Raport al CE: România are cele mai mari inegalități în rezultatele elevilor din școala primară

Articol preluat de pe site-ul Digi24

0
27
Foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

România are cele mai mari discrepanțe în ceea ce privește rezultatele elevilor din școala primară în relație cu finanțarea publică per elev, care este cea mai mică. Datele au fost analizate dintr-un set de mai multe țări din UE dar și din afara Uniunii.Raportul (poate fi citit aici – click!) privind echitatea în educația școlară în Europa a fost publicat de Comisia Europeană și analizează mai multe date din ani diferiți.

Peste 40% dintre elevii români de peste 15 ani, conform datelor din sondajul PISA din 2018, au rezultate slabe la citire și matematică. Un procentaj de peste 40% au îregistrat și Bulgaria, Albania, Bosnia și Herțegovina, Muntenegru și Macedonia de Nord. Elevii de 15 ani din Cipru stau la fel de prost la capitolul citire.

România se află la mijlocul clasamentului în ceea ce privește legătura dintre caracteristicile mediului de acasă și numărul de cărți prezente raportat cu performanțele elevilor de 15 ani la citire și matematică, conform datelor din 2018.

România stă cel mai slab la cheltuielile per educația unui elev/student exprimate în relație cu puterea de cumpărare, potrivit datelor Eurostat de la începutul anului.

Puteți citi articolul în întregime aici: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/educatie/raport-al-ce-romania-are-cele-mai-mari-inegalitati-in-rezultatele-elevilor-din-scoala-primara-1387242

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here