#Eurovision devine brand exclusiv Global Records. #Ealtceva, nu?

1
276

După un studiu atent și riguros al pieței muzicale românești, TVR-ul a stabilit că Global Records reprezintă polul creativității, al profesionalismului, al bunului gust în muzică. Pentru a marca această „descoperire științifică” cum se cuvine, specialiștii în muzică din Televiziunea Publică s-au dus la „gurul” muzicii românești cu ploconul: le-au pus în brațe Eurovisionul și au închis astfel porțile artiștilor care nu fac parte din gașcă.

Eu am crezut că e un banc, unul prost, dar totuși un banc. Ei bine, nu! TVR-ul a decis că doar artiștii Global Records sunt luați în considerare pentru Eurovision în acest an. Restul? Ghinion! Cum au decis asta? Păi, au ascultat la radio și au dedus că această casă de discuri are cei mai mulți artiști în heavy rotation. S-au uitat chiar și la cifrele de pe Youtube și au rămas impresionați, poate din cauză că TVR-ul nu ar face astfel de cifre nici în cele mai frumoase vise ale lor. Lor le-a dat cu plus, deci să-i ia dracu pe ceilalți creatori români! Ori semnează cu Global, ori își umflă vizualizările pe Youtube, ori își fac singuri 2-3 posturi de radio și se difuzează singuri, altfel TVR-ul nu stă de vorbă cu toți „săracii”.

Unul dintre paragrafele care arată câ totul este gândit pe genunchi, dar și că publicul e luat de fraier, este următorul:

TVR a optat pentru acest parteneriat pornind de la o serie de factori, precum cifrele impresionante pe care compania le-a înregistrat în ultimii ani în ceea ce priveşte prezenţa pieselor şi artiştilor săi în topurile radio şi tv, cifrele legate de accesările pe YouTube, numărul de ţări în care sunt ascultate piesele produse de Global Records și numărul de abonaţi pe conturile de social media etc.

Aș vrea să explice TVR-ul CARE SUNT TOPURILE RADIO ȘI TV de care au ținut cont când au luat această decizie? Există vreun top de vânzări de care nu am aflat? În cazul în care vă referiți la topurile de difuzări radio-tv, cer public TVR-ului să explice exact CUM sunt făcute acele topuri, CINE le face și în baza a CE. Este cât se poate de logic că dacă difuzezi un artist pe posturile cele mai importante de radio de 800-1000 de ori pe săptămână, acesta va avea milioane de vizualizări pe Youtube. De asemenea, m-aș bucura să știu: care este numărul de țări în care sunt ascultate piesele Global Records? Care sunt acele țări? Care sunt cântecele devenite hituri peste hotare?

În ce țări sunt vizionate cel mai mult videoclipurile casei de discuri Global Records? În China? În America de Sud? În America de Nord? În Europa (unde?)? Vrem să știm și noi publicul din ce țări le urmărește activitatea pe Youtube.

Și pentru că banii vorbesc, aflăm din comunicatul TVR:

Un alt factor relevant în luarea acestei decizii a fost faptul că acest parteneriat între TVR și Global Records este unul cu valoare financiară zero, dar în care ambii parteneri investesc resurse financiare, tehnice și artistice pentru reprezentarea României la Eurovision cu un moment artistic de valoare, complex și atractiv atât pentru publicul din România, cât și pentru cel internațional.

Așadar, TVR a luat decizia să lucreze cu Global Records pentru că e gratis. TVR-ul nu plătește nimic în schimb, partenerul pune la bătaie tot. Poate ne explică cei din TVR cum se potrivește această decizie cu menirea culturală pe care o are Televiziunea Publică? Este oare normal ca Eurovision să fie făcut cu dedicație pentru o singură casă de producție?

Apropo de bani, ziarul Libertatea a publicat un articol în care se vorbește despre bugetul alocat selecției naționale. Nu știu cât de reale sunt informațiile din articol, oricum sunt amuzante unele. Iată ce scriu ziariștii:

Pentru acest contract, TVR le oferă celor de la Global Records, 69.000 de euro. Practic, este pentru prima dată când postul public plătește pentru alegerea unui câștigător. Și, mai mult, ar fi pentru prima dată când concurenții nu plătesc.

