EUROVISION 2014 – AUDIENTE ȘI REVISTA PRESEI

0
17

LGBT-vision şi Euro-cultul identităţii de gen
„Femeia cu barbă” a fost desemnat(ă) câştigătorul Eurovisionului de anul acesta. Astfel, Europa mai face un pas pe calea revoluţiei eliberării sexuale, în numele păcii, libertăţii şi toleranţei. Riscul cel mare este însă doar mimarea lor.
Eurovisionul nu este doar un loc al jocurilor politice. Este şi un puternic mijloc de expresie artistică a identităţii europene, mai precis a valorilor care unesc Europa. Alegerea Conchitei Wurst (Tom Neuwirth pe numele său, 26 ani) drept câştigător al competiţiei nu este decât un rezultat firesc al revoluţiei eliberării sexuale, pe care Europa a intensificat-o în ultima vreme, inclusiv la nivelul Parlamentului European (reamintesc doar reuşita, fie şi formală, fără implicaţii juridice, a Raportului Lunacek şi alte câteva acte pe această temă, în pregătire). Aşadar, era de aşteptat. În plus, confirmă că acordarea aceluiaşi premiu acum 16 ani către Dana Internaţional (Israel) nu a fost doar o întâmplare. Iar de atunci, nu cred că a fost ediţie din care să fi lipsit o melodie (măcar) care să problematizeze tematica LGBT şi a revoluţiei sexuale.
Acum însă se trece la un nou nivel. Dincolo de drepturile fiecăruia, Europa lansează o nouă provocare: identitatea de gen. Pe scurt, şi mai clar este vorba de idealul nediscriminării pe criteriul identităţii de gen. Indiferent de sexul tău biologic (bărbat sau femeie), ai dreptul să te simţi altceva (femeie, bărbat sau chiar o combinaţie între acestea), fără a fi discriminat de către societate. Evident, fundamentul acestei filozofii este cel de tip eliberator: scăparea din chingile normelor şi limitelor specifice genului, ce apar din exteriorul ego-ului, fie şi de ordin biologic. Pe româneşte: ce dacă sunt bărbat/femeie, am dreptul să mă port şi să mă simt ce vreau. De altfel, motto-ul în viaţă al „femeii cu barbă” exprimă clar această ideologie. „Be the best version of yourself rather than a bad copy of someone else!” Însă nu acestea mă îngrijorează cel mai mult. Pilda evanghelică a Fiului Risipitor este suficient de lămuritoare în privinţa drepturilor şi a discriminărilor, a toleranţei şi homofobiei. Dacă risipitorul este liderul pildei, totuşi nu sunt de neglijat nici profilurile tatălui şi fratelui. Prin urmare, dacă sunt semeni de-ai mei care vor neapărat să meargă pe drumul revoluţiei sexuale, n-au decât. Nu-i pot urî pentru asta. Dimpotrivă. Am de ales între a fi ca tatăl sau ca fratele risipitorului. Dar dacă aleg să fiu ca tatăl, atunci mă îngrijorez şi mă întristez. Pentru că ştiu ce va urma. Iar fiul o va afla pe pielea lui.
Articolul în întregime aici:
http://adevarul.ro/news/eveniment/lgbt-visionsi-euro-cultul-identitatii-gen-1_536f10e00d133766a88bb9f8/index.html
 
 
Paula Seling, după ce a cântat pe scena Eurovision: „Am dat toată pasiunea de care sunt în stare, pentru toţi românii. Vă mulţumim pentru susţinere”
„A fost ca şi cum aş fi cântat pentru ultima dată… Am dat toată pasiunea de care sunt în stare, pentru toţi românii. Sper că s-a simţit. De acum nu mai e în puterea noastră. Doamne ajută!”, a declarat Paula Seling, pentru Mediafax. Prestaţia cântăreţilor români a fost de excepţie în finala competiţiei Eurovision, cei doi reuşind să fie aplaudaţi şi ovaţionaţi atât în timpul cântecului „Miracle”, dar mai ales la final. Paula Seling şi Ovi au mai reprezentat ţara noastră şi în 2010, atunci când au reuşit să se claseze pe locul trei în finala concursului Eurovision de la Oslo.
 
La finalul competiţie, după aflarea noului câştigător, Paula Seling şi Ovi le-au mulţumit tuturor românilor pentru susţinere.
„Vă mulţumim tuturor pentru susţinere. Ne-am dorit să vă facem mândri şi sperăm că am reuşit. Credeţi în continuare în miracole şi se vor împlini”, este mesajul postat de Paula Seling şi Ovi pe pagina lor de Facebook.
Articolul în întregime aici:
http://adevarul.ro/entertainment/muzica/paula-seling-am-dat-pasiunea-stare-romanii-1_536e9e660d133766a88a1ec3/index.html
 
