Radio România Actualităţi este în continuare lider de piaţă în România, înregistrând cea mai mare valoare a indicatorului Market Share pe toate mediile de rezidenţă: 14,4% la nivel naţional, 14,5% în mediul urban şi 16,6% în Bucureşti, după cum arată datele de audienţă furnizate de Asociaţia pentru Radio Audienţă (ARA), după primul val de măsurare a audienţelor radio din 2016, publicate pe 16 mai.
Cota de piaţă pe Bucureşti a Radio România Actualităţi are o creştere de 3,2 puncte procentuale comparativ cu valul anterior. Audienţa zilnică a programelor Radio România (Radio România Actualităţi, Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio România Antena Satelor şi Reţeaua Studiourilor Regionale) însumează aproximativ 4,5 milioane de ascultători, Societatea Română de Radiodifuziune înregistrând o cotă de piaţă de circa 31%, ceea ce o poziţionează pe locul I.
Studiul de Audienţă Radio – valul de primăvară 2016 a fost efectuat în perioada 11 ianuarie – 24 aprilie 2016 de către IMAS – Marketing şi Sondaje şi Mercury Research SRL, pe un eşantion de 10.141 de persoane dintre care 7.397 în mediul urban şi 2.744 în mediul rural. Studiul a cuprins 1.372 de localităţi, dintre care 308 în mediul urban şi 1.064 în mediul rural. Măsurarea audienţei s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall), metodă la care apelează cele mai multe dintre sistemele de măsurare pe plan internaţional, metodologie recomandată de EBU (European Broadcasting Union) şi ESOMAR (European Society for Opinion & Marketing Research).
Găsiți aici tabelul:
http://www.audienta-radio.ro/userfiles/items/Audienta%20radio%20-%20Valul%20de%20Primavara%202016.pdf
Mai jos puteți citi și un articol preluat de pe site-ul paginademedia.ro, care ca de obicei insistă pe unele posturi fără a semnala adevărații lideri de pe piață. Ca un exemplu de manipulare merită să subliniem că realizatorii de la RRA nu sunt numiți în articol, în timp ce alții sunt promovați în exces:
Variații de audiență interesante pentru matinalele posturilor de radio, practic programele de forță ale stațiilor.
Tendințele sunt diferite în București – cea mai aglomerată piață radio – și la nivel urban. De remarcat evoluția Pro FM și Digi FM, după împărțirea licențelor între cele două stații ale RCS.
În Capitală, cele mai ascultate matinale sunt Radio România Actualități și Morning ZU, cu Buzdugan și Morar. Se remarcă urcarea pe locul patru a matinalului Kiss FM, cu Sergiu și Andrei și două plusuri de audiență, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut: matinalul Rock in the Morning de pe Rock FM, cu Lucian Boariu și programul de dimineață al postului public Radio România Actualități.
Digi FM are cifre modeste dimineața, în București, în timp ce Pro FM stagnează.
La nivel urban, plusuri pentru primele locuri – România Actualități și Morning ZU. Kiss FM are cea mai mare creștere, astfel că Sergiu și Andrei urcă pe locul trei. Împărțirea licențelor între Pro FM (care și-a diminuat acoperirea) și Digi FM se simte la nivel urban: peste 100.000 scădere pentru matinalul Pro FM cu Andrei Gheorghe și Greeg. Matinalul de pe Digi FM are, la orașe 160.000 de ascultători și este pe locul opt.
Creștere și la orașe pentru matinalul Rock FM.
La nivel național, un plus consistent pentru matinalul Radio ZU și pentru Kiss FM. O scădere notabilă pentru Pro FM, din cauza diminuării acoperirii (parte din frecvențe au trecut la Digi FM, după lansarea staiei radio de știri).
Puteți citi articolul în întregime aici:
http://www.paginademedia.ro/2016/05/audiente-radio-matinalul-rock-fm-cea-mai-mare-crestere-in-bucuresti-kiss-fm-pe-urban-cati-ascultatori-are-noul-digi-fm-dimineata
- Șoșoacă și Becali îmi dereglează televizorul! – Video - mai 31, 2025
- ANCA GRATEROL, VEDETĂ ÎN GERMANIA! NOTE DUMINICALE 25.05. - mai 25, 2025
- SĂPTAMÂNA MEA PE FB. 5-11.05 - mai 13, 2025