Cum vede dezbaterea momentului cineva care le-a vorbit elevilor despre educația sexuală: „De foarte puține ori luăm în considerare nevoile reale ale tinerilor și ne gândim mai mult la valorile proprii”

Articol preluat de pe site-ul HotNews

0
73
Educație sexuală: „De foarte puține ori luăm în considerare nevoile reale ale tinerilor și ne gândim mai mult la valorile proprii”Este o diferență uriașă dintre scandalul din parlament pe tema educației sexuale și realitatea din teren, din mijlocul tinerilor, crede Gabriel Brumariu, coordonator de proiecte la Societatea de Educație Contraceptivă și Sexuală (SECS), care a mers în sălile de clasă pentru a le vorbi elevilor despre educația sexuală. „Elevii sunt mult mai relaxați, mult mai deschiși, pun întrebări, au nevoie de confirmare sau infirmare a informațiilor găsite pe internet”, povestește acesta pentru HotNews.ro. În opinia sa, educația sexuală nu poate fi făcută o oră pe semestru, ci este necesar să aibă continuitate.
Amintim că problema educației sexuale în școli a revenit în atența publică după ce, în urmă cu două săptămâni, comisia de muncă din Senatul României – majoritatea PNL-PSD-UDMR – a respins solicitarea președintelui României privind reexaminarea legii care a înlocuit sintagma „educația sexuală” cu „educația sanitară” din Legea privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului și a condiționat-o de acordul scris al părinților.

Plenul Senatului va da un vot asupra ei marți, 22 iunie. Apoi, reexaminarea cerută de președinte va merge în Camera Deputaților, care este for decizional.
(…)
Reporter: Cum vedeți dvs. dezbaterea din aceste zile pe tema educației sexuale în școli?

Gabriel Brumariu: Este o chestiune ciclică, odată la ceva timp revine un mic scandal legat de educația sexuală, fie că vorbim de politicieni, fie de media, odată la ceva timp apare o polarizare a subiectului. Evident că într-o oarecare măsură discutarea subiectului Educației pentru sănătate să o numim așa, este bine să fie făcută dar modul în care se discută, polarizarea lui, problemele care se ridică mi se pare că nu sunt la locul lor și mi se pare că mereu este același scenariu. În ce sens? În sensul în care de foarte puține ori luăm în considerare realitatea din teren și nevoia reală pe care copiii și tinerii o au și ne gândim mai mult la valorile proprii, la anumite credințe pe care le avem, anumite ambiții pe care unii și alții le au.

(…)
Sunteți la curent cu nevoile tinerilor, ați avut proiecte cu ei. Care sunt aceste nevoi, din școală și din rândul lor?

Gabriel Brumariu: Educația pentru sănătate – o să o numesc așa pentru că și opționalul este numit așa și este mult mai important decât materia de la biologie.

Problema cu acest opțional este că totuși este urmat, potrivit Ministerului Educației, de doar 7 la sută dintre elevi.

Gabriel Brumariu: Da, și mai este ceva. Nu există manuale avizate și profesorii nu au mai fost pregătiți după 2004, nu au fost alții pregătiți. Și materia este stufoasă și ar trebui intervenit pe ea.

Ca să revin la întrebarea inițială, noi implementăm proiecte de ani de zile. Eu personal am lucrat până acum doi ani coordonator voluntar și atunci am intrat mult în școli. Acum lucrez pe un proiect de teatru participativ, teatru social, unde abordăm problema identității de gen, a violenței bazată pe gen. Și din discuțiile pe care le am cu ei, și la clasă dar și după, este o diferență uriașă față de scandalul pe care îl vedem zi de zi la televizor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here