 
Paula şi Ovi i-au făcut încă o dată mândri pe români
Reprezentanţii noştri au intrat pe scenă în timp ce publicul scanda numele Paulei. Deşi emoţiile s-au putut citi pe chipul ei, prestaţia vocală a fost impecabilă. Decupajele televiziunii daneze, efectele pirotehnice, holograma aproape reală, pianul circular luminat au întregit show-ul României. Imediat ce au aflat vestea, fanii au luat cu asalt pagina de Facebook a concursului, dar şi pe cea a Paulei Seling, unde şi-au exprimat bucuria, susţinerea şi admiraţia, încurajându-i pe cei doi români.
„Show-ul din această aseară ne-a ieşit cel mai bine, a fost mult mai bine decât tot ce am repetat până acum. Suntem în grafic. Abia aşteptăm să vină finala, ca să trăim «Miacolul»“, a declarat Ovi în exclusivitate pentru „Adevărul“.
Articolul în întregime aici:
http://adevarul.ro/entertainment/muzica/paula-ovi-i-au-facut-inca-data-mandri-romani-artistii-primit-sute-mesaje-multumesc-romania-m-ai-facut-plang-bucurie-1_536c9bd00d133766a87e8d13/index.html
 
sursa: Adevărul.ro
 
 
Rusia a fost huiduită copios la fiecare punctare
 
Percutanţa temei din „Rise Like A Phoenix”, frumuseţea ei, valoarea artistică a interpretului, dar fără discuţie şi scandalul din jurul lui Thomas Neuwirth alias Conchita Wurst au dus la o extraordinară eficienţă la votare a Austriei, care a plesnit-o tare de tot a nul acesta.
La maşina de vot austriacă nu au participat doar patru ţări: San Marino, Armenia, Belarus şi Polonia. Este un succes zdrobitor.
Conflictul în curs din Ucraina a avut un efect care ar trebui să-l pună pe gânduri pe Vladimir Vladimirovici Putin: absolut toate statele (probabil 10 la număr – Ucraina, R. Moldova, Azerbaijan, Armenia, Belarus, Malta, Estonia, Grecia, Georgia, Macedonia şi Lituania) care au votat Rusia, atunci când au fost anunţate – ele sau ţara ce a primit voturile mai probabil – au primit huiduieli îndelungi, copioase din sală.
Cele mai multe „puncte mari” le-au luat Austria, Olanda şi Suedia. Există reciprocităţi. Vă invităm să le constataţi în tabel. Ele sunt prezente în primul rînd în Balcani, între statele participante din fosta Iugoslavie şi în spaţiul dominat de Rusia sau în care sunt etnici ruşi.
Existenţa reciprocităţilor se constată şi între ţările din nord-vestul Europei, dar şi, de exemplu, între România şi R. Moldova. Noi am primit, este clar, foarte multe puncte de la românii din diaspora.
Şi nu în ultimul rând: un alt motiv de satisfacţie este că piesa cea mai slabă din finală, aparţinând Franţei, s-a şi clasat pe ultima poziţie.
 
Articolul în întregime aici:
http://www.stareapresei.ro/eurovision-rusia-a-fost-huiduita-copios-la-fiecare-punctarei-42796.html
 
sursa: StareaPresei.ro
 
 
AUDIENȚE EUROVISION. Seara TVR 1: postul public, pe primul loc în audiențe, la distanță în fața Pro TV și Antena 1
 
Interesul pentru finala câștigată de “femeia cu barbă” din Austria s-a văzut în cifre: ratingul TVR a fost peste media de consum TV înregistrată de obicei în România în acel interval orar.
Pe cifrele de audiență s-au observat două vârfuri: momentul reprezentaților României, Paula Seling și Ovi și, cel de-al doilea, după miezul nopții, când românii au stat să urmărească voturile.
Paginademedia.ro vă prezintă cifrele finale Eurovision:

Înainte de media pe toată emisiunea, audiențele melodiei cântate de Paula Seling și Ovi: momentul României a fost între orele 22.31-22.36. Melodia Miracle a fost urmărită de aproape 1,7 milioane de români, dintre care aproape 1,1 milioane din orașe.

Cifrele finalei:

NAȚIONAL. Aproape 1,3 milioane milioane de români s-au uitat în fiecare minut la finala Eurovision, în intervalul 22.00-1.30. TVR 1 a fost pe primul loc pe interval, urmat de Pro TV, cu 984.000.
Anul trecut, cu Cezar Ouatu concurent, finala Eurovision era urmărită de un milion și jumătate de români. Acum doi ani, cu Mandinga, de 1,6 milioane.
URBAN. Cifre bune și la orașe: peste 900.000 de telespectatori din mediul urban s-au uitat la finala Eurovision, pe TVR 1. A urmat Pro TV, cu o audiență aproape la jumătate.
Anul trecut, finala Eurovision avea la orașe un milion de telespectatori, iar acum doi ani, 1,1 milioane.
COMERCIAL. TVR 1 a fost pe prima poziție și pe segmentul comercial: 373.000 de persoane între 18 și 49 de ani s-au uitat la finală. Locul doi, Pro TV, a avut 323.000 de telespectatori din acest target.
 
Articolul în întregime aici:
http://www.paginademedia.ro/2014/05/audiente-eurovision-seara-tvr-1-postul-public-pe-primul-loc-in-audiente-la-distanta-in-fata-pro-tv-si-antena-1/

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here