Actriţa Oana Pellea, la Adevărul Live: „Tata avea geniul de a fi om”

0
10

sursa foto: Adevarul.ro
sursa foto: Adevarul.ro

Articol preluat din Adevărul.ro
Prezentă în cea de-a 25 ediţie a Festivalului Naţional de Teatru cu spectacolul „N(aum)”, după textele lui Gellu Naum, Oana Pellea a vorbit în studioul Adevărul Live despre povestea mai puţin obişnuită a acestei montări şi despre Amza Pellea.
„Povestea asta cu alegerile noastre e foarte ciudată. Alegi un text în măsura în care şi el te alege”, a spus Oana Pellea. „Iar în cazul ăsta, pentru noi toţi care am fost implicaţi în proiect a fost un drum complicat şi a durat ceva. Eu am avut o primă îndrăgostire de Naum când eram adolescentă şi am citit .A doua îndrăgostire i se datorează Marianei Cămărăşan, regizoarea spectacolului, care e pe veci îndrăgostită de Naum, şi totul a pornit ca un atelier de creaţie”, povesteşte actriţa.
„Ne-am propus iniţial să alegem acele bucăţi care ne-au rămas tuturor la suflet. Şi e foarte interesant că nimeni nu a ales nimic din teatrul lui Naum, ci din celelalte texte ale lui. Am ales bucăţile, le-am aşezat pe masa mea din sufragerie şi a fost ca un puzzle. Cred foarte tare că domnul Naum a spus: ”, a mărturisit actriţa.
„Pentru mine „N(aum)” e mai mult decât un spectacol, e o călătorie pe care o fac în fiecare seară şi cred cu tărie că în teatru trebuie să te laşi modelat, trebuie să ai deschis canalul de energie, altfel nu se întâmplă. Un artist e bântuit, în somn, în vis… Iar asta se întâmplă numai când laşi lucrurile să trăiască în tine, să se aşeze”, a mai spus Oana Pellea, vorbind în acelaşi timp despre viteza are, în lumea noastră împiedică de multe ori acest proces.
„Pe scenă, însă, nimeni nu poate explica misterul care face ca uneori să se coboare îngerul şi alteori nu, chiar dacă tu dai totul în acea seară. Câteodată străluceşte diamantul, alteori nu… Câteodată coboară îngerul. Altă dată nu. Nu ţine de noi.”
De asemenea, actriţa a explicat de ce a preferat la un moment dat să iasă din sistemul teatrelor de stat: „Comoditatea e un mare pericol, rămâi acolo şi începe să se aşeze praful… Eu am riscat când am ieşit din teatru, dar ceva am câştigat. E o libertate care costă, dar n-aş putea să mă întorc în teatru. Acum simt că e un privilegiu să ai această libertate, pentru care îi mulţumesc lui Dumnezeu în fiecare dimineaţă, chiar dacă ştiu că uneori poţi face proiecte, iar alteori nu.” Oana Pellea a vorbit şi despre situaţia tinerilor în teatrul de azi şi în sistemul independent din România. „Talent există şi azi, există respect pentru profesie şi azi, dar e mai greu pentru ei. Noi eram 7, ei sunt 40 într-o clasă. Ce timp să aibă acel prfesor, oricât de genial ar fi, să le dăruiască, aşa cum mi-a dăruit mie Sanda Manu? Iar după ce termină facultatea se izbesc de o altă realitate: teatrele sunt închise. Şi problema e că avem foarte puţine teatre, de zece ori mai puţine decât la Budapesta”.
Puteţi citi articolul în întregime aici:
http://adevarul.ro/cultura/teatru/actrita-oana-pellea-tata-geniul-om-1_5625fa00f5eaafab2cd7b392/index.html

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here