Tony Visconti prezintă cele mai bune 6 albume pe care le-a produs

0
29

Tony Visconti si Marc Bolan and T Rex a
Tony Visconti alături de Marc Bolan and T Rex

Renumitul proucător Tony Visconti a vorbit cu jurnaliștii de la Classic Rock Magazine despre cele mai bune șase albume pe care le-a produs de-a lunul carierei. Astfel, Tony Visconti a vorbit despre colaborările cu David Bowie, Marc Bolan, Gentle Giant, The Strawbs și Morrissey.
 
T. RexThe Slider (1972)
The Slider a fost primul album T.Rex conceput, gândit ca atare. L-am înregistrat la Honky Chateau, unde am petrecut 4 zile în studio și am înregistrat 17 piese. Băieții repetaseră deja jumătate dintre piesele de pe album înainte să ajungem în studio, dar celelalte piese au fost învățate și repetate acolo, în studio.  A fost primul album pe care Marc l-a înregistrat ca un superstar, așa cum și-a dorit mereu să fie. Și a fost primul album scos la propria lui casă de discuri. Este unul intre motivele pentru care țin foarte mult la acest album. La vremea respectivă Marc Bolan era starul absolut, era mai popular decât Elvis sau The Beatles în Marea Britanie. Telegram Sam și Thunderwing au fost compuse de Marc în Danemarca, une avea un concert. Sunt multe piese excepționale pe acest album.
 

 
David BowieBlackstar (2016)
Am ales acest album din motive eviente… David nu a făcut acest album ca un fel de testament. Urma să mai lanseze unul. În ecembrie anul trecut mi-a spus că avea 5 piese noi, așa că deși Blackstar poate părea un album prin care își ia rămas bun, nu este deloc așa. Unul intre motivele pentru care pun acest album pe lista celor mai bune, este că am încercat, alături e avid, să facem ceva complet nou. N-am mai folosit trupa lui David, cu care lucrase în ultimii 10 ani, ci o trupă pe care David o descoperise într-un club de noapte, condusă de saxofonistul Donny McCaslin. Consider că Blackstar este unul dintre cele mai bune albume făcute de David în întreaga lui carieră.
 

 
David BowieHeroes (1977)
Cred că piesele mele preferate de pe acest album sunt Joe The Lion și Blackout. Piesa Heroes a devenit imn din momentul lansării și și-a păstrat această calitate până în prezent. A fost o plăcere să facem acest album. Eu am fost în backing vocals pe fiecare piesă de pe album, am și cântat la o mulțime de instrumente când am intrat în studio. L-am înregistrat în condiții bizare, lângă Zidul din Berlin. A fost singurul album înregistrat în întregime în Berlin. Este încărcat e istorie acest album. În urmă cu un an am fost in nou în acel studio și mi s-a făcut pielea de găină. De obicei când intri în studio te izolezi de restul lumii, dar noi am reușit să aducem Berlinul cu noi în studio.
 
https://www.youtube.com/watch?v=jccpYK7jtQM
 
MorrisseyRingleader Of The Tormentors (2006)
Singura mea colaborare cu Morrissey. Titlul însuși este genial și bănuiesc că Morrissey este „instigatorul” tuturor suferințelor și durerilor noastre. La fel ca Heroes, acest album a fost înregistrat într-un loc special. L-am înregistrat la Roma, iar Morrissey a adus Roma în studio. Piesele au fost scrise despre Roma, cu toții aveam iverse activități la Roma, luam cina la restaurante italienești, eu nu beau așa că nu mergeam cu Morrissey și trupa lui în cluburile de noapte, dar eram profund legat de viața din acest oraș. La fel ca artiștii. Există referințe la Roma în versurile pieselor. L-am aus în studio pe Ennio Morricone care ne-a ajutat la piesa Dear God, Please Help Me ceea ce a fost pur și simplu fantastic. Este un album senzațional și sunt mânru că i-am dat un sound retro. Morrissey a fost mulțumit de rezultat. De fiecare dată cân venea în studio pntru a asculta ce am lucrat alături de Boz (Boorer), Jesse (Tobias) și Alain (Whyte), cei trei chitariști de pe album, aproba imediat totul, chiar dacă se știe că poate fi un critic dur. Dacă nu te plăcea zburai în câteva secunde. Sunt foarte mândru de acest album. Din păcate, două dintre cele mai bune piese a fost lansate ca B-sides. Una dintre ele era Ganglord, și mi-aș fi dorit să fie pe album, iar calaltă era Sweetie-Pie, pentru care am adus-o pe Kristeen Young să facă backing vocals. Nu voi uita niciodată această colaborare.
 

 
Gentle GiantGentle Giant (1970)
Primul album Gentle Giant. De fiecare ată sunt surprins când cineva mă oprește și-mi spune că îi place Gentle Giant. La vremea respectivă nimănui nu-i plăcea Gentle Giant, în afară de cei care au făcut acest album. Nici casa de discuri nu a fost prea mulțumită eoarece era vorba despre art-rock. Dar mi-am dorit această colaborare, aveam nevoie să lucrez cu muzicieni de un asemenea calibru pentru că eu am studiat muzica clasică și pentru mine, acest album a fost o adevărată provocare. La vremea respectivă se înregistra analog, dar vă spun sincer că ei făceau lucruri pentru care, în mod normal, ai fi avut nevoie de programul Protools ca să le faci. Dar acest program încă nu fusese inventat. Albumul este într-adevăr o capodoperă. A beneficiat de promovare și până la urmă s-a vândut bine, deși inițial casa de discuri fusese foarte dezamăgită pentru că nu vânduse decât vreo 100 de exemplare. Și coperta albumului este deosebită.
 
https://www.youtube.com/watch?v=FBN9wZMEb0o&feature=youtu.be
 
The StrawbsDragonfly (1970)
The Strawbs au debutat ca un mic trio de folk și uite unde au ajuns. Au devenit o adevărată trupă de art-rock. Aveau doi clăpari excepționali: Rick Wakeman și Blue Weaver. Cu ajutorul albumului Dragonfly, ei au devenit muzicieni serioși de rock progresiv. Sunt foarte puține trupe cu rădăcini folk – Steeleye Span, Pentangle, Fairport Convention – care au devenit ulterior trupe rock bune.
Am făcut câteva lucruri sofisticate pe albumul Dragonfly, pe care l-am înregistrat la Copenhaga într-un studio excepțional. Dotările tehnice de acolo erau impresionante. Nu vreau să intru în astfel de detalii, dar am putut face lucruri pe care în mod normal nu aveam cum să le fac in punct de vedere tehnic.
 
https://www.youtube.com/watch?v=KcRNaJl7GzQ&feature=youtu.be

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here