Articol de Iulia Radu
Excesul este mai nou unitatea de măsură a calității și a succesului. Cel puțin asta ne demonstrează showbusiness-ul autohton. În România contează să fii la radio și la TV, n-are importanță CE spui, CUM spui, totul e să îți faci norma de apariții. În momentul în care ești peste tot, dimineață, la prânz și seara, ai câștigat. Ești vedetă. Nu știu dacă mai există vreo țară în care box-office-ul unui artist să fie stabilit în funcție de aparițiile la radio-tv și de like-uri și vizualizări pe Internet. Și totuși, la noi se poate! Anual, Gala Media Music Awards îi premiază pe cei mai cei din showbusiness-ul nostru. Criteriul este simplu: cei mai difuzați/vizualizați pleacă acasă cu brațele încărcate de trofee. Ceea ce este deranjant este faptul că organizatorii pun semnul de egalitate între difuzarea în exces și calitate. Cu alte cuvinte, la noi, cea mai bună piesă este dată de numărul de difuzări. Și… ca bancul să fie complet, tot difuzările stau la baza acordării titlului de „Most Wanted Artist”, „Premiu de Excelență” sau „Best Fan” (?!?). Sunt 13 posturi radio-TV care stabilesc care sunt „vedetele la zi”. Stau și mă întreb:
Cine și cum a ales aceste posturi radio-TV? Pe ce criterii?
Posturile locale și regionale ce cusur au? De ce nu contează?
Ce relevanță au posturi precum ZuTV, KissTV, UTV, MTV România, 1 Music Channel pentru publicul românesc iubitor de muzică? Ce audiență au aceste posturi TV?
Cine sunt aceia care fac playlisturile la radio?
Cum se poate vorbi despre „transparență” în aceste condiții?
Sunt întrebări de bun simț pe care și le pune orice iubitor de muzică.
Textul de prezentare de pe site-ul oficial al Galei este pur și simplu hilar. Îl puteți citi mai jos. De asemenea, aveți și lista celor mai difuzați.
Media Music Awards este singura gala de premii muzicale din Romania, acordate pe baza difuzarilor reale radio – TV, in mod transparent si de necontestat.
Trofeele Media Music Awards se acorda in mod transparent pe baza numarului de difuzari media din anul precedent editiei respective. Statisticile sunt efectuate de Media Forest, compania care care identifica si monitorizeaza in timp real aparitiile radio si TV. Prin urmare, premiile Media Music Awards reflecta succesul real al artistilor romani, ii premiaza pe cei mai iubiti de public si piesele cele mai apreciate, cu cele mai multe difuzari media si vizualizari pe internet.
Pentru decernarea premiilor Media Music Awards sunt luate in calcul difuzarile reale si integrale ale posturilor de radio Kiss FM, Europa FM, Magic FM, Pro FM, Radio 21, Radio Zu, National FM si Radio Romania Actualitati si ale posturilor de televiziune 1 Music Channel, Kiss TV, MTV Romania, ZU TV si UTV.
Listă câștigători Media Music Awards 2017:
Best New Artist – Irina Rimes
Best Featuring – Lidia Buble feat Matteo – Mi-e bine
Best Video – Jo – Cu un picior în rai
Best Label – Cat Music
Best Youtube – Randi – Ochii ăia verzi
Summer Hit – Carla’s Dreams – Până la sânge
Spring Hit – Carla’s Dreams – Antiexemplu
Winter Hit – Lidia Buble feat Matteo – Mi-e bine
Best Shazam – Edward Sanda feat Ioana Ignat – Doar pe a ta
Music Chanel Award – Jo – Cu un picior în Rai
UTV Award – Feli – Timpul
ProFm Award – Irina Rimes
Best Dj – Manuel Riva
Media forest Award – JO – Cu un picior în Rai
ParkLake Award – Andra
Most Wanted Artist – Andra
Fans Like Award – Andra
Best Fan – Cristian Sarkozi – Fan Alina Eremia
Premiu de excelență – Ștefan Bănica
Best Song – Carla’s Dreams – Imperfect
Best Group – Carla’s Dreams
Best Female – Delia
Best Male – Smiley
Fastest Nr 1 (Cea mai rapidă ascensiune către primul loc) – Smiley – De unde vii la ora asta
Articole pe același subiect:
Suntem „îndopați” cu Smiley, Delia, Carla’s Dreams, Andra, Ed Sheeran, Sia. Ne-a ajuns sau mai putem? http://andreipartos.ro/suntem-indopati-cu-smiley-delia-carlas-dreams-andra-ed-sheeran-sia-ne-a-ajuns-sau-mai-putem/
Smiley, 745 de difuzări pe posturile de radio și pe posturile TV muzicale în perioada 8 – 14 mai: http://andreipartos.ro/smiley-745-de-difuzari-pe-posturile-de-radio-si-pe-posturile-tv-muzicale-in-perioada-8-14-mai/
Moartea pasiunii la radio: muzica în heavy-rotation: http://andreipartos.ro/moartea-pasiunii-la-radio-muzica-in-heavy-rotation/
DJ-ul de radio, un asistent de playlist? http://andreipartos.ro/dj-ul-de-radio-un-asistent-de-playlist/
SEX ÎN HEAVY-ROTATION LA RADIO: http://andreipartos.ro/sex-in-heavy-rotation-la-radio/
Să râdem cu Delia și Macanache (4.05.2017): http://andreipartos.ro/sa-radem-cu-delia-si-macanache-4-05-2017/
- SĂPTAMÂNA MEA PE FB. 5-11.05 - mai 13, 2025
- Remember Julieta Szönyi. Articol de Gàlfi Akos - aprilie 18, 2025
- Dan Turturică nu ne vrea la #Eurovision și jignește creatorii pop rock din România - aprilie 17, 2025
Iulia, pe înainte de 89 era o vorbă: ”Cu cât suntem mai mulți/ Cu-atât suntem mai culți.” Așa și cu ăștia cu difuzările lor! Și, unde mai pui că producătorii plătesc difuzările!