Scrisoare deschisă către jurnaliștii de carton și către publicul consumator

0
821

Scriu acest text pentru că în copilărie, muzica ușoară românească a însemnat mult pentru mine. Scriu pentru că și astăzi, MUZICA este un element central în viața mea. Scriu pentru că încă din școala generală mi-am dorit să devin jurnalist, iar acum mă gândesc cu groază că aș putea fi asimilată acestei bresle. Scriu pentru că sunt nervoasă! Rău!

Ieri, 9 iulie, am văzut pe newsfeed-ul de pe Facebook un titlu care mi-a atras atenția: „Mirabela, Angela, Margareta, născute în aceeași zi: dive adorate care ascund drame, căsnicii ratate și amintiri grele”. Am deschis link-ul și am ajuns la un articol din Click (oare de ce nu mă surprinde?). L-am citit și m-am oripilat. Este o recenzie a căsătoriilor și momentelor grele prin care au trecut cele trei doamne. Faptul că un ziar publică așa ceva fix pe 9 iulie când cele trei artiste își aniversează zilele de naștere, nu este doar o lipsă de respect față de dumnealor, ci și o insultă la adresa inteligenței propriilor  cititori. Implicit, ziarul Click sugerează că „asta vrea publicul să citească”.

De ani de zile citesc aceleași rânduri despre aceste artiste. E atât de lipsit de imaginație, bun simț și profesionalism un astfel de text, încât mă și mir că nu „leșină” computerele când sunt nevoite să scrie aceleași nimicuri.

Să nu fii în stare tu, ca jurnalist cu experiență, să publici măcar un articol decent de ziua lor de naștere este revoltător. Sunt trei artiste cu cariere impresionante, sunt trei artiste iubite de public. Cu toate astea, tot ce poate jurnalistul să facă este să le numere căsniciile și dramele. Cât de josnic! Știu că doamnele nu mai au starea necesară să îi dea în judecată, dar zău că ar merita!

Din păcate pentru el, nu a scăpat nici Daniel Iordăchioae, născut tot pe 9 iulie. E drept că el „beneficiază” doar de câteva rânduri și nu are fotografie în articol.

Reacționați când vedeți astfel de articole. Dacă priviți în altă parte și spuneți doct că voi citiți doar Dilema Veche și revista National Geographic, nu faceți decât să susțineți ideea că publicul larg vrea să citească astfel de mizerii numite pompos „articole de presă”. Nu uitați: dacă ignorați puneți umărul la indobitocirea nației

P.S. Fotografiile ostentativ și prost alese din trecut, arată cât ”respect” au cei de la Click față de realitate, actualitate , valoare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here