AJUTOR! Ce vor de la Guvern Televiziunile, Presa și site-urile? În general tăieri de taxe și impozite

Articol preluat de pe site-ul Pagina De Media

0
85

Televiziunile, ziarele și publicațiile online cer ajutor Guvernului, după efectele pandemiei de Coronavirus. Ce vor exact?

Publicitate

În general, este vorba de tăieri de taxe și amânări de impozite, dar și acces la bugete speciale. Sunt însă diferențe notabile între ce vor publicațiile online și cele tipărite și ce vor televiziunile și radiourile.

Publisherii online, de exemplu, punctează că în această perioadă site-urile de clickbait și titluri înșelătoare câștigă, în timp ce publicațiile bazate pe standarde au de pierdut.

Posturile TV și de radio vor ca anunțurile de interes public impuse prin lege să fie făcute pe bani.

Câteva diferențe între ce vor Televiziunile și Radiourile și ce vor Site-urile și Presa scrisă:

  • Site-urile și presa cer amânarea cu trei luni a dărilor către stat (piața de publicitate online a picat cu 50% acum, spun în cerere). Televiziunile și radiourile vor șase luni de amânare.
  • Site-urile și presa vor bugete de sprijin pe timp de criză, care să permită, ulterior, crearea unor mecanisme de filtrare fake-news/clickbait. Televiziunile și radiourile, în schimb, vor finanțări nerambursabile și vor să fie printre beneficiarii fondurilor care vor fi acordate de Uniunea Europeană pentru contracararea efectelor pandemiei.
  • Cererile site-urilor și ziarelor punctează clar codurile CAEN (obiectul de activitate) care să fie vizate de aceste măsuri. Cererile radiourilor și televiziunilor nu punctează codurile CAEN. (Ca o paranteză, principala televiziune din România, Pro TV, nu mai are codul de activitate „activități de difuzare a programelor de televiziune„. Codul a fost schimbat în „Activități de producție cinematografică, video și de programe de televiziune”, chiar înainte ca Pro TV să aplice pentru ajutor de stat pentru, printre altele, serialul Las Fierbinți, după cum Paginademedia.ro a scris AICI)
  • Site-urile și presa recomandă ca măsurile să fie îndreptate către „companii care respectă standardele industriei”. De ce?

Cei care promovează „fake news”, „clickbait” și titluri înșelătoare sunt, dimpotrivă, favorizați, în această perioadă: aceștia nu aveau oricum publicitate de la companiile mari și investitorii etici în publicitate, aceștia admit orice fel de publicitate via platforme globale sau regionale automatizate și sunt editați de entități juridice fantomă care, adesea, nu respectă niciun fel de reguli de informare corectă și nici de plată corespunzătoare a obligațiilor fiscale.

(…)

Înainte de documentele detaliate:

1. CE VOR TELEVIZIUNILE ȘI POSTURILE DE RADIO:

  • Includerea radiourilor și televiziunilor printre beneficiarii fondurilor care vor fi acordate de Uniunea Europeană pentru contracararea efectelor pandemiei.
  • Amânarea cu șase luni a plaților pentru obligațiile către stat privitoare la TVA, impozit pe profit si pentru obligațiile angajatorilor privind plata, în numele angajaților, a CAS/CASS și a impozitului.
  • Anularea pentru o perioadă de șase luni a taxei de spectru pe percepută de ANCOM, aferentă transmisiilor de radio si televiziune.
  • Acordarea de plăți pentru anunțurile de interes public difuzate de radiouri și de televiziuni, atât pentru anunturile a căror difuzare este impusă prin lege, cât și a anunțurilor de interes public care nu intră sub regim de obligativitate a difuzării.
  • Acordarea de finanțări nerambursabile pentru sprijinirea difuzării de programe informative și culturale.
  • Majorarea procentului de finantare directa a producţiilor de filme de televiziune – documentare şi/sau ficţiune de catre clientii de publicitate prevazut la art. 16 alin. 3 din OG 39/2005 de la 1% la 2 %, pe o perioada de 18 luni.
  • Alocarea de fonduri suplimentare si clarificarea urgență a legislatiei secundare pentru reluarea schemei de ajutor de stat pentru productiile audiovizuale prevazuta prin HG 428/2018.
  • Stabilirea unor proceduri simplificate de acces al radiourilor și televiziunilor la sursele oficiale de informație atât guvernamentale cat și administrative, in scopul informării complete si rapide a populației asupra evenimentelor de larg interes.
  • Compensarea costurilor suplimentare pentru asigurarea de materiale sanitare, de protectie si a echipamentelor specifice necesare desfăsurării activitatilor de televiziune si radio in conditii de siguranță atât pentru echipele din teren cât si pentru persoanele cu care acestea intră in contact, precum si a costurilor suplimentare de logistică aferente transportului securizat al angajaților a căror prezență este absolut necesară în studiouri sau in teren.
  • Asigurarea permisiunii de deplasare cu prioritate a echipelor radiourilor și televiziunilor în scopul obținerii informațiilor necesare cetățenilor.

2. CE VOR SITE-urile ȘI PUBLICAȚIILE ONLINE:

Printre măsurile din documentul adresat Guvernului:

  • utilizarea site-urilor și ziarelor în realizarea comunicărilor oficiale ale autorităților, a diseminării campaniilor de informare pe care le derulați
  • acordarea de facilități unor entități juridice afectate preponderent de criză, cum ar fi:
  • scutirea de la plata taxelor și impozitelor pe o perioadă de 3 luni, dar nu mai puțin de durata stării de urgență și pentru încă o lună după expirarea acesteia;
  • amânarea termenului de plată pentru impozitul pe profit /impozitul pe veniturile microîntreprinderilor/ impozitul pe veniturile din salarii, a termenului de plată pentru contribuția de asigurări sociale/ asigurări sociale de sănătate aferente veniturilor din salarii, a termenului de plată pentru contribuția asiguratorie pentru munca aferentă veniturilor din salarii, a termenului de plată pentru TVA, a termenului de plată pentru impozitul pe clădiri etc., ce vor fi datorate de către aceste entități juridice ulterior expirării perioadei de scutire,
  • alocarea unui buget de investiții pentru proiectele media, cu rol de sprijin pe perioada de criză și care să permită construirea, de către entitățile juridice ce activează în acest domeniu, a unor platforme pentru un viitor mai sustenabil în astfel de situații, ulterior perioadei de criză (de exemplu: mecanisme de filtrare fake news/clickbait, platforme educative, proiecte de e-learning, consiliere, etc.),
  • instituirea unei cote de TVA 0% pentru publicații si cărți pe o perioadă de cel puțin 1 an,
  • includerea activităților aferente tipăririi și editării de presă scrisă/online în categoria serviciilor esențiale, cu toate avantajele ce decurg din acest statut, cu prilejul oricăror decizii luate de comandamentele de criză.

Organizația recomandă ca măsurile să fie îndreptate către „companii care respectă standardele industriei” și care, într-adevăr, au fost afectate de criza coronavirusului. Adică, printre altele:

– un sediu social valid în România și un administrator identificabil

– să aibă taxele și impozitele plătite constant, cel puțin în ultimele șase luni

– un minim de trei salariați

– să aibă un minus de cel puțin 25% al veniturilor față de aceeași perioadă a anului trecut.

Mai multe puteți citi aici: https://www.paginademedia.ro/2020/03/tv-radio-presa-online-masuri-ajutor-guvern

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here