Premiile Gopo și manelele (partea a II-a): n-ar fi fost mai potrivit un mini-recital Emy Drăgoi?

0
155

Știm cu toții că organizatorii Galei Gopo ar fi avut de unde alege dacă își doreau cu adevărat să ofere muzică de calitate pe scena Teatrului Național din București. N-au vrut. S-au mulțumit cu puțin și cu iluzia unei publicități efemere. Însă, aflăm acum că era complicat să ajungi la organizatorii evenimentului pentru a le propune un act artistic. Birocrația și lipsa de transparență sunt de vină. Iată ce mesaj am primit de la Dana Cristescu ( Director Prom ‘art Creativ)care și-ar fi dorit să le supună atenției un nume care chiar contează: Emy Drăgoi. Citiți și vă minunați !

N-am intrat in „controversa manelelor” care a tinut loc de sampanie la recenta Gala a Premiilor Gopo de la TNB cu convingerea in butada „De gustibus non est dispundandum”.

Dar asta nu ne anuleaza sentimentul frustrant ca  un fragment (adecvat contextului evenimentului) dintr-un proiect artistic (original si rafinat) n-a avut sansa de a fi propus macar organizatorului – Asociatia pentru Promovarea Filmului romanesc (care iti pune la dispozitie o adresa central bucuresteana cu poarta inchisa si un numar de telefon fix nefunctional; nici o persoana de contact).

Desigur…”cum in lumea asta traim”, ar trebui sa stim „cine e la butoane” si sa ajungem la respectivele persoane cu oferta directa. Dar parca ne placea  lupta pentru transparentizare, nu?

Cine stie, poate ca, daca ar fi permis accesul altor propuneri si ar fi putut „face concurs intre cadourile oferite”, ar fi descoperit ca „ii pica foarte bine” sa aiba  pentru momentul artistic al Galei care poarta numele lui Ioan Popescu Gopo pe cineva care a lucrat efectiv cu cel care da numele evenimentului si, mai mult decat atat, aduce in scena parfumul si imaginea acelei colaborari in sonoritati proaspete.

Este vorba de un fragment din proiectul „Cineacordeon” (de la filmul mut la musical) , gandit de Emy Dragoi, realizat alaturi de Hot Jazz Club Romania si avand-o invitata pe actrita Medeea Marinescu.

 

Evident, fragmentul cuprinde teme „antologice” din filmele romanesti precum „Maria Mirabela”, „Pistruiatul”, Ciresarii”…

Pentru ca „playlistul” spectacolului este unul impresionant,  de la scurt metrajele mute ale lui Charlie Chaplin (de acum mai bine de un secol) pentru care Emy Dragoi realizeaza ilustratie muzicala sincron pe ritmul gag-urilor cinematografice (utilizand chiar teme muzicale semnate de Chaplin) pana la musicaluri ca „Les uns et les autres”, „La vie en rose”, trecand prin temele din „Casablanca”, „Gladiatorul”, „Mic dejun la Tiffany” si alte pelicule nemuritoare.

Dar… ramane sa ne intalnim in salile de spectacol cu acest proiect!

Acolo portile sunt deschise, organizatorul deconspirat si programul asumat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here