Dragoş Şeuleanu: “Avem un singur obiectiv: progresul Societăṭii de Radiodifuziune”

0
394

Dragos Seuleanu aArticol prelut de pe site-ul rador.ro
„Radioul e un instrument, nu e principala ṭintă. Radioul e un instrument social… societatea este ṭinta! Principalul element din programul meu l-a reprezentat etalonarea informaṭională ṣi culturală a populaṭiei. Este un concept pe care l-am creat eu, l-am dezvoltat. Etalonarea informaṭională ṣi culturală înseamnă că instituṭia media, ca emiṭător, reuṣeṣte, proporṭional cu capacitatea ei de emisie, de acoperire, să ajungă la un număr semnificativ de ascultători care să primească aceeaṣi informaṭie despre acelaṣi eveniment, dar pe care s-o interpreteze fiecare cu mintea lui. Dar ipoteza să fie aceeaṣi. În cazul Radio România, e nevoie cam de 15 % din populaṭia ṭării care să asculte, să spunem radiojurnalul de ora 7 – peste 10 deja este o etalonare –, în aṣa fel încât poplaṭia să fie solidară cu anumite tendinṭe din societate. […] Ai o situaṭie de criză, cum e acum cu Ucraina, ai nevoie ca populaṭia să înṭeleagă acelaṣi lucru. Ai o dezbatere pe tema Constituṭiei. Fiecare partid îṣi spune părerea, dar informaṭia despre fiecare partid este bine să ajungă curată la cetăṭean, nu perturbată concomitent cu încă trei mesaje, încât nu mai înṭelegi nici ce vor ăia din stânga, nici ce vor ăia din dreapta, nici ce vor posibilii extremiṣti dintr-o ṭară. […] Spre exemplu, am transmis odată patru ore, când s-a discutat prima oară despre Holocaustul din România, de la sinagogă. A fost o stupoare în toată ṭara, când am venit la Radio colegii mă înjurau pe coridor! Dar după doi-trei ani lumea a ajuns să înṭeleagă ṣi să accepte. […] Când au venit marii rabini ai Europei în România ṣi într-o vineri seară s-au rugat în sinagogă pentru România ṣi-am transmis rugăciunile lor, n-a înṭeles nimeni, nici eu nu înṭelegeam, că nu ṣtiu ivrit, nu ṣtiu idiṣ, nu ṣtiu nimic, n-am de unde să ṣtiu! […] Operatorii veneau pe hol ṣi-mi spuneau: „Felicitări! Am simṭit ceva deosebit!„ Am plecat pe stradă de la Radio, oameni… în taxi, pe urmă primeam telefoane: „Băi, ce interesant!..„, schimbare în societate, asta înseamnă etalonare informaṭională.
 
[Mi-am] zis: ce ne trebuie? Ne trebuiesc oameni care înṭeleg, deci e nevoie în continuare de training foarte mult ṣi asta a fost ideea pe care am preluat-o de la domnul Preda, „să investeṣti în pregătire profesională ṣi o să vezi rezultatele în audienṭă„. Mai trebuiesc instrumente comunicaṭionale, adică emisiuni bine concepute ṣi bine aṣezate, trebuiesc echipe manageriale într-o structură simplificată ṣi avem nevoie de instrumente banale, tehnice. Pare simplu, spus aṣa, dar regândeṣte structura de organizare – ṣi ziariṣtii aveau dreptul lor să decidă cu bugete proprii pe emisiuni – regândeṣte grila, ṣi cred că după conceptul de etalonare informaṭională adevărata revoluṭie în interior a fost licitaṭia pentru programe, la care ziariṣtii aveau voie să se strângă în echipe, fără să intervină aproape nimeni – probabil că mai erau niṣte influenṭe, mai zicea redactorul ṣef: „Hai, ia-l ṣi pe ăla…„, dar au fost oameni pe care nu i-a luat nimeni în echipă, ceea ce însemna că erau de proastă calitate ori umană, ori profesională – ṣi a fost o stare foarte bună! Am preluat România Actualităṭi, Matinalul… radiojurnalul de 7 cu 800.000-700.000 de ascultători ṣi am ajuns la 3.000.000.
 
Puteţi citi articolul în întregime aici:
http://www.rador.ro/2015/11/10/avem-un-singur-obiectiv-progresul-societa%E1%B9%ADii-de-radiodifuziune-x/

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here