Audiențe radio (valul de toamnă: 26 august – 15 decembrie 2019)

0
148

În perioada 26 august – 15 decembrie 2019, a fost realizat valul de toamnă al Studiului de Audienţă Radio de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi MERCURY RESEARCH S.R.L. În cadrul cercetării s-a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel naţional, urban şi în municipiul Bucureşti.

Eşantionul are un volum de 10.157 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de +/- 1%. În mediul urban s-au realizat 7.410 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,1%), în mediul rural s-au realizat 2.747 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,9%), iar în Bucureşti s-au realizat 1.806 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2,3%).

Universul Studiului de Audienţă Radio (SAR) este format din persoanele în vârstă de 11 ani şi peste, care nu lucrează în domeniul radio, rezidente în locuinţe neinstituţionalizate din toate localităţile urbane şi rurale din România. Conform datelor statistice ale Institutului Naţional de Statistică, obținute în urma Recensământului populației din anul 2011, mărimea acestei populaţii este de 17.808.907 persoane1 la nivel național, pentru mediul urban este de 9.710.428 persoane, pentru București este de 1.701.186 persoane, iar pentru mediul rural este de 8.098.479 persoane.

În eşantion au fost incluse 1.535 localităţi, dintre care 67 (toate) localităţi urbane de peste 30.000 de locuitori, 239 de localităţi urbane cu mai puţin de 30.000 de locuitori din cele 253 existente, 288 din cele 399 de localităţi rurale cu peste 5.000 de locuitori şi 941 din cele 2.462 de localităţi rurale cu mai puţin de 5.000 de locuitori.

Măsurarea audienţei posturilor de radio în cadrul SAR s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall), la care apelează cele mai multe dintre sistemele de măsurare existente pe plan internaţional, metodologie recomandată de EBU (European Broadcasting Union) şi ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research).

Audienţa medie zilnică Daily Reach (000) Market Share (%)
1.Radio Kiss FM 2590.7 10.9
2.Radio ZU 1989.6 8.4
3.Radio România Actualităţi 1964.7 12.4
4.Radio Europa FM 1682.6 10.1
5.Radio Digi FM 908.2 4.5
6.Radio Pro FM 901.5 3.6
7.Radio Magic FM 836.7 4.0
8.Radio Antena Satelor 703.9 5.9
9.Virgin Radio (fost Radio 21) 645.2 2.5
10.Radio Rock FM 409.8 1.6
11.Radio România Oltenia Craiova 361.8 2.2
12.Radio România Iaşi 342.4 1.9
13.Radio România Timişoara 242.3 1.3
14.Radio Naţional FM 238.7 1.2
15.Radio România Cultural 232.2 0.7
16.Radio România Târgu Mureş 169.0 0.8
17.Radio România Reşiţa 154.2 1.0
18.Radio Guerrilla 133.3 0.5
19.Radio România Bucureşti FM 120.8 0.5
20.Radio România Cluj 107.3 0.5
21.Radio România Constanţa 78.2 0.5
Alt post de radio 2767.0 15.5
Post de radio neidentificat* 2216.1 9.5
TOTAL 12256.0 100.0

Există persoane care îşi amintesc că au ascultat radioul, însă nu ştiu ce post de radio au ascultat.

Găsiți mai multe info pe site-ul oficial audienta-radio.ro (click).

De asemenea, pe site-ul PaginaDeMedia.ro găsiți un articol pe acest subiect (click aici).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here