Lecțiile psihiatrului și psihologului de copii, după un an de școală online: Lipsa de interacțiune duce la anxietate și depresie

Articol preluat de pe site-ul HotNews

0
50
Lecțiile psihiatrului și psihologului de copii, după un an de școală online: Lipsa de interacțiune duce la anxietate și depresie
Foto: Profimedia Images / Annette Riedl / AFP

Cornelia Paraipan, psihiatru, și Ana-Caterina Bedivan, psiholog, au vorbit în detaliu, într-un interviu pentru HotNews.ro, despre ce a însemnat pandemia și școala online pentru cei mici, la ce semne și schimbări în comportamentul copiilor ar trebui să fie atenți părinții, ce efecte are expunerea prelungită la ecrane și cum ar putea acești copii să evolueze în viitor.

(…)

Cum a fost anul 2020 – relatarea dură a psihiatrului de copii:
  • Odată cu ieșirea din carantină (situația de urgență – n.r.) au început să vină în cabinet foarte multe cazuri de tulburare obsesiv-compulsivă, lucru care era de așteptat, de anxietate legată de sănătate. Ulterior, pe măsură ce se apropia sfârșitul anului 2020 – și asta nu a fost doar impresia mea, am discutat cu colegii mei din spitale și alte ambulatorii – a venit un val de neputință. Au explodat cazurile de depresie, iar în luna decembrie cazurile au fost extrem de severe. Vedeam depresii care în mod uzual se duceau la spital. Acum, majoritatea cazurilor erau urgențe, de dimineața până seara.
  • Vorbim de copii care multă vreme anterior stătuseră acasă cu diferite dificultăți, iar în contextul de pandemie, cu adulți în jur care nici ei nu au gestionat foarte bine situația, au cedat toate resursele. Pur și simplu a devenit atât de greu încât singura „soluție” era pentru unii dintre ei suicidul. „Soluție” între ghilimele, văzută de ei.

Analiza psihologului

Există clase întregi de elevi adolescenți, de care vorbeați, care numai de acasă au făcut școală. Această izolare, lipsa de interacțiune la ce duce?

La anxietate și depresie. Anxietatea a crescut cel mai mult. Nu cred că am avut niciun copil care să nu își dorească să se întâlnească cu ceilalți, nu neapărat să înceapă școala fizic dar să se întâlnească cu colegii da.

Și manifestările acestor tulburări care sunt? La ce ar trebui să fie atenți părinții?

Eu am avut copii cărora le era frică să iasă din casă. Frică să se întâlnească cu ceilalți. Atenție foarte mare, excesivă dacă ceilalți respectă regulile de igienă și distanțare, frică de boală în sine. Sau tulburări ale somnului. Anxietate generalizată, dar mai rar – o stare de tensiune dar nu știu ce este. Frică de străini, de necunoscut.

Apoi apare frica de eșec – „dacă mă întorc la școală și nu o să mă descurc? Mă descurcam bine la școala online, era și flexibil, puteam să îmi iau pauze.”

Puteți citi articolul în întregime aici: https://www.hotnews.ro/stiri-educatie-24795064-interviu-lectiile-psihiatrului-psihologului-copii-dupa-scoala-online-lipsa-interactiune-duce-anxietate-depresie-obiectivul-numarul-unu-trebui-fie-suport-emotional-psihic-pentru-copii.htm

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here