Cum a promovat Roton Music România (licență Warner Music) piesa care ne-a reprezentat la Eurovision?

roton music the humans aArticol de Iulia Radu

Fac ce fac și ajung din nou la eternul și fascinantul subiect al industriei muzicale românești, de data asta împinsă de unele comentarii ale cititorilor noștri care se întrebau dacă nu cumva eșecul este și al industriei mioritice. Privind din această perspectivă, lucrurile sunt mult mai sumbre. Piesa trupei The Humans a fost încărcată pe 12 ianuarie pe contul de Youtube al casei de discuri Roton. De atunci și până astăzi (11 mai 2018), adică în 5 luni, a strâns 369.698 vde vizualizări. În descrierea videoclipului postat pe Youtube, Roton a publicat un text în limba engleză în care se mândrește cu experiența de peste 20 de ani în „industria muzicală” și cu faptul că din 2011 casa de discuri are licență Warner Music, că are o mare deschidere pe piața internațională și la radiourile de top din lumea întreagă. Nu pot să nu mă întreb: păi, dacă au o forță atât de mare cum de n-au fost în stare să promoveze piesa Goodbye?! Nu ne spune și nouă TVR-ul și Ronton-ul la câte posturi de radio de top s-a difuzat această piesă? Ar fi frumos!

Ar mai fi un aspect de punctat aici. Piesa Goodbye a strâns în 5 luni aproape 370.000 de vizualizări în condițiile în care în Europa se discută de la începutul anului despre acest concurs. Aveau toate șansele să aibă câteva milioane bune de vizualizări ținând cont de popularitatea acestui concurs pe continent. Ciudățenia se adâncește în momentul în care aruncăm o privire pe canalul de Youtube al casei de discuri Roton. Pe 26 martie au postat videoclipul piesei „Un gram” cu Adrian Sînă, care în nici două luni a trecut de 880.000 de vizualizări. Așadar, o piesă în limba română se mișcă mai bine online decât o piesă în limba engleză care ne reprezintă la cel mai mare concurs european? A dracului logică!

Sunt totuși 43 de țări care participă la Eurovision, iar fanii sunt foarte dedicați, ascultă piesele, comentează pe Youtube, se fac clasamente, cu toate acestea, videoclipul oficial al reprezentanților noștri nici măcar vizualizat ca lumea nu este!

Iată textul în limba engșeză publicat de Roton în descrierea videoclipului piesei Goodbye cu The Humans:

Roton Music TV is the channel where hitmakers gather! With more than 20 years of experience in the music industry, Roton earned its position in the top of the most important labels in Romania. Starting with 2011, Roton is the Warner Music Licensee for Romania. The artists we represent are one of the most successful in Romania and also were a huge breakthrough in the international market, topping radio and sales around the world. Roton is home of artists such as Inna, Fly Project, Akcent, Alexandra Stan, Antonia, Corina, Anda Adam, Amna, Connect-R, Maxim, Sandra N, Radio Killer, Andreea Balan and many more. We post new amazing videos and hits at least twice a week. Some of our playlists are updated weekly. We update “FreshlyBaked” playlist every Wednesday while “SuperWeekend” is updated every Friday. Our music is available here, so tune in and enjoy it!

 

P.S. Aflu cu tristețe cu TVR-ul acuză probleme la sistemele de vot din mai multe țări. Păi, ce au făcut? Le-au împrumutat sistemul de vot din România?!

 

Articole pe aceeași temă:

Explică cineva din TVR eșecul de la Eurovision 2018? http://andreipartos.ro/explica-cineva-din-tvr-esecul-de-la-eurovision-2018/

Concluzii după preselecția Eurovision 2018: http://andreipartos.ro/concluzii-dupa-preselectia-eurovision-2018/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


six × 7 =

     

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>