Cât au investit politicienii în reclame pe Facebook în ultimele 8 luni

0
52

Când Twitter a anunțat că nu va mai accepta reclamă plătită pentru politicieni și partide politice, m-am bucurat. Sunt 100% de acord cu argumentația lor și sper să fie adoptată și de Facebook (puteți citi articolul despre Twitter aici – click!).

După cum probabil ați observat, newsfeed-ul din Facebook este „sufocat” de postări sponsorizate pentru candidații la alegerile prezidențiale. Partea bună este că, fiind vorba despre partide politice, Facebook îți permite să vezi informații legate de banii cheltuiți pentru aceste reclame, perioada în care au rulat și numele firmelor care au plătit. Oricine are acces la ele. Am fost curioasă să văd câți bani sunt dispuși să cheltuiască politicienii pentru a ne agasa cu reclamele lor stupide.

Sumele sunt frumoase, demne chiar de o cauză mai nobilă. Cred că dacă le-ar fi donat, ar fi fost mai câștigați….

În newsfeed-ul meu nu apar reclame pentru PSD, deci nu am info despre reclamele lor. Nu sunt în targhetul lor, deci sunt șanse4 minime să-mi apară reclamele lor în newsfeed. În schimb, cel care îmi apare cel mai des este Mircea Diaconu, urmat de USR-Plus, PNL, Ramona Ioana, Viorel Cataramă. Vă las mai jos print-screen-uri cu informațiile publice de la Facebook. Majoritatea au început să investească în reclame din luna martie (veți vedea suma totală plătită în aceste luni), este vizibilă și suma pentru reclama de la care am cules informațiile (este suma mai mică, plătită pentru o săptămână sau câteva zile). Unele reclame au fost active și pe Facebook și pe Instagram, altele doar pe Facebook. Atenție, aceste print-screen-uri sunt făcute la reclame diferite. Dacă îmi vor mai apărea reclame, voi actualizalista de mai jos. Click pe fiecare imagine pentru a vedea fotografia întreagă.

Alianța USR-Plus:

 

Mircea Diaconu – Un Om:

 

Ramona – Ioana:

 

PNL:

 

Viorel Cataramă:

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here