OPINII DUPĂ O SĂPTĂMÂNĂ PLINĂ (1)

Foto: Marian Kamensky

Foto: Marian Kamensky

*Am urmărit cum am putut Eurovisionul național. Iulia a rezumat temele majore în articolul postat deja pe site. Dacă s-au adunat numai 72 de piese valide (în alți ani erau și 150), cât de greu era ca după jurizare să fie programate primele 40-50 în rotație intensă la TVR2? Cu interviu, cu numerotare, cu datele firești, adică creator, textier, orchestrator, pe lângă numele interpretului?

* Chiar dacă cifrele de audiență ale TVR sunt de locurile 17-20, se putea asigura o coerență în abordare, iar accidentele de genul celor semnalate se evitau. Nu mai apăreau pe pagina de FB a TVR caricaturile care au circulat (și mai circulă) intens și nociv pe internet.

* O altă întrebare, pe care o repet de ani de zile, este cea legată de transparența jurizării. Sigur că acum nu se publică notele, deși ale celor eliminați ar trebui anunțate imediat, pentru că același juriu va da note și în semifinală. Imediat după semifinală, treaba Juriului s-a încheiat. Intră în funcțiune publicul, televotul, nefolosit timp de 7 zile (așa cum bine s-a punctat în articolul menționat). Mai nou jurații fac conversații, dau sfaturi soliștilor (compozitorul nu e de față în majoritatea situațiilor)!

* Soluția Dan Helciug e foarte bună, dar nu avea nevoie de nimeni lângă el. Nu cred că are vină pentru fisurile textului de prezentare.

* Nu pot înțelege de ce a cântat un puști  piesa Tornero când Mihai Trăstariu era în sală! Are probleme cu vocea? Nu merge de-un playback și la el?

* Dacă tot nu s-a putut realiza un remember integral și cronologic (s-a mai făcut asta, aproape an de an) cu secvențe de la precedentele noastre participări la Eurovision, atunci merita valorificat spațiul cu 15 cântări live pe bune, pentru că mai sunt români care au alte treburi în timpul săptămânii  la ora 20,00 (baie la copil, gătit, mers la proteste, mers la sală, etc). Parada ”vedetelor” TVR într-un astfel de context mi s-a părut ușor deplasată. Dacă apăreau la finală, la TVR1 (nu că ar fi audiență mult mai bună, dar oricum) atunci putea fi un autopromo inspirat.

* Despre muzica propusă în acest an nu voi spune mare lucru. Nu m-a impresionat absolut nicio piesă. A scris competent Florentin Milcof (click aici pentru a citi) despre cum s-a cântat despre cum sunt structurate compozițiile. Nu pot înțelege sub nicio formă hei-rupismul acesta creator al celor care se trezesc în ultima clipă că au de făcut o piesă de concurs. Din octombrie până azi se puteau promova, verifica, difuza, îmbunătăți produsele noi. Practic avem de-a face cu 72 de prime audiții, fapt stupid și ineficient. Dacă la italieni s-a discutat mult despre tematica textelor, la noi nu știu dacă putem vorbi despre așa ceva. Ar fi frumos ca la primele 15  organizatorii să ne ofere și versurile publicate, fie și în engleză.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


× nine = 54

     

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>