Articol de Dara Codescu
N-am inteles niciodata de ce reclamele facute la produsele alimentare trebuie sa fie, musai, si scarboase. Vedem cum copiii mananca dulciuri (despre care medicii spun ca trebuie consumate cu moderatie) si se naclaiesc pana la urechi. Ba, mai curge pe masa niste frisca sau dulceata, iar copilul o linge de acolo! Sandvisurile sunt purtate din mana in mana si toti membrii familiei musca din ele, unul dupa altul. Indiferent de varsta, cel care gusta din ceva, ramane murdar la gura sau pe nas. Un cunoscut actor isi toarna niste cocofeturi, direct in gat, facandu-si gura palnie. Apoi vorbeste cu ambele falci umflate, timp in care, pe la colturile gurii ii curg bucati nemestecate.
Pentru ca mama gateste ciorba cu nu stiu ce condiment, copilul cere farfurie dupa farfurie, sorbind hulpav, ca un apucat. Margarina este interzisa de toti nutritionistii, dar promovarea ei este asidua, laudandu-i-se calitatile miraculoase. Despre ciocolata se spune ca este o bomba calorica, dar toata lumea goleste cutie dupa cutie. La capitolul asta, exista o reclama chiar trista: o mama intra pe usa, saluta pe rand fiecare membru al familiei, dar nimeni nu-i da nicio atentie. Atunci, femeia desface o cutie de bomboane si toata suflarea se repede s-o imbratiseze. De-a lungul vremii, au fost reclame la ciocolata, unde egoismul atingea cote grotesti: sotii se trimiteau unul pe altul din casa, sub diferite pretexte, numai pentru ca acela ramas singur sa devoreze in liniste ciocolata ascunsa.
Daca vorbim despre reclamele la produse de curatenie, descoperim niste mame innebunite de dragul copiilor murdari, numai pentru ca au ele cu ce sa scoata petele. Alte cupluri ating fericirea conjugala maxima, numai pentru ca lenjeria este spalata cu un detergent placut mirositor. Ai zice ca n-ar trebui sa ajunga nimeni la divort, de vreme ce un detergent cu parfum floral face minuni! Reclamele pentru sampon infatiseaza cele mai imbacsite podoabe capilare, slinoase si lasate sa se rancezeasca in nesimtire, pana cand cineva le deschide mintea si recipientul samponului impotriva matretii. Altcineva pica in extaz in fata unor haine in culori vii, se fac presupuneri daca vestimentele sunt noi, nu, ba nu, ele sunt vechi, foarte vechi, dar exista produsul miraculos, iata!
Multa vreme, reclamele pentru laxative aveau drept protagonisti oameni in chinurile constipatiei, cu rictusul de rigoare. Mare lucru nu mai era de aratat, poate doar… produsul finit! O alta reclama ne aduce in prim plan o mancacioasa furibunda, care isi cara maldare de mancare, din toate platourile cu varf, inghesuindu-si-le in gura, fara pauza de respiratie. Chipurile, constiinta ei vrea s-o opreasca, dar renunta sa o mai faca la vederea unui medicament menit sa regleze buna functionare a ficatului. Ca si cum, daca iei medicamente, poti sa mananci ca spartul, nu ai nevoie de regim alimentar, ce sa mai faci cu el?
In concluzie, tot ce invatam ca trebuie respectat este anulat de avalansa reclamelor, unde totul este permis, nimic nu-ti face rau, exista solutie miraculoasa pentru orice. Hai sa ne hotaram o data: ori facem cum zicem, ori zicem cum facem.
- DACĂ LE-AȚI RATAT. NOTIȚELE MELE - septembrie 25, 2024
- M-AM NĂSCUT ACCIDENTAL (9.09.2024) - septembrie 9, 2024
- GÂNDURI ADUNATE DE PE FB - septembrie 5, 2024