Medicii veterinari – îngeri pentru animale și demoni pentru stăpâni?

Articol, video și foto de Judy Florescu

0
517
Medicii veterinari - îngeri pentru animale și demoni pentru stăpâni?După 12 ani de  investiții în aceeași clinică din zona Cișmigiu, pisicii mele diabetice i s-a refuzat tratamentul cu internare pentru 2 zile, deși anul trecut a fost internată acolo 2 luni, de atunci sunt blocate cuștile cu animale fără nevoi speciale, deși cabinetul nu are atribuții de pensiune sau adăpost. Faptul că nu a mai avut loc la asistență medicală e absolut nedrept și șocant. În perioada universitară am fost voluntar 5 ani de zile la evenimentele de adopții pisici și căței, am ținut în foster care săptâmâni bune multe suflețele pe care le-am îngrijit din resurse proprii apelând la asistență veterinară când a fost cazul, dar niciodată nu am blocat o cușcă de cabinet cu animale sănătoase. Am luat legătura cu persoane active acum în ONG-uri pentru protecția animalelor și mi-au confirmat etica empatiei de a nu aglomera cabinetele veterinare cu blănoși sănătoși și de a apela la foster care pentru ca animalele să se acomodeze cu interacțiunile umane și regulile unei case.
Îmi doresc ca toate animalele abandonate să fie adoptate, de aceea știu că un pas important e acomodarea cu oamenii și casele lor acest aspect fiind imposibil într-o cușcă cu gratii, de aceea foster care e o soluție optimă. M-am oferit să plătesc cazare celor sănătoase oriunde, idee care inițial a fost acceptată, apoi respinsă de cabinetul unde am plătit enorm doar anul acesta și care acum nu doar i-a respins dreptul la tratament diabeticii torcătoare, ci o și condiționa în funcție de animalele sănătoase adunate de pe stradă.  Oare s-au schimbat normele veterinare peste noapte și doctorii preferă doar animale sănătoase, iar pe cele cu afecțiuni le lasă să se trateze singure? Au devenit irelevante fidelitatea și implicarea aparținătorilor? Primează doar cotizația financiară pentru suflețele care nu solicită personalul medical mai mult decât o deparazitare internă-externă, în timp ce cazurile medicale sunt private de ajutor specializat?
 În timp record, am căutat variante pentru inimoara diabetică și m-am interesat la 12 clinici din diferite zone bucureștene care e politica lor de internare în ceea ce privește animalele bolnave și animalele sănătoase.
Cine sunt prioritare la clinica dvs.: animalele care vă sunt pacienți de o viață, ce necesită tratament de specialitate sau animale sănătoase adunate de pe stradă, care v-ar ocupa inutil o cușcă?
Clinică zona Victoriei: Nu cazăm animale fără afecțiuni medicale. Prioritizăm urgențele, apoi ceilalți pacienți bolnavi.
Clinică zona Gara de Nord: În funcție de situația epidemiologică, acceptăm noi animale sub tratament și monitorizare.
Clinică zona Brâncoveanu: Sunt prioritare animalele bolnave cărora trebuie sa le administram tratament , indiferent de provenienta lor!
Clinică zona Sebastian: În clinica noastra nu se cazează animale fără stăpân care nu sunt bolnave decât în situații excepționale întrucât funcționăm în regim de spital de urgențe și terapie intensivă. Spațiile din spital variază în functie de fluxul de pacienți. Dacă doriți să veniți pentru un consult sau aveți deja o recomandare de internare puteți telefona și să discutați cu colegii din clinică.
Clinică zona Ștefan cel Mare: Prioritare sunt urgențele, clar, apoi programările, așa funcționăm noi pe bază de programare, apoi pacienții fără programare.
Clinica zona Cotroceni: Clinica noastră nu face discriminări între pacienți, ca au sau nu au proprietar beneficiază de aceiași atenție, din acest motiv se numește clinica veterinara. Cu scuzele de rigoare, nimeni in aceasta clinica nu ocupa o cușca degeaba, cine nu are loc este redirecționat spre alte clinici cu care colaboram. Va multumim frumos pentru înțelegere, sper ca v-am putut răspunde întrebării dvs. Va recomandăm cu drag pentru asistenta 24/24h ????
Clinică zona Vitan:  În ceea ce ne privește pe noi, preluam mereu cazurile care necesită asistență. ( facem să fie loc pentru toate animăluțele aflate în nevoie. Desigur, ține mult și de capacitatea cabinetului, cât poate să preia fiecare.
Clinică zona Obor: Vă pot spune că noi prioritizăm pacienții dar din păcate suntem un cabinet mic fără program pe timpul nopții și nu putem interna pacienți pe timpul nopții dar în mod cert îi putem interna pe timpul zilei între 10-20 (acesta este programul cabinetului) pentru supraveghere și tratament.
Clinică zona Vatra Luminoasă: Noi nu facem diferență de rasă/vârstă/animale cu proprietari sau comunitare. Urgențele au prioritate în general, cazurile critice.Dacă vi s-a făcut o nedreptate sau a fost o situație neplăcută pentru dumneavoastră, vă rog să mă ajutați să o identific ca să pot să verific dacă are sau nu o explicație. Nu deținem animale sănătoase în cuști, toți pacienții noștri sunt animale care au nevoie de asistență medicală. Nu internăm cazuri critice sau cu nevoie de monitorizare 24 din 24 pentru că nu avem regim non-stop. Dacă aveți nevoie de preluarea unui diabetic, indicat este să comunicați cu doctorul care vă poate da detalii medicale.Clinică zona Iancului: Prioritare sunt urgențele, programarile încercăm să le respectăm cât de mult se poate dacă apar decalaje din cauza urgențelor. Nu facem diferențe de abordare în funcție de specie, rasă sau proprietar. Nu conteaza ca animalul are pedigree sau este maidanez. Noi nu suntem pensiune, în concluzie nu cazăm animale. Noi internăm pacienții care au nevoie de supraveghere.

