Articol de Florin Ghioca publicat în Adevărul
Întrucât am „tras băţul cel mai scurt” am ajuns la concertul Sia, deşi în seara respectivă îmi doream să zac cu o carte bună în braţe sau la un film obţinut prin bunăvoinţa internetului. Dar n-a fost aşa.
Soarta crudă a decis că e musai să fiu jurnalist-martor al recitalului pe care „cântăreaţa fără chip” (un soi de Carla’s Dream în variantă bichon) Sia îl oferă cu nu prea multă generozitate românilor. Şi spun acest lucru întrucât aflu ulterior (deşi nu eram curios, dar prea s-au aprins spiritele virtuale pe Facebook) că vedeta nu a venit în „echipaj complet”, lipsind mica ei dansatoare de 13 ani, o oarecare Maddie Ziegler, care apare în mai toate clipurile artistei, mişcându-se haotic şi cam fără noimă. Despre show-ul Siei s-ar putea spune multe, la fel cum am putea să nu spunem nimic. Dar pentru că a suscitat un interes deosebit şi a picat fix după pleaşca plină de penibil a Rihannei, zic că merită puţină atenţie.
(…)
Dincolo de lipsa oricărui dialog cu publicul (pentru că artista nu s-a adresat celor care au dat niscai bani s-o vadă/audă), dincolo de orice strategie de marketing, în care s-a dorit ca interpreta să fie cât mai discretă, nu pot să mă bucur de un artist care stă înfipt în scenă în faţa unui microfon, indiferent de vocea căpătată de la natură sau muncită la canto, atât timp cât nu avem un contact vizual. Şi chiar dacă îl văd de la o distanţă apreciabilă, aş aprecia să îi văd ochii în live, nu într-un filmuleţ proiectat cu măiestrie pe nişte plasme uriaşe. Şi aici ajungem la ingineria pe care înţeleg că au făcut-o oamenii Siei: pe scenă s-a aflat o fată care a dansat zglobie cu o perucă (?) platinată şi bretonată, iar pe ecran erau difuzate imagini cu vedeta clipurilor, Ziegler, lăsând impresia că cele două sunt de fapt una şi aceeaşi persoană. Doar că s-a dovedit că lucrurile nu au stat chiar aşa. Dansatoarea din clipuri o însoţeşte pe Sia doar la concertele pe care artista le susţine pe continentul nord american. În rest, participă o „sosie”. Că oamenii oricum nu le deosebesc.
Pe de altă parte, dacă tot a stat proţăpită în microfon şi mai mult acoperită, Sia putea fi la rândul ei la fel de bine şi Delia noastră, pentru că oricum publicul nu ar fi avut habar cine se ascunde în spatele unei meşe penibile, socotită „trade mark”. Sau le fel de bine putea să cânte şi din culise. Sau de la fântânile de pe bulevardul din spatele scenei. Da, Sia are voce şi are compoziţii bune, însă oamenii care vor să o asculte au aşteptări legate de un spectacol. Vor show. Vor lumini, vor imagine, aşa cum i-au obişnuit deja numele care s-au perindat până acum pe la Bucureşti. Altfel, mp3-urile artistei sună mult mai bine decât spaţiul din Piaţa Constituţiei şi sunt şi gratis. Iar clipurile de pe youtube se pot vedea şi mai bine pe un calculator pricopsit, nu pe ecranele din centrul Bucureştiului, acolo unde Gabriela Firea le vrea mult mai rar prezente.
Puteți citi articolul în întregime aici:
http://adevarul.ro/entertainment/muzica/cel-mai-bun-moment-concertului-sia-fost-selah-sue-1_57b6ee5d5ab6550cb8e64ece/index.html
- Șoșoacă și Becali îmi dereglează televizorul! – Video - mai 31, 2025
- ANCA GRATEROL, VEDETĂ ÎN GERMANIA! NOTE DUMINICALE 25.05. - mai 25, 2025
- SĂPTAMÂNA MEA PE FB. 5-11.05 - mai 13, 2025
Are dreptate…
Din pacate, Sia – desi talentata – nu este facuta pentru a concerta, pentru a intretine atmosfera si spectacolul. Mult mai probabil ii sta bine in postura de compozitoare si/sau cantareata de studio. De ce oare se afiseaza public in astfel de prestatii live controversate, inca este un mister (pentru mine).