Eu am văzut Metallica pe vremea când prețurile erau decente și la vedere!

0
488

Mă bucur că am văzut Metallica live când încă exista decență din partea organizatorilor. I-am văzut în 2008 pe stadionul Cotroceni și în 2010 în cadrul Festivalului Sonisphere (din punctul meu de vedere cel mai bun festival la care am fost până acum, mai ales din punct de vedere al line-up-ului). Nu pot spune că sunt un fan adevărat al acestei trupe. Îmi plac câteva cântece, dar nu le-am urmărit cariera cu dedicarea unui suporter înflăcărat. Îmi place, însă, atmosfera de la concertele lor.

Mi-am dorit să ajung la concertul din 2008 pentru că iubesc muzica rock și trupa Metallica este un nume care contează. Recunosc că m-a împins și curiozitatea să îi văd. Mi-a plăcut concertul! În 2010, însă, lucrurile au stat puțin diferit. Altele au fost trupele care m-au determinat să înfrunt canicula pe betoanele de la Romexpo (speram atunci din tot sufletul că voi avea șansa să îl văd pe Ronnie James Dio).

Îmi amintesc, însă, că nu a fost așa o bătaie mare pe bilete. Și în 2008 și în 2010 puteai cumpăra bilete la intrare. Și în 2008 și în 2010 prețurile biletelor au fost anunțate de organizator din primul comunicat de presă. Să nu uităm că stadionul Cotroceni avea o capacitate de 14.500 de locuri… Iar în 2010, rețeta festivalului pentru cele trei zile era fabuloasă. Includea nume precum: Megadeth, Slayer, Anthrax, Metallica, Heaven And Hell, Rammstein, Alice In Chains, Manowar, etc. Visul oricărui rocker! Și știu sigur că nu a fost nevoie să-mi vând un rinichi ca să cumpăr un bilet în fața scenei (nu unul în fundul curții)!

Metallica a fost în România în 1999, în 2008, în 2010 și în 2019. În ultimii 10 ani, Metallica a lansat două albume: Hardwired… to Self-Destruct (2016) și 72 Seasons (2023). Așadar, vorbim despre o trupă care a continuat să creeze deci are toate premisele să își mărească baza de fani. Dar s-o recunoaștem… piesele de pe aceste două albume s-au difuzat foarte rar la posturile de radio românești. Ai noștri tot cu alea 3-4 vechi, arhicunoscute „defilează”. Atât pot ei! Am pierdut speranța că își vor depăși condiția! Mă bucur totuși să constat că în 2025, când ne pregătim pentru a cincea venire a zeilor heavy-metalului, rockerimea a crescut atât de mult (și ca număr de fani și ca putere de cumpărare) încât este dispusă să scoată din buzunar de la 452 lei (în fundul curții) până la 4000 de lei pentru a vedea trupa Metallica. Asta e un fel de minune!

Acum stau și mă uit la prețurile biletelor la concertul Metallica de anul viitor și nu pot să nu mă întreb: când și cum a migrat rockul în curtea celor cu bani, cu dare de mână?! Așa prețuri rar vezi!! Așa bătaie de joc cu atât mai puțin!

Citesc că ANPC (Protecția Consumatorului) a primit până vineri după-amiază peste 100 de reclamații privind modul în care s-a derulat procesul de vânzare online a biletelor la concertul Metallica. Și numărătoarea continuă!

 

„Aducem la cunoştinţă faptul că până în acest moment (vineri la ora 18:00 – n.r.) au fost înregistrate un număr de 108 reclamaţii şi continuă să intre, referitoare la concertul Metallica din mai 2026 care va avea loc pe Arena Naţională, pentru biletele achiziţionate on line de pe iabilet.ro”, au răspuns reprezentanții ANPC, la solicitarea HotNews.ro.

Puteți citi mai multe pe site-ul HotNews: https://hotnews.ro/anpc-verifica-daca-biletele-la-concertul-metallica-s-au-vandut-ilegal-cat-au-costat-biletele-1990450

Am mers pe site-ul organizatorului și am citit termenii și condițiile… Pasajul de mai jos mi-a atras atenția în mod deosebit. Deci… cum combate organizatorul bișnița?! Dacă este adevărat ce scriu oamenii în comentarii și în reclamații (că pe 27 mai, prețurile erau de 336 lei și pe 30 mai, în același sector prețurile săriseră la 923 lei – vezi print screenul de mai sus), cum poți pretinde că tu combați specula? Mie îmi dă cu virgulă….

Organizatorul isi rezerva dreptul de a implementa o strategie de tarifare dinamica a biletelor, respectiv de a ajusta prețurile de bilete pe toata perioada in care evenimentul este la vanzare,  respectiv de a modifica preturile/ categoriile/ alocarile in timp real, in functie de cererea si oferta de bilete, contextul economic si tendintele pietei, preturile concurentiale, precum si alti factori externi din piata.

Preturile de bilete pot fi ajustate (in sus sau in jos) de catre Organizator la ora, zi sau saptamana, în funcție de nevoile evenimentului, de la punerea in vanzare pana la desfasurarea efectiva a evenimentului. Strategia de tarifare dinamica a biletelor permite fanilor acces corect și sigur la locuri căutate, la prețuri concurentiale, determinate de cererea si oferta din piata, biletele avand astfel preturile mai aproape de valoarea lor reală de piață. Prețurile plătite de cumparator sunt prețurile inițiale ale biletelor – biletele cu tarifare dinamica nu au fost achiziționate inițial și apoi postate pentru revânzare. Strategia de tarifare dinamica a biletelor este si o modalitate de a combate „scalping-ul” („bișnița”), respectiv practica de a cumpăra bilete cu intenția de a revânzare pentru profit (specula). „Scalping-ul”/ „bișnița” nu este o practică legală conform legii române, întrucât un bilet de concert are valoare fiscală și nu poate fi schimbat sau revândut la o valoare mai mare decât valoarea înscrisă pe bilet.

P. S. Nu pot să nu constat că la vecinii unguri, se poate și decent. Și ca prețuri și ca modalitate de vânzare. Dar naiba știe cum o fi la Budapesta… Poate la ei se difuzează și alte cântece din repertoriul Metallica la posturile de radio… Altă educație, altă presă, alt organizator, alt mod de a gândi…

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here