Acum doi ani fiecare participant la Selecția Națională a plătit înscrierea, iar cei care ajungeau în fazele eliminatorii achitau pentru absolut tot: pornind de la folosirea fumului sau a altor efecte speciale care să le aducă un plus în fața fanilor și al juriului. Nu mai vorbim de costume, coregrafii, scenariștii sau alte persoane care făceau parte din show.

Defalcarea bugetului de 69.000 de euro

Preproducție: 700 euro: rechizite, pixuri, plicuri, hârtie xerox, capsatoare, perforatoare, mape de plastic, dosare de plastic, markere, capse, agrafe, bibliorafturi, traduceri, etc.

30.000 de euro – drepturile de autor

15.000 de euro – cazare compozitori, soliști, tehnicieni, scenarist, operator, editor, șoferi

10.000 de euro – masă

5.000 de euro – achiziții grafică

3.000 de euro – onorarii (juriu, prezentator, scenarist)

2.000 de euro – ședința foto

1.500 de euro – hard discuri + casete

1.500 de euro – diurna TVR (2 operatori, 1 asistent, 1 sunetist, 2 editori, 1 producător, 1 redactor, 1 regizor, 1 șofer)

1.000 de euro – transport

Puteți citi articolul în întregime aici: https://www.libertatea.ro/stiri/global-records-eurovision-romania-2020-2870653

Trebuie să recunosc că informațiile din comunicatul TVR se bat cap în cap cu cele din ziarul Libertatea. Păi, dacă este un „parteneriat cu valoare financiară zero”, atunci cum poate TVR să ofere 69.000 de euro pentru acest proiect?

Pentru câte persoane este gândită această listă de cheltuieli? Pentru ce perioadă?

Dacă print screen-urile din ziarul Libertatea sunt cu adevărat acte interne din TVR, de ce nu au o semnătură, o ștampilă?

700 de euro pentru atâtea „mărunțișuri”?! Ăștia vor să își acopere necesarul de agrafe, capse, markere și pixuri pentru tot anul? Nu există traducători angajați în TVR? Nici la Global Records nu e vreunul disponibil?

Unde face TVR-ul deplasare de 1000 de euro? Cu ce, cu mașina, cu avionul, cu trenul, cu metroul în Drumul Taberei?

În cazarea aceea de 15.000 de euro, nu este inclusă și masa? Diurna nu include și masa? Cât e diurna la TVR? Din ce știm noi, diurna legală e de 50 de lei pe zi. TVR după ce reguli funcționează? Întreb pentru un prieten care nu pricepe cine mănâncă de 10.000 de euro separat? Ce mănâncă, ne dați și nouă rețeta?

Sper doar că e vorba despre o campanie umanitară. Cu 10.000 de euro poți hrăni lejer câteva ofelinate și aziluri de bătrâni.

Bugetul dubios publicat de Libertatea mai cuprinde și 1.500 de euro alocați pentru hard-disk-uri și caseteDe câte hard-disk-uri este nevoie pentru a salva 5 cântece? Un hard disk de 4TB este vreo 500 de lei. De câte au nevoie?

Mă surprinde că Libertatea publică un „document intern secret” din TVR fără să își pună întrebări serioase despre lucrurile scrise pe acele foi…

În cazul în care cele publicate de jurnaliștii de la Libertatea sunt reale, atunci mi se pare foarte grav modul în care se lucrează în TVR.

Comunicatul TVR poate fi citit aici: https://www.paginademedia.ro/2020/02/eurovision-negociere-cu-o-singura-sursa-tvr-va-lucra-cu-global-records-pentru-alegerea-castigatorului

Lucian Ștefan (fondator Global Records) vorbește despre acest parteneriat cu TVR: https://www.paginademedia.ro/2020/02/podcast-eurovision-global-tvr

REGULAMENTUL CONCURSULUI: http://eurovision.tvr.ro/2020/regulament.html

Despre noile reguli pentru selecția națională, am comentat pe 31.01 pe vlog. Îl găsiți aici:

1 COMENTARIU

  1. Excelent articolul.Oare ceea ce a facut Tvr este legal?E o intrebare pe care mi-o tot pun de cand am vazut grozavia de anul asta fiindca din cate stiu eu e o televiziune de stat.Oare aceasta poveste nu poate fi reclamata de catre oricare din ceilalti artisti la Consiliul Concurentei?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here