Garbis Dedeian lansează albumul „Armine” în Green Hours (29 aprilie)

0
44

Garbis Dedeian - Armine  albumDuminica 29 Aprilie, de la ora 20:00, Garbis Dedeian vă invită în Green Hours, la lansarea albumului Armine.
Va fi o seara si un concert dedicate sarbatoririi Zilei Internationale a Jazzului (30 Aprilie) la care ii vom putea reasculta live pe Mircea Tiberian, Maurice De Martin, Pedro Negrescu, Garbis Dedeian s.a. Prezentator Florian Lungu.
BUCURIA AUZULUI
Neîndoielnic, Garbis Dedeian a fost, este şi rămâne acel artist învestit de Pronie cu har, cu generoasă înzestrare nativă, cu certă inventivitate creativă, daruri valorizate odată în plus graţie acumulării în timp a unei cuprinzătoare experienţe capitalizate prin studiu asiduu, prin nenumărate prezenţe în faţa publicului aplaudate aici şi aiurea. Exprimat în cinci cuvinte, cum ar rezuma jazzmanii un atare adevăr, maestrul s-a impus drept un muzician de liga întîi!
În leatul apariţiei acestui CD, saxofonistul, compozitorul, aranjorul, şeful de grup şi în paralel mentorul tinerei generaţii Garbis Dedeian (venit pe lume la Bucureşti în data de 24 aprilie 1959) deapănă cea de a cincizecişinoua primăvară a existenţei sale pământene. O vârstă a deplinei maturităţi acreditate prin împliniri notabile. De la debutul interpretativ intervenit acum aproape patru decenii în cadrul Festivalului de Jazz de la Sibiu (ediţia 1979), Garbis Dedeian a fost admirat fără rezerve în evoluţii pe podiumurile noastre, precum serialele „Jazz ’85” de pe scena Teatrului „Constantin Tănase”, „Jazz Alive”, „Perpetuum Jazz” (toate în Bucureşti), în ciclul de spectacole „Atelier de improvizaţie” de la Teatrul Dramatic din Constanţa, precum şi la mai toate festivalurile de jazz din ţară (Sibiu, Braşov, Costineşti, Galaţi, Iaşi, Craiova, Satu Mare, Cluj, Arad etc.) şi din capitală („Camel Jazz Alive Summit”, „Intel Jazz”, „Coca Cola Superjazz” etc.); în plus a luat parte ca instrumentist la competiţiile pop „Mamaia” şi „Cerbul de Aur”. Curând devenea un oaspete invitat frecvent să se producă în cluburile de jazz bucureştene, ca şi în unele dintre acelea fiinţând în alte centre culturale. Dar Garbis Dedeian s-a impus deopotrivă dincolo de fruntarii, cu prilejurile apariţiilor în contextul unor concerte şi festivaluri din Germania, Ungaria, Grecia, Italia, Franţa, Austria, Iugoslavia, Moldova de peste Prut, Ucraina, Bulgaria, Egipt.
Combo-ului său de tineri instrumentişti i-a fost atribuit titlul „Formaţia Anului 2003” de juriul Galei Premiilor de Jazz organizată în luna februarie a anului 2004 de Societatea Română de Radiodifuziune, această relevare reprezentând încă o recunoaştere legitimă a contribuţiei sale la afirmarea unor promiţătoare talente, cum au fost, prin ani, bass-iştii Pedro Negrescu, Decebal Bădilă (care au debutat în jazz odată cu el), pianiştii Marius Vernescu, Petru Popa, Petrică Andrei, ghitariştii Sorin Romanescu, Capriel Dedeian, violonistul Florentin Dună, trompetistul Emil Bîzgă, saxofoniştii Eddie Jak Neumann, Cătălin Milea, bateristul Adrian Ştefănescu şi alţii.
Activitatea de saxofonist perfecţionist şi şef de formaţie a fost în chip fericit dublată încă din tinereţe de emanaţia de feeling a creatorului unor inspirate şi inspiratoare lumi de frumuseţi proprii temelor, dar şi aranjamentelor purtând autograful său. A devenit pe merit, membru plin al Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România, creaţiile lui – multe cu valoare de patrimoniu pentru jazz-ul autohton – fiind hărăzite existenţei perene, altfel spus oferite posterităţii, în două ipostaze de permanentizare: şaptesprezece compoziţii au văzut lumina tiparului în caietul de autor „Culegere de teme de jazz”; parte dintre acelea şi multe altele („Detaliu”, „Arabescuri”, „Armine”, „În liniştea nopţii”, „Festival”, „Bocet”, „Opriţi corrida”, „În amintirea amintirilor”, „Două ore la Paris”, „Toufette”, „Uite Moşu, nu e Moşu”, „Cântec de primăvară”) rezistă timpului, fie înregistrate în studiourile Radiodifuziunii Române, fie preluate din festivaluri de gen. Începând cu învăluitoarea baladă „De dragul tău” dedicată mamei lui, opt dintre piesele sale au fost incluse în tot atâtea antologii pe CD-uri editate de UCMR sub genericul „Muzică de jazz românească”.
Să accesăm acum cele şapte secvenţe ale albumului de faţă, ele reflectând stări de spirit şi trăiri definitorii pentru conceptul / modul de a simţi propriu muzicianului. Cea dintâi temă al cărei titlu s-a extins la denominaţia întregului album, „ARMINE”, titlu inspirat de prenumele fiicei lui Garbis Dedeian – căci ei i-a fost dedicată piesa – cucereşte de la primele sunete prin exuberanţa tonică a traiectului melodic, prin dinamismul ritmic energizant. În ansamblu, aceasta ni se prezintă ca o piesă-vitrină în care toţi membrii quintetului, trompetistul Eugen Didik (din Republica Moldova), autorul Garbis Dedeian la saxofon sopran, pianistul Petrică Andrei, bass-istul Pedro Negrescu, bateristul Adrian Ştefănescu dau măsura abilităţii tehnice şi a implicării lor afective prin formularea unor admirabile variaţiuni improvizatorice.
Puteți citi textul în întregime aici:
http://www.softrecords.ro/index.php/album/armine/

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here