Este foarte bine să constatăm că mai sunt oameni care doresc salvarea bunului simţ şi al minimei morale în spaţiul public, în special în media vizuală. Dacă am fi mai mulţi cu cronici sau cu sesizări adresate CNA-ului, probabil că producătorii, patronii de televiziune, dar mai ales CNA-ul (plătit din bani publici) ar interveni în favoarea celor mulţi care tac, în favoarea celor mulţi care abia s-au născut.
Textul de mai jos şi fotografia sunt preluate de pe pagina de Facebook a lui Stelian Milu:
Stimate Consiliu National al Audiovizualului si stimati consilieri, imi cer scuze ca va interpelez astfel insa ieri seara am realizat ca reprezentati inca una din companiile capusa din Romania iar dvs va luati salariul degeaba.
Spun aceste lucruri deoarece aseara am avut placerea sa vizionez doua emisiuni de maxima audienta: Wowbiz moderata de Madalin Ionescu si Un show pacatos moderata de catre Dan Capatos, nu stiu daca ati avut rabdarea sa va uitati pe canalele tv romanesti si la emisiunile difuzate de acestea insa ar trebui sa o faceti. Pina atunci iata ce am retinut: doua „vedete ” autohtone impreuna cu ghiveciul numit familie, iubite, amante pe canapelele acestor emisiuni. Cand spun vedete ma refer la cantaretul de manele Nicolae Guta ( Un show pacatos) si Leo de la Strehaia ( Wowbiz). Pina aici nimic gresit, doua personalitati ale acestei tari, nu comentez calitatea, originile si personalitatea acestor oameni. Asta cere piata ( o sa imi explice majoritatea dintre voi ca au audienta) si nu avem ce face. Ce facem insa cu ce promoveaza aceste personaje la tv prin limbaj, actiuni si prezenta? Va raspund tot eu aducandu-va ca si mostre de cultura expresiile invatate din cele doua emisiuni: ” Dopul curului, pișato , nebuno din coceni, coțohârlo, esti desteapta ca mama mielului cu o nara ( in traducere esti desteapta ca p…) si multe cuvinte noi gen: „televizu” etc etc toate abundând de „bă, fă, jegoaso, imputito” etc etc. Astea asezonate cu o regie ieftina de batai in platouri si lacrimi amare.
Ma intreb acum eu ca si consumator tv, ce se intampla stimate CNA cu valorile umane, cu mesajele transmise de tv si educatia care ar trebui facuta si de catre televiziune si care sunt actiunile intreprinse de catre institutia dvs pentru a veni in intampinarea unor asemenea manifestari pe tv. Si aici nu ma refer la moderatori, ei isi fac meseria, incearca sa creasca audienta emisiunilor si sa isi castige salariul ci ma refer la calitatea invitatilor si la calitatea subiectelor .
Iar ptr cei care o sa imi raspunda cu : schimba canalul sau urmareste CNN- ul le pot da urmatorul raspuns: sunt roman si imi doresc ca taxele platite de mine sa asigure salariile unor profesionisti cum ar fi acesti consilieri din CNA care ar trebui sa aiba un control asupra acestor emisiuni si pe deasupra imi doresc emisiuni de stiri si divertisment cum vad si pe canalele televiziunilor europene. Dar banuiesc ca acesta va fi doar un semnal de alarma tras de catre un actor.
- SĂPTAMÂNA MEA PE FB. 5-11.05 - mai 13, 2025
- Remember Julieta Szönyi. Articol de Gàlfi Akos - aprilie 18, 2025
- Dan Turturică nu ne vrea la #Eurovision și jignește creatorii pop rock din România - aprilie 17, 2025
daca nu ar fi cerere nu ar exista oferta! atat timp cat avem public de o calitate indoielnica, o sa avem si emisiuni la fel!
In primul rand aceste emisiuni sunt facute sa atraga atentia cetateanului de la problemele cotidiene (si nu ma refer la spalat rufe, gatit sau alte treburi casnice) ci a lumii in care traieste. In al doilea rand, cu un numar de aproape 900.000 de oameni care priveau Wowbiz intr-o anumita zi cu un mare scandal intre \”vedete\”, imi dau seama ca exista si cerere de astfel de subiecte \”mondene\” cu personaje care dau culoare emisiunii si capteaza atentia intr-un mod fabulos.Daca mai punem la socoteala ca exista mai multe emisiuni de acest gen, este probabil sa insumam 2.000.000 de oameni care vor intr-un mod explicit sau implicit acest gen de emisiuni. In al treilea rand, aceste emisiuni sunt regizate atat de bine incat privitorul are impresia ca acestea sunt chiar reale, iar scopul final este acela de a atrage atentia , de a avea rating cat mai mare implicit reclame deci profit si profit auxiliar din sms-urile date la un numar care are tarif de 1,2 euro. Felicitari pentru ceea ce faceti si numai bine!