Clinică zona Eminescu: Nu exista o politică anume de internare în cadrul cabinetului. Nu putem prelua cazuri care necesită terapie intensiva pe timp de noapte deoarece nu avem non-stop și nu putem prelua cazuri în momentul în care nu mai avem spațiu. Suntem siguri că nu a fost rea voință nici din partea cabinetului la care ati fost dumneavoastra acum. Din păcate și noi suntem supra solicitati de cazuri pe care nu le putem externa din motive medicale.  Dacă vă mai putem ajuta cu ceva, ne scrieți!
Clinică zona Militari: Vă mulțumim că vă preocupă sănătatea animalului dumneavoastră de companie și ne bucurăm că am creat alături de dumneavoastră o punte de încredere de-a lungul timpului. Vă asigurăm că facem tot posibilul să oferim grijă și iubire non-stop, iar colegii noștri, medicii și personalul lucrează din greu pentru a menține un flux optim. Desigur, ne-ar plăcea să avem mai multe resurse astfel încât să reducem pe cât posibil timpul de așteptare, însă ne străduim să răspundem nevoilor pacienților în funcție de urgențele medicale existente, iar mai apoi, în funcție de prezentarea în clinică, conform programărilor. Ne pare rau pentru experienta dumneavoastra, in cazul in care doriti sa cautam impreuna solutii pentru a va ajuta companionul, va sfatuim sa faceti o programare pentru evitarea timpului mare de asteptare. O zi placuta! Dacă doriți să faceți o programare, vă ajutăm cu drag, ne puteți contacta . Ne pare rău dacă uneori este nevoie de un timp mai mare de așteptare, știm cât de greu trece timpul atunci când animăluțul nostru are nevoie de îngrijire, însă vă asigurăm că facem tot posibilul să respectăm toate cerințele unei bune funcționări. Spuneți-ne, vă rugăm, dacă vă putem ajuta în acest sens. Mulțumim tare mult pentru înțelegere și așteptăm cu drag răspunsul dumneavoastră. Cu respect, echipa  ????
multimedia  & documentary storyteller, 
Arts, Humanities & Social Sciences, University City London
College of Communication, University of the Arts London
certified video journalist (RO, ENG, FR)
cultural platform Verbs describe us 
#artgoeson #culturacastildeviață 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here