INTERVIU Aleksandras Cesnavicius, CEO Pro TV: „Niciodată nu m-am considerat un guru care să aibă ideile perfecte“

0
33

Foto: Adevarul.ro
Foto: Adevarul.ro

Interviu de Victor Arvunescu publicat pe site-ul Adevărul.ro
„Adevărul“: În 2016, Pro TV a rămas lider de piaţă. Cum aţi consolidat acest statut?
Aleksandras Cesnavicius: Dacă analizezi ce înseamnă Pro TV o să vezi doi piloni pe care se bazează. Unul dintre ei este să oferim publicului divertisment, iar cel de-al doilea este să menţinem publicul informat. Aşadar, ne bazăm pe Ştirile Pro TV, care sunt difuzate pe tot parcursul zilei, iar apoi vorbim despre show-urile de diverstiment. Anul trecut am continuat să lucrăm înspre ambele direcţii. Pe zona ştirilor mă bucură faptul că avem un grup puternic de profesionişti, care e capabil să ofere informaţii de înaltă calitate, iar pentru mine, în general, este minunat să văd că departamentul de ştiri poate să funcţioneze complet independent. În jurul lor s-a construit un fel de Zid Chinezesc invizibil, ei trebuie să fie protejaţi de orice interese comerciale sau de orice influenţe politice, de aceea echipa face jurnalism adevărat. Pe aceste baze, avem la dispoziţie un grup unit de oameni care face ce îi place şi are toată libertatea de a face totul în mod profesionist.
Pe zona de divertisment, ca lider, pot spune că stăm pe o poziţie unică. Pe de o parte, avem foarte multe show-uri care funcţionează bine şi sunt recunoscute ca fiind bune de către audienţa noastră şi asupra cărora nu avem presiuni de schimbare, pentru că publicului îi place ceea ce vede. Trebuie doar să găsim noi unghiuri prin care să le privim. Ce funcţionează bine în acele show-uri? Ce putem îmbunătăţi? Cum putem să aducem ceva nou? Acestea sunt întrebările. Dacă ne gândim la show-urile mari, cum ar fi „Românii au talent“, avem trei paliere pe care construim având în vedere succesul existent. Unul are în vedere găsirea de noi concurenţi care să ofere conţinut şi poveşti pentru show-urile locale, al doilea vizează membrii juriului. Aducerea unei feţe noi şi regruparea juriului dau dinamică show-ului, relaţii diferite cu concurenţii şi, desigur, acelaşi format plăcut de public de ani de zile are parte de o reîmprospătare şi arată diferit faţă de sezonul anterior. Nu în ultimul rând, trebuie să privim la formatul însuşi, aici lucrăm împreună cu furnizorii formatului, dacă putem găsi noi formule pentru a schimba emisiunea câtuşi de puţin, în sensul bun, pentru a capitaliza aspectele care au funcţionat în trecut.
Acestea sunt abordările vizavi de show-urile locale. Nu vrem să fim conservatori pentru că în calitate de lider de piaţă trebuie să inovăm constant, să aducem mereu ceva nou, analizăm ideile şi conceptele care merită să fie implementate pe piaţă prin adaptare locală. Anul trecut, de exemplu, am avut succes cu serialul local de ficţiune „Atletico Textila“, dar mai ales cu „Las Fierbinţi“. Am avut succes şi cu show-ul lui Cabral, „Ce spun românii“. Sunt bucuros că şi show-ul lui Mihai Bobonete, „Jocuri de celebritate“, a avut adienţe bune. Aceste emisiuni arată divertismentul în cea mai bună formă a lui. Totul este pozitiv, tonul este dat de gazdele emisiunii, oamenii înţeleg despre ce e vorba, totul se simte natural, apoi emisiunea ia avânt.
 
De ce aceste două emisiuni, „Jocuri de celebritate“ şi „Ce spun românii“, au avut succes?
Formula emisiunii este una simplă. E un divertisment care te face să te simţi bine. Oamenii vor să se relaxeze când ajung acasă, iar noi asta le oferim. Dacă vorbim de show-ul lui Bobonete, pentru mine arată ca o completare perfectă între gazdă şi format. Mai văd un beneficiu: această emisiune este mediul perfect unde vedetele pot să fie ele însele, se pot arăta într-un mod complet neştiut, dar, în acelaşi timp, e şi un mediu sigur, care nu naşte controverse. Deci, nu trebuie să se streseze, ci doar să se bucure ca şi cum ar fi cu prietenii în sufragerie. Aceasta este cheia formulei emisiunii, iar toate elementele rezonează către succes.
Încercaţi să atingeţi un nivel asemănător cu show-uri din Occident, precum cel al lui Jimmy Fallon?
„Jocuri de celebritate“ nu aduce nici măcar cu show-urile de talente, pentru că nu căutăm un talent la vedete. Emisiunea uneşte două sufragerii, cea a telespectatorului cu cea a personalităţilor pe care le ştiu din diverse medii. E un loc unic în care se împărtăşeşte o trăire unică.
Puteți citi interviul în întregime aici:
http://adevarul.ro/entertainment/tv/interviu-aleksandras-cesnavicius-ceo-pro-tv-niciodata-nu-m-am-considerat-guru-ideile-perfecte-1_587ba97b5ab6550cb8759395/index.html

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here