ANALIZĂ Cu ce „arme“ luptă Pro TV şi Antena 1 în 2015

0
47

Articol preluat de pe site-ul Adevărul.ro

sursă foto: Adevărul
sursă foto: Adevărul

După un an 2014 în care au avut strategii diferite (investiţii mari şi achiziţii importante, atât în ceea ce priveşte formatele, cât şi vedetele – Antena 1, respectiv externalizarea unor producţii şi eficientizarea costurilor – Pro TV), cele două mari televiziuni din România continuă să-şi dispute publicul şi piaţa de publicitate TV.
Şi în acest an, lupta pentru audienţe se va da între principalele posturi concurente, Pro TV şi Antena 1, care vor miza pe unele formate consacrate, dar şi pe emisiuni noi, de tip reality-show.
După toamna lui 2014, Pro TV pare să fi ieşit în câştig, crede consultantul media Iulian Comanescu. „Achiziţiile recente ale Antenei («Iadul Bucătarilor») au funcţionat mai prost decât emisiunile produse de echipele vechi («X Factor»). Pro TV a dat o lecţie de entertainment prin felul cum a făcut «Vocea României», cu Melanie Triebel, producătoarea germană adusă de CME. Postul fondat de Adrian Sârbu a avut o toamnă foarte bună, cu costuri mai mici decât în anii trecuţi“, a declarat acesta pentru „Adevărul“.
Pentru 2015, Pro TV şi Antena 1 au anunţat că vor continua să ofere publicului programe diverse, mizând pe emisiuni consacrate, dar şi pe producţii noi, de tip reality, un gen aflat într-o continuă schimbare. Alături de producţiile locale, formatele internaţionale de succes vor continua: „Românii au talent“ revine din februarie cu al cincilea sezon (cu un juriu în formulă de patru, în care au fost cooptaţi Mihaela Rădulescu şi Bebe Cotimanis, alături de Andra şi Andi Moisescu), iar „Hell’s Kitchen – Iadul Bucătarilor“ a organizat preselecţiile pentru cea de-a doua ediţie chiar înainte ca prima să ajungă la final. Iar noile grile vor aduce, printre altele, show-uri cu vedete şi cu oameni obişnuiţi, desfăşurate în decoruri exotice.
Chiar la început de an (cel mai probabil, din februarie), Pro TV scoate prima „armă“: reality-show-ul „I’m a celebrity, get me out of here/Sunt celebru, scoate-mă de aici!“, realizat după un format internaţional care s-a bucurat de mare succes în Marea Britanie. 12 vedete din România vor pleca în Africa de Sud, unde vor fi nevoite să trăiască în condiţii grele, în junglă. Vedetele vor locui într-o tabără amenajată în munţi, la 400 de kilometri de Johannesburg, vor dormi sub cerul liber, vor avea rezerve limitate de hrană şi vor fi supuse unor probe extreme. Show-ul va fi prezentat de Cabral şi Mihai Bobonete şi va fi transmis timp de 21 de zile, în fiecare seară, la Pro TV.
Pro TV va lansa şi un nou show pe teme culinare în 2015, în care „partitura“ îi va fi încredinţată lui Adi Hădean, potrivit unor surse de pe piaţa media.
Kitchen Nightmares“ (show-ul original l-a avut în rolul principal pe Gordon Ramsay) va fi difuzat la Pro TV în prime-time, din această primăvară, iar formatul presupune schimbarea completă a restaurantelor aflate în situaţii extrem de delicate. Potrivit Pagina de Media, postul pregăteşte încă o emisiune nouă, bazată pe poveşti de familie. Din toamnă, în grilă se va regăsi şi emisiunea, „Tumble“, inspirată de celebrul format „Dansez pentru tine“. Show-ul aduce alături vedete şi experţi care iau parte la probe de gimnastică şi îşi testează limitele fizice.
Pro TV continuă direcţia din 2014, adică externalizarea producţiilor importante şi reducerea costurilor. Mai ales că acest lucru a dat rezultate în cazul unor emisiuni precum „MasterChef“ (produs de Media Factory) şi „Vocea României“ (realizat de o echipă condusă de doi străini). Astfel, unele dintre noile emisiuni vor fi produse de Constantin Entertainment, o companie germană intrată de curând în România, care va lucra cu Pro TV. Constantin Entertainment produce zeci de formate pentru posturi ca RTL, Sat 1, dar şi pentru televiziuni din Polonia, Croaţia, Ungaria, Spania şi Marea Britanie.

Reality show-urile vor face diferenţa

Antena 1 are în palmares producţii care i-au asigurat ratinguri bune de-a lungul timpului, astfel că show-ul „Te pui cu blondele?“ şi exuberantul prezentator Dan Negru revin cu un nou sezon în această seară, de la 20.30. Postul a achiziţionat însă şi formate internaţionale pe care le va lansa în această primăvară. „I Can Do That“ este o emisiune ce aduce în prim-plan vedete puse în ipostaze neobişnuite. Starurile se vor întrece în numere artistice unice şi vor încerca sa facă lucruri pe care nu le-au făcut niciodată: dans, acrobaţii, mers prin foc, jonglerii, salt cu paraşuta.
Toate numerele prezentate în cadrul show-ului au o miză caritabilă. Totodată, Antena 1 va lansa în primăvară emisiunea „Temptation Island – Insula Iubirii“. Producţia, care va fi filmată în Thailanda, pune la încercare patru cupluri de îndrăgostiţi (formatul este asemănător cu „Vara Ispitelor“). Show-ul va fi coordonat de Claudiu Oprea, producătorul „X Factor“.
În condiţiile lansării unor producţii ce vizează acelaşi tip de public şi acelaşi tronson orar (prime-time), ce va face diferenţa între cele două posturi competitoare? „Reality show-urile, bineînţeles, cu variantele lor de ultimă oră – scripted reality, constructed reality, modified reality“, spune Iulian Comanescu, explicând: „E vorba despre emisiuni în care realitatea se amestecă cu ficţiunea în diferite proporţii, în funcţie de reţeta adoptată“.
Puteţi citi articolul în întregime aici:
http://adevarul.ro/entertainment/tv/analizA-arme-lupta-pro-tv-antena-1-2015-1_54abe75e448e03c0fd5a6604/index.html

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here