERMANIA! NOTE DUMINICALE 25.05. - mai 25, 2025
- SĂPTAMÂNA MEA PE FB. 5-11.05 - mai 13, 2025