ANALIZĂ Ce a dat peste cap topul de toamnă al audienţelor: cine a pierdut şi cine a câştigat

0
17

audiente aArticol de Alexandra Constanda publicat pe site-ul adevărul.ro
Pro TV rămâne, cel puţin deocamdată, lider de audienţă, însă clasamentul de toamnă a suferit modificări serioase, Antena 1 fiind un jucător din ce în ce mai puternic, iar Kanal D câştigând teren cu un nou serial turcesc.
Televiziunile culeg ultimele „roade“ ale toamnei, iar dacă pentru unele posturi recolta este bogată, altele trebuie să regândească strategia. Antena 1 a avut în luna octombrie cea mai mare creştere dintre posturile generaliste. Şi Pro TV şi Kanal D au avut plusuri de audienţă, însă mai mici decât ale televiziunii Intact.
Principalii responsabili pentru ascensiunea Antenei 1 sunt „iUmor“, care a câştigat de multe ori serile de duminică devansând Filmul Pro, şi „Chefi la Cuţite“, care a forţat mutarea „Supravieţuitorului“ din prime-time.
Interesant este că ambele producţii Antena 1 au avut acum, în al doilea sezon, audienţe mai bune decât în primul. De ce s-au schimbat lucrurile în această toamnă şi au explodat audienţele? Să fie oare calitatea îmbunătăţită sau faptul că nu au avut adversari redutabili?
Analistul media Iulian Comănescu a explicat pentru „Adevărul“ de ce ambele variante sunt corecte: „Este normal ca un format să se perfecţioneze după un anumit număr de ediţii şi, sigur, contextul toamnei este puţin altul decât cel al primăverii, acestea fiind cele două mari sezoane ale televiziunilor în termeni de competiţie. Antena 1 a câştigat şi pentru că Pro TV a avut o problemă destul de mare cu «Supravieţuitorul», a fost nevoit să-l mute la ora 22.00 pentru că nu performa, în timp ce în primăvară Pro-ul nu avea problema asta. Dar există şi un public care vine pe Antena 1 pur şi simplu, fără să plece de pe Pro TV, fiindcă Antena 1 este destul de consecventă în ultimii ani în a lansa producţii noi.“
Sezonul de toamnă „iUmor“ se află pe locul trei în topul audienţelor programelor de divertisment ale lunii octombrie şi noiembrie, fiecare ediţie ţinând în faţa micilor ecrane, în medie, 1,65 de milioane de telespectatori. În această privinţă, expertul crede că Antena 1 a tras lozul câştigător pentru că românii sunt însetaţi după o emisiune de umor, ceea ce până acum aproape lipsea cu desăvârşire din grilele televiziunilor: „Nu ştiu dacă neapărat calitatea «iUmor» s-a modificat, cert este însă că este o mare nevoie de umor, de satiră pe piaţa românească. Au fost perioade în care Divertisul era pe două posturi, împărţit în «Serviciul Român de Comedie» şi «Distractis», am avut şi «Vacanţa Mare» şi Florin Călinescu, în versiunea iniţială a «Chestiunii Zilei», de scheciuri, toate lucrurile acestea minunate s-au dus şi cred că este o mare nevoie a publicului de umor, iar această nevoie este satisfăcută parţial de «iUmor».“
Puteți citi articolul în întregime aici:
http://adevarul.ro/entertainment/tv/analizA-dat-cap-topul-toamna-audientelor-pierdut-castigat-1_583de6bf5ab6550cb8f8bac5/index.html

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here