Andra și milioanele de vizualizări vs concertele pe bilete (16.02)

4
53

Andra (600 x 221)Articol de Iulia Radu
În lipsa unei industrii muzicale adevărate, artistul român face și el ce și cât poate. Și cum opțiunile sunt din ce în ce mai restrânse, singura bucurie care i-a mai rămas este  să numere vizualizările de pe Youtube și like-urile de pe Facebook! Am primit astăzi un comunicat drăguț de la Media ProMusic. Aflu că Andra și-a depășit propriul record de vizualizări pe Youtube. A trecut de 1 milion în doar 24 de ore! Andra este fericită! Cota ei de popularitate virtuală crește de la lună la lună. Fanii ei din lumea virtuală se înmulțesc ca ciupercile după ploaie! Oricum, având în vedere că pe Facebook are peste 2.900.000 de like-uri, eu zic că se putea mai bine cu vizualizările pe Youtube!
Recunosc, mă sperie un pic ușurința cu care artiștii români acceptă să își fure căciula. Să ne înțelegem, nu pun la îndoială popularitatea Andrei. Este o solistă bună, îndrăgită și inteligentă. Mă deranjează, însă, faptul că noi, publicul, suntem luați de fraieri. Așa că nu pot să nu-mi pun câteva întrebări când citesc astfel de comunicate. Știm cu toții că vizualizările și like-urile se pot face ușor. Mă așteptam ca Andra și colegii ei de generație, de breaslă să nu pice atât de ușor în capcana virtuală. Ce înseamnă 1 milion de vizualizări în doar 24 de ore? Pentru un artist mare internațional o astfel de știre are acoperire. The Rolling Stones, Black Sabbath, One Direction pot vinde o sală de cel puțin 20.000 de locuri în câteva minute. Să înțeleg că Andra umple Arena Națională în doar 24 de ore dacă anunță mâine un concert?! Logica îmi spune că din cei 1 milion de români care au vizualizat videoclipurile ei (că bănuiesc că nu sunt chinezi!), sunt 50.000 care își doresc să cumpere bilet la un concert de-al Andrei! Sau nu?
Desigur, în Farmville (jocul stupid de pe Facebook), oricine este un fermier de top dar… Din nefericire, în momentul în care părăsim lumea virtuală, REALITATEA ne izbește crunt peste ochi. Îmi amintesc că au fost invitați la „Psihologul muzical” (emisiune realizată și produsă de Andrei Partoș pe Radio România Actualități) artiști care se lăudau cu sute de mii de like-uri pe Facebook. Dar în timpul emisiunii mesajele venite de la fanii respectivilor artiști erau inexistente, deși artistul își anunța pe Facebook prezența în emisiune. Și atunci, mă întreb și eu, la ce te ajută popularitatea în lumea virtuală?
Avem o mână de artiști români care pot umple Sala Palatului. Desigur, nu există informații clare, oficiale privind vânzarea biletelor. Habar n-avem câte bilete sunt vândute și câte invitații sunt oferite. Noi nu putem întocmi clasamente bazate pe vânzări (de bilete, de albume, de obiecte promoționale), deși aceasta este cea mai sigură modalitate de a stabili box-office-ul unui artist. Sunt doar câțiva artiști care își concep show-uri aparte, care investesc în propria creație și apoi o prezintă la Sala Palatului. Restul, deși îi vedem aproape zilnic la TV, citim despre ei în presa de scandal și ne sunt prezentați ca idolii noii generații, nu există din punct de vedere artistic, muzical. Trăiesc din gloria oferită de televiziuni, își umflă numărul de like-uri și vizualizări pe Youtube și se simt mari vedete. Iar când vine testul suprem, vânzarea de bilete, aflăm că se anulază un concert la Sala Palatului unde ar fi trebuit să cânte toată floarea cea vestită a showbusiness-ului românesc. Habar n-avem ce înseamnă un show marca Alex Velea, Antonia, What’s Up, Smiley, Connect-R, etc. Îi vedem toată ziua la TV, știm toate picanteriile din viața lor, dar când vine vorba despre profesia lor, se lasă tăcerea. Forme fără fond. Pe Internet sunt Regi. În viața reală, sunt niște „oarecare”. Grav este faptul că nici măcar nu îi preocupă acest aspect! Atâta vreme cât există petreceri private, iar banii vin ușor, de ce să ne batem capul cu concerte pe bune pentru public plătitor de bilete?! Nici albume nu mai lansează noua generație din muzica pop, pop-dance. Mai nou sunt preferate videoclipurile (ca să se poată bată cu cărămida-n piept pentru vizualizări) și single-urile care intră automat în heavy-rotation tocmai pentru a întreține idee că respectivii au o cotă mare de piață.
 
Revin la Andra. Poate PR-ul de la MediaPro ar trebui să fie mai atent când aruncă pe piață astfel de știri. Pe cine interesează vizualizările online? Hai să vorbim despre realitate!
Aveți mai jos textul comunicatului:
Andra, primul artist din Romania care a facut peste 1M de vizualizari in mai putin de 24 ore!  
Andra a lansat ieri single-ul “Iubirea schimba tot”, in cadrul emisiunii “La Maruta”, o piesa de dragoste, o poveste cu un mesaj sensibil la care si-a depasit propriul record de vizualizari.
 
Daca la piesa “Niciodata sa nu spui niciodata”, Andra a fost primul artist din Romania care a avut 1M de vizualizari in primele 24 ore, la “Iubirea schimba tot”, artista a facut peste 1M de vizualizari, piesa fiind disponibila pe canalul de YouTube, Andra, canal aflat la debut.
 
Cand am aflat ca videoclipul “Iubirea schimba tot”a facut un milion de vizualizari in mai putin de 24 de ore m-am emotionat si m-am gandit imediat, cu recunostinta, la fanii mei! Sunt foarte fericita ca am astfel de fani si ca simt iubirea lor! Este extraordinar pentru un artist sa isi bata propriul record, pentru ca piesa “Niciodata sa nu spui niciodata” a facut tot un milion de vizualizari, dar in fix 24 de ore. Le multumesc fanilor mei cu tot sufletul si le promit ca le voi transmite si eu dragostea mea in continuare, prin piese speciale! Pentru ca eu chiar cred, sincer, ca iubirea schimba tot!” a declarat Andra.  

4 COMENTARII

  1. Măi, ce ușor aruncăm cu adjective gen \”artist\”! Cred că exact aici e problema: showbizul românesc e compus din \”artiști\” care fac muzică de fundal pentru taxiuri și magazine. Știi tu pe cineva care bea o bere sau un vin sau își rulează seara un joint acasă și își pune niște Andra în surdină?
    Dai bani din buzunar când merită emoția. Și-apoi, pe marii noștri muzicanți oricum îi prinzi gratuit la festivalul berii.

  2. LOL, ce vrajeala trista! Piesa a fost promovata prin anunturi platite pe Facebook, m-am saturat de ea cat mi-a aparut in feed ca „sponsored post”. Au cumparat milionul ala de vizualizari.
    Nu-mi place mie stilul si muzica ei, dar pe scena Andra canta live de ti-e mai mare dragul s-o asculti, indiferent daca e muzica usoara sau populara. La forta zu in Sibiu anul trecut a fost singura voce care a avut ceva de spus, restul au fost niste lalaieli oribile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here