Explicaţiile TVR în scandalul banilor pentru Eurovision

Articol preluat din Adevărul

0
164

Pe 14 februarie, în ziarul Adevărul a apărut interviul de mai jos. Jurnalista care a adresat întrebările se numește Alexandra Constanda. Încercarea de a afla răspunsuri clare privind selecția națională Eurovision, este lăudabilă. Problema este că nu știm cu cine a stat de vorbă jurnalista. Din articol reiese că a vorbit cu TVRSă înțeleg că nu își poate asuma chiar nimeni răspunsurile? A vorbit jurnalista cu clădirea TVR? I-a strâns pe angajații postului public în curte și aceștia au răspuns în cor? Cine este „TVR”? Poate ne lămurește cineva de la Adevărul…

Aveți fragmente din articol mai jos.

Televiziunea Română a schimbat în acest an mecanismul Selecţiei Naţionale şi a ales să lucreze exclusiv cu o casă de discuri, Global Records, însă colaborarea ridică mai multe semne de întrebare. Pentru a avea o privire de ansamblu, „Adevărul“ a adresat o serie de întrebări postului public.

(…)

„Adevărul“: S-a făcut sau nu o licitaţie cu mai multe case de producţie din România? Aţi contactat şi alte case de producţie?

TVR: După cum au asumat public atât TVR, cât şi Global Records, în repetate rânduri, acest parteneriat are valoare financiară zero, însă presupune investiţii consistente în resurse financiare, umane, artistice şi tehnice din partea ambelor părţi. Întrucât parteneriatul are valoare financiară zero, el nu putea face obiectul vreunei proceduri de achiziţie publică de tip licitaţie.

TVR a optat pentru acest parteneriat după ce au fost analizaţi comparativ o serie de factori, precum cifrele în ceea ce priveşte prezenţa pieselor şi artiştilor în topurile radio şi TV, accesările pe YouTube, numărul de ţări în care sunt ascultate piesele produse şi numărul de abonaţi pe conturile de social media etc.

De altfel, nu este prima oară când TVR colaborează cu o casă de discuri în proiectul Eurovision. În ultimii 20 de ani, televiziunea publică a făcut acest lucru la numeroase alte ediţii, conlucrând cu nume de rezonanţă din piaţa de specialitate.

Selecţia Naţională pentru Eurovision Song Contest 2020, organizată de către Televiziunea Română în calitate de broadcaster oficial al concursului şi membru al EBU, aduce o viziune cu totul nouă faţă de abordarea de până acum a acestui proiect. Noua abordare a presupus, în afară de multe alte elemente, şi parteneriatul cu o casă de producţie, în acest caz Global Records, cel mai dinamic jucător din piaţa muzicală românească la ora actuală. Prin acest nou format al Selecţiei Naţionale, TVR urmăreşte o clasare cât mai bună a României în concursul internaţional.

Trecerea la această nouă metodă de selecţie a pornit de la o analiză complexă a particularităţilor şi realităţilor pieţei muzicale din România, a rezultatelor pe care România le-a avut pe tot parcursul prezenţei sale în acest concurs internaţional prestigios şi a modului în care diferitele ţări abordează selecţia. În acest an, mai mult decât la ediţiile anterioare, un număr de televiziuni publice participante au trecut de la formatul clasic de selecţie la mecanisme similare celui propus de TVR. Putem aminti în acest sens Franţa, Spania, Marea Britanie, în afara ţărilor care foloseau acest gen de selecţie în mod tradiţional (Grecia, Cipru, Rusia, Bulgaria, Olanda, Belgia).

Spuneţi că Global s-a implicat pro bono în proiectul Eurovision, însă colegii de la Libertatea au publicat suma de 69.000 de euro, bani care ar merge către Global. De asemenea, sursele „Adevărul“ au confirmat că Global primeşte bani de la TVR şi că piesele compuse costă mii de euro. Cum comentaţi?

Suma de 69.000 de euro menţionată în alte materiale de presă (fără solicitarea în prealabil a unui punct de vedere din partea TVR!) nu este acordată partenerului Global Records. Respectiva sumă este parte din proiectul de buget maximal aprobat conform procedurilor legale. Ea este destinată în mod direct organizării taberei de creaţie pentru artiştii, compozitorii şi producătorii muzicali participanţi la selecţie şi realizării unui program de televiziune difuzat zilnic.

Suma include şi plafonul maximal corespunzător contractelor de drepturi de autor încheiate în mod direct cu participanţii la tabăra de creaţie, care au avut şi calitatea de protagonişti ai unei emisiuni speciale, Destinaţia Eurovision, difuzată de către TVR 1, TVR Internaţional şi TVR Moldova în perioada 3-14 februarie 2020.

De altfel, şi Global Records a declarat public, fără umbră de echivoc, următoarele: „Sumele care au fost vehiculate în jurul proiectului nu sunt destinate Global Records şi nici administrate de Global Records, ci sunt îndreptate în totalitate către organizarea acestei competiţii de către TVR, Global Records neavând nicio implicare în distribuirea acestor costuri“.

Puteți citi articolul în întregime aici:

https://adevarul.ro/entertainment/muzica/explicatiile-tvr-scandalul-eurovision-despre-parteneriatul-global-bugetul-selectiei-nationale-1_5e469dba5163ec4271162bf4/index.html

Follow me
Ultimele postari ale lui Andrei Partos (vezi toate)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here