Am încercat să aflăm dacă în noul Regulament se prevede participarea sau neparticiparea unor creatori sau interpreţi străini. Nu am găsit nimic nici pro nici contra. Aşadar, nu ştim dacă vor fi sau nu admişi, sau invitaţi să participe. În schimb am găsit numeroase alte ciudăţenii pe care le-am comentat mai jos.
„o înregistrare audio pe CD sau pe transfer.com sau wetransfer.com la adresa de e-mail de mail sus conţinând varianta finală a piesei muzicale şi o versiune negativ, fără voce solist, dar cu backing vocals„.
E greu de înţeles de ce se cere şi negativul pe lângă varianta finală a piesei , odată ce la selecţia naţională live se precizează în acelaşi regulament că negativul nu poate să conţină backing vocals.
„Organizatorul şi membrii juriului pastreaza confidentialitatea asupra: a.1. Numele compozitorului (compozitorilor); a.2. Numele autorului (autorilor) versurilor; a.3. Numele producătorului (publisher-ului), dacă există„.
Cum poate fi vorba despre confidenţialitate în situaţia în care este posibil (într-un caz ideal desigur) ca toate piesele înscrise să fie arhicunoscute încă de la data de 1 septembrie 2015? Despre ce confidenţialitate poate fi vorba când nu se discută despre prime audiţii, când numele autorilor şi interpreţilor pot şi (şi e de dorit să fie) cunoscute?!
„Membrii Juriului îşi asumă responsabilitatea condiţiilor desfăşurării concursului”
E pentru prima oară când citim aşa ceva, când juraţii preiau atribuţiile organizatorilor. De ce s-ar ocupa juraţii de condiţiile de desfăşurare a concursului?!
„Fiecare membru al juriului va primi o fişă de jurizare, cuprinzând, în ordinea alfabetică a titlului melodiei, piesele înscrise în concurs, respectand confidentialitatea autorilor. Membrii juriului vor afla dupa incheierea jurizarii autorii pieselor intrate în concurs (compozitor, textier, solist)”.
Minunăţiile privind jurizarea continuă. Revine aceeaşi ciudăţenie, în timp ce pe net şi la radio sunt anunţate numele unor participanţi, unii dintre ei îşi fac o promovare intensă pe Facebook.
„Aprecierea pieselor se face pe baza notării cu puncte de la 1 la 10, membrii juriului putând acorda aceeaşi notă pentru mai multe melodii, după următoarele criterii: a) forma muzicală a pieselor, urmărindu-se dezvoltarea temei melodice, armonizarea acesteia precum şi elementele ritmico-melodice care să confere o construcţie muzicală adecvată; b) realizarea aranjamentului orchestral al melodiilor din punct de vedere al scriiturii; c) inventivitatea şi originalitatea temelor musicale; d) diversitatea stilistică a melodiilor din concurs; e) calitatea soundului şi a interpretării vocale„.
E bine că s-au introdus repere aparent riguroase din domeniul muzical (cu precizarea că „muzical” se scrie cu „z” nu cu „s”), dar diversitatea stilistică nu poate interesa decât pe TVR în vederea unui spectacol atractiv. Juraţii nu pot compara piesele decât dupe ce le ascultă pe toate. Dacă dau nota în timp real ascultând 100 de piese, la primele 3 cu ce compară? Să nu uităm că la finală pleacă o singură piesă, la ce bun să fie diversitate stilistică? Dacă sunt 100 de piese pop-rock sau pop-dance, pe cine deranjează? Îi rugăm pe cititorii specialişti să ne spună ce înţeleg din punctul a?
„Vor fi admise pentru faza finalei naţionale 12 piese care vor obţine cel mai bun rezultat în urma jurizării, în ordine descrescătoare. Poate fi selectată doar o singură melodie interpretată de un artist. Artistul interpret nu poate fi înlocuit pe durata concursului. Un compozitor poate avea mai multe piese in concurs, dar interpretate de artişti diferiţi„.
Dacă plicurile sunt sigilate şi se respectă confidenţialitatea, cum ştie juratul că acelaşi artist a cântat 2 sau 3 piese când are de ascultat între 100 şi 200 de piese?! Un solist poate avea abordări total diferite de la o piesă la alta şi dacă nu e unul foarte cunoscut nu e obligatoriu ca juraţii să-l recunoască. Şi dacă apar 3 piese bune cu acelaşi solist, cum sunt eliminate celelalte? Plecând de la ideea pur teoretică, dar nu absurdă (Sfinx Experience şi Mişu Cernea au avut la o ediţie înscrise 5 piese!), în care un compozitor este şi interpret, vine cu 6 piese foarte bune, toate votate de juriu, va fi nevoit să renunţe la 5 dintre ele deşi au primit note mari din partea specialiştilor? Mai poate fi vorba de un grup cu doi sau trei vocali. Grupul rămâne acelaşi, dar partitura principală vocală e mereu a altuia dintre soliştii din grup. Ce fac ei în acest caz?
„În cazul în care INTERPRETUL CÂŞTIGĂTOR al Selecţiei Naţionale Eurovision 2016 nu este prezent în momentul anunţării şi decernării premiului la locul transmisiunii, acesta se angajează să despăgubească imediat şi fără vreo altă formalitate SRTv fără a mai fi necesară punerea în întârziere şi fără intervenția instanțelor judecătorești, cu suma de 100.000 Euro. În cazul de forţă majoră, se va proceda la schimbarea INTERPRETULUI cu acordul SRTv, fără plata de daune„.
În primul rând, aflăm pentru prima oară că un câştigător de selecţie naţională primeşte un premiu. Plecăm de la premisa firească, umană, fiziologică, că un solist după ce a terminat de cântat se duce la toaletă cu o uşoară formă de diaree şi stă mai mult acolo.Deci nu va fi prezent în momentul anunţării rezultatului şi asta îl va costa 100.000 de euro, achitabili pe loc???
Mai sunt şi altele pe care le vom aborda înainte şi în timpul concursului. Trăim cu speranţa că totuşi vom merge la Stockholm cu o piesă bună şi că după decenii de participare, vom construi şi noi un Regulament logic, clar, profesionist. Şi încă mai sperăm ca TVR să urmărească mai puţin umplerea unor spaţii de program şi să fie real preocupată de desemnarea unei piese valide care să reprezinte România.Nu e nevoie de concurs, de preselecţie, de chletuieli ci doar de ASUMAREA UNEI RESPONSABILITĂŢI! Să ia speciliştii lor tot ce a apărut din 1.09.2015 până azi şi să aleagă piesa care li se pare potrivită pentru Finala de la Stockholm. Ieftin şi sigur!
Mai jos aveţi link către Regulamentul concursului:
http://eurovision.tvr.ro/wp-content/uploads/2016/01/REGULAMENT_EUROVISION_2016.pdf
- MEMORIA FACEBOOK POATE FI UTILĂ! - februarie 3, 2025
- Va reuși Ilie Bolojan? - ianuarie 23, 2025
- NOSTALGII BUNE ȘI RELE, FINAL DE AN ZBUCIUMAT - ianuarie 2, 2025