Mirela Vaida, despre cazul Vulpiţa de la Acces Direct: „Fără ipocrizie, scopul oricărei emisiuni tv este interesul publicului. Copiii nu au ce invata in general, de la tv! Educatia se face in familie si la scoala!“

1
666

Mirela Vaida, prezentatoarea emisiunii „Acces Direct“ (Antena 1), a publicat pe Facebook un text scandalul generat de „telenovela Vulpiţa“, după ce acest caz a fost aspru criticat de CNA.
Mirela Vaida a subliniat că emisiunea este lider de audienţă de mai bine de o lună, iar atâta vreme cât există interes din partea telespectatorilor, show-ul va continua.

Mirela Vaida:

Cum ar zice un vecin: “Pai, ce-am facut, ma, nene, ma…Iar ne-am uitat?? ” 😊 Iar am fost lideri de audienta? E de-a “rasu’-plansu’”! E clar ca ne asteapta inca o saptamana cu “Vulpita”! Este incredibil cat de mediatizata si de hulita, dar si de urmarita, este aceasta emisiune cu cele 2 personaje: Veronica, zisa Vulpita, si Viorel! Totul a pornit de la o alarma falsa: un presupus viol dovedit a fi un “amantlac in serie” . Telenovela a inceput! Restul a venit de la sine! Nu am inteles nici pana azi de ce aceste personaje au electrizat publicul, de ce au devenit un “caz national”, comentat de toata lumea! E clar ca, daca de mai bine de o luna, peste 2 milioane de telespectatori, uneori chiar 3 milioane 🤭🙄, privesc cu sufletul la gura aceasta poveste, ea va continua!

Eu nu pot decat sa le multumesc telespectatorilor ca au inteles ca povestea trebuie privita in ansamblul ei. Este povestea reala de viata a unui cuplu din cel mai sarac judet al UE, fara educatie si fara loc ce munca, asistat social, dar care se confrunta cu probleme de familie, des intalnite si
la case mai mari! NU am prezentat si NU prezentam acest subiect ca pe un exemplu de urmat! Sub nicio forma!! Ci ca pe o realitate des intalnita, produs al societatii romanesti sau, mai degraba, “victima” a ei!

Da, copiii NU AU CE INVATA de aici! Decat ce sa faca pentru A NU ajunge in aceasta situatie! Dar copiii nu au ce invata in general, de la tv! Altfel ar trebui sa nu se mai difuzeze stirile de la ora 5, ar trebui sa dispara toate canalele de stiri care vorbesc despre cazul Dinca, despre infractori, pedofili, prostitutie, trafic de persoane, coruptie, luare de mita!! Educatia se face in familie si la scoala! Eu prezint acest caz si evolutia lui zilnica, intr-un show tv, pe un post de televiziune comercial, care se autofinanteaza, pentru ca telespectatorii TIN IN VIATA, in numar atat de mare, aceasta poveste!! De altfel, emisiunea Acces Direct s-a ocupat si se va ocupa mereu de cei mai defavorizati de soarta, de tarele societatii, incercand sa indrepe si sa ajute, acolo unde ii sta in putere! Eu, ca prezentator de emisiuni zilnice, si noi, ca echipa, nu putem fi decat bucurosi ca publicul, cel care are de ales intre Antena 1 si alte posturi tv, sau intre a se uita si a NU se mai uita la acest subiect, ne alege , zilnic, in numar atat de mare!!! Fara ipocrizie, acesta este scopul oricarei emisiuni tv: interesul publicului!!

Atata timp cat un produs are cautare, el nu se va opri!!! E lege universala! Si sa lasam falsa pudoare! M-am uitat acum pe youtube. Stiti cine e in trending azi? Copilul de Aur, Culita Sterp, Florin Salam si Carmen de la Salciua… Deci… Asta ziceam si eu! Tre’ sa plec la munca! Ne vedem la 5! Zi minunata!!!

P.S. In urma cu 2 ani incepeam, plina de entuziasm, emisiunea “Totul pentru dragoste”, cu psihilogi invitati permanent, cu invitati unul si unul: de la medici de renume ce salveaza sute de vieti de copii, femei si mame supereroine care au luptat pentru copiii lor si i-au adus pe marile podiumuri ale lumii, fie in sport, fie in stiinte, pana la mari artisti de opera, actori consacrati si mari sportivi ai tarii! Stiti cum a sfarsit emisiunea? Dupa 3 luni a fost scoasa rusinos de pe post din cauza minimului istoric de audienta inregistrat! Nu s-a uitat nimeni! Am ramas fara locuri de munca vreo 50 de oameni! Asta este adevarul trist!! Prea trist…

 

Dintr-un articol publicat de site-ul PaginaDeMedia.ro, aflăm următoarele:

„De obicei se vorbește despre interesul public, despre faptul că ajută pe cineva că apare la televizor, dar aici nu se pune problema că ajutați pe cineva, ci sunt pur și simplu niște persoane exploatate pentru audiență și despre tot felul de oribilități despre care se vorbește aici ca și cum ar fi lucruri de râs, de distracție, de amuzament.

Fata asta, așa cum e ea, după ce că e slabă de minte, mai e și prezentată ca un model pentru cei care se uită la televizor”, a completat Dorina Rusu, membru CNA.

De celalată parte, reprezentanții Antenei 1 au venit cu principalul argument: suntem post comercial, facem audiență, iar posturile concurente fac la fel.

Noi ne uităm în stânga-dreapta, în intervale nu neapărat în 17 – 19, ci chiar mai devreme, există emisiuni în care tineri se combină între ei, au povești de dragoste, „gelozeli”, se și bat și agresează verbal.

Noi concurăm cumva cu Știrile de la ora 17, al căror scop nu e neapărat de informare, ci sunt un anumit gen. Mai sunt dramatizate povești de viață în care se vorbește despre amantlâcuri, sex, șantaje, violență domestică, toată tipologia, povești care funcționează de ani de zile pe TV, pe tronsoane orare similare cu al nostru.

Ne uităm și noi ce se întâmplă la noi”, a spus cel care coordonează echipa care lucrează la Acces Direct.

CNA a amendat Antena 1 cu 100.000 de lei pentru telenovela „Vulpiţa“ de la „Acces Direct“, care a fost reclamată de telespectatori.

Radu Herjeu, membru CNA, a anunţat pe pagina sa de Facebook că sancţiunea a fost votată în unanimitate (9 voturi), iar amenda este cea maximă care se putea da pentru articolele încălcate, respectiv protecţia minorilor şi respectarea demnităţii umane.

„Pentru încălcarea legii în mod grav şi repetat (multiple articole privind protecţia minorilor şi respectarea demnităţii umane), în emisiunile Acces Direct din perioada 13.01-6.02, şi ţinând cont de antecedentele numeroase, am propus sancţionarea postului Antena 1 cu 100.000 de lei (maximul pentru articolele din cod invocate). Amenda a trecut cu 9 voturi (unanimitate)“, a scris Herjeu.

(…)

Redăm câteva dintre reclamațiile telespectatorilor:

  • „Emisiunea cu „vulpița” de la Antena 1 nu face altceva decât să înjosească nația Română din cauza a 2 persoane analfabete! Prin promovarea analfabetismului și a prostiei la un post de televiziune națională precum este Antena 1…dumneavoastră dați dovadă de toleranță la cele menționate mai sus!”
  • „Bună ziua! Cum este posibil ca această emisiune să funcționeze într-un interval orar în care majoritatea cetățenilor doresc să vadă emisiuni calitative! În schimb această emisiune s-a degradat în ultimul timp foarte mult, lucru ce mă intrigă și mă face să spun că promovăm incultura, lipsa de profesionalism în mass-media!”
  • „Scriu această petiție întrucât sunt siderată de ceea ce această emisiune abjectă poate să prezinte publicului prin emisiunile realizate. Este incredibil cum ignoranța, lenea, trădarea, înșelătoria, prostia, minciuna și avortul sunt prezentate la televizor ca și modele de urmat.”
  • „Prezentatoarea împreună cu invitații dânsei nu fac altceva decât să umilească și să pună într-o situație penibilă pe cei 2 invitați în emisiune doar pentru audiența emisiunii. Ceea ce această emisiune difuzează la televizor de câteva zile este de toată jena.”
  • „Țin să aduc la cunoștință că s-au depășit limitele decenței. Emisiunea are un nivel slab. Nu avem ce învăța de la Mirela Vaida, prezentatoarea emisiunii. Ultimul caz „vulpiță și Viorel” a întrecut orice limita. Doi tineri needucați cu probleme, din mediul rural sunt chemați in platou pentru a ridica forțat audiența emisiunii. Două persoane cu probleme, denigrate în primul rând ar trebui ajutate în alt fel.”
  • „Cu privire la emisiunea Acces Direct, cazul Vulpița. Sincer vă transmit, nu știu dacă se încalcă vreo lege a audiovizualului, însă ceea ce se transmite astăzi la TV nu este deloc în regulă. Nu este posibil ca prezentatori de emisiune să își bată joc de persoane aparent având probleme de natură psihică. Nu este normal ca un prezentator să supună și să își bată joc de invitați într-un asemenea fel, nu este normal să se promoveze un asemenea caz, cu atât mai mult la o asemenea oră. Ce învață copiii României din această emisiune?”

Puteți citi mai multe aici: https://www.paginademedia.ro/2020/02/cna-acces-direct-vulpita

1 COMENTARIU

  1. „Educația nu se face la televizor…” Dar nici nu trebuie să o distrugi pe aceea primită – câtă este – acasă și la școală! Argumentul „Antenei 1”: „suntem post comercial, facem audiență” nu e chiar scuza supremă pentru că există. Lăturile se dau la porci, nu sunt pentru un post de televiziune, fie el și comercial. Păi, cu „argumentul” „audienței”, și „Antena 3” și ”România TV” pot fi considerate adevărate posturi de știri. „Știți cine e in trending azi? Copilul de Aur, Culiță Sterp, Florin Salam si Carmen de la Sălciua… ” Adică, taman preferații telespectatorilor „Acces direct” și ai altor posturi, gen „sub-buric”, și, cu totul (ne)întâmplător, votanții PSD